IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur hittade ni till vårt forum?

+4
Stoffeliten
Janne.S
JOooCKE
johan r
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hur hittade ni till vårt forum? Empty Hur hittade ni till vårt forum?

Inlägg av johan r mån dec 08 2008, 21:20

Jag är lite nyfiken på hur ni hittade vårt forum.

Jag skulle vara mycket tacksam om ni med några enkla rader ville skriva hur ni kom i kontakt med oss.

Johan/Admin
johan r
johan r

Till överst på sidan Gå ner

Hur hittade ni till vårt forum? Empty Sv: Hur hittade ni till vårt forum?

Inlägg av johan r mån dec 08 2008, 21:23

Jag blev medbjuden till ett IPMSmöte av en kompis och blev övertalad att hjälpa till med hemsidan.

Efter ett par misslyckade försök så fick jag till det här forumet, som jag själv är riktigt nöjd med (innehåll och medlemmar, utseendet kan man ju förbättra)

mvh
Johan
johan r
johan r

Inlägg av JOooCKE mån dec 08 2008, 21:31

jag hittade hit när Janne länkade sin viggilante på IPMS Stockholm så jag var här o kollade lite i då o då innan jag registrerade mig :p

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S mån dec 08 2008, 21:35

Jag blev nerklubbad och bunden framför datorn av Johan.......

Ne, jag är en hyfsat aktiv forumsskrivare (läs har inget liv) och efter det gamla forumet gick i graven och Johan startade upp den här så tyckte jag att det verkade som en bra idé. Det är fräscht och nytt, när sedan Johan bad mig att hjälpa till som moderator så tyckte jag väl att det kunde jag Smile snäll som jag är.
Som Johan säger så är det ett bra innehåll och trevliga medlemmar och Johans utseende kan man säkert förbättra Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stoffeliten mån dec 08 2008, 23:34

Blev hitlockad när jag glodde på länkarna på Janne's Vigilante! Very Happy
Dock tog det ett tag innan jag reggade mig!
I mitt tycke så är detta forum kanonbra i jämförelse med många andra!
Stoffeliten
Stoffeliten

Inlägg av Warsawpact mån dec 08 2008, 23:45

Är nog en av de få som googlade efter ett IPMS gbg forum. Efter att ha spenderat lite tid på Fjollträskarnas sida så hittade jag tillslut hit. Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tis dec 09 2008, 00:18

Jag har för mig att jag googlade på IPMS för ca två år sen och hamnade då på det gamla forumet! Vill minnas att jag lovade Johan att skriva en artikel om mitt Viggiebygge som jag höll på med då, och som fortfarande inte är klart!
Till detta nystartade hittade jag ryktesvägen! Smile Jag har för mig att nån i IPMS Halmstad gänget nämnde nått om det!
Med 20-talet forum i listan, så har jag liksom Janne inget liv! Very Happy och inte heller blir det nått byggt, eh, jo lite faktiskt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av bjork_larsson tis dec 09 2008, 11:37

Jag satt hemma och frustrerad med min modell och grät för att ingen ville dela med sig av sina kunskaper på nätet. Men skam den som ger sig tänkte jag! Jag googlade efter bilder på internet och kom fram till någon form av hemsida som hamstarar på flyghändelser, kommer dock inte ihåg vad den heter, men men. Då läste jag något om IPMS och blev intresserad, det gick dock två veckor innan jag bestämde mig för att kolla upp IPMS. Men med gråten ihalsen och svordomarna haglande över modell och dator så hittade jag fram till IPMS Göteborg och sedan till detta forum... Nu, när jag är en i gänget så tycker jag utan att överdriva, det kanske snarare är en underdrift att säga att detta forum har ändrat hela mitt sätt att bygga modeller och att se på modeller! Så jag ångrar verkligen inget... förutom att jag inte satt och spanade mera på inlägg 2000... skit! Very Happy

Så på denna vägen är det... Så jag kan samtidigt passa på att tacka alla vänliga själar som har hjälpt till under denna tiden! Tack till alla som känner sig träffade! Vilket iofs. skulle vara alla på forumet! Very Happy

*Harkel & host* nää, slut på det sentimentala tramset!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Stefan E tis dec 09 2008, 16:17

Hejsan!

Har varit medveten om att Göteborgarna hade en egen sida i ett par år, och kollade lite men tyckte inte riktigt om det.
Jag förstår nu att det måste varit det gamla Gbg-forumet, som verkade rätt dött.

När sedan Janne byggde sin Viggie och visade på Stockholmarnas sida så följde jag hans trådar hit.
Naturligtvis började jag kolla de andra trådarna och upptäckte hur kul o trevligt ni verkade ha det här!

Nytt modernt snitt o format, smidigt att hantera och befolkat av några goa människor!
Uppenbarligen var forumet nystartat då!
Jag trivs här, gillar stämningen och den vänliga tonen, som jag tycker Stockholmsforumet saknar.
Här har jag redan fått flera nya vänner, även om vi inte kunnat träffas IRL ännu!

Där ser man, Janne är skyldig till mycket....

Tack för det, Janne! cheers

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tis dec 09 2008, 16:52

Heh, det var fullt medvetet och det verkar ha fungerat åxå Smile Ingen skugga över Stockholms forumet och jag försöker inte "stjäla" folk därifrån men det är ju faktiskt fullt möjligt att skriva i fler forum har jag hört......och ska folk skriva i andra forum åxå så kan de lika gärna göra det här Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av johan r tis dec 09 2008, 20:53

Kul att läsa era inlägg. Roligast att alla verkar tycka att vi har en god och gemytlig stämning Exclamation

Jag gillar också den variation på förebilder, skalor och nivåer som vi har i "in the works".

@Stefan: Kanske en IRL (In Real Life) på flygvapenmuséet....... Ser att du har Linköping i taggen.

mvh
Johan
johan r
johan r

Inlägg av Stefan E tis dec 09 2008, 21:35

Hejsan!

Jodå, jag bor i Linköping, och är nästan granne med Flygvapenmuseet!

Det tar mig bara fem minuter med bil att åka dit!

Vi har våra byggmöten den sista söndagen i varje månad på flygvapenmuseet, men inget nu i december eftersom det skulle bli juldagen.
Vi ställde in då vi tror att många är bortresta då, men tänkte ta en dag i mellandagarna eller efter nyår.

Museet bygger ju om och ut rätt kraftigt så är vi lite husvilla efter marsmötet, sedan stängs museet för att sedan öppna igen runt sept-okt.

Har någon vägarna förbi så bjuds det alltid på kaffe o fika hos mig!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Janne.S tis dec 09 2008, 21:43

Kooolt Stefan!!!

kan du springa in å kika efter bomblavetter å bomber till Viggen????? kolla om de har ritningar för dom åxå Smile Så blir du hedersmedlem
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet