IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Att se i Göteborg

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Att se i Göteborg Empty Att se i Göteborg

Inlägg av Kent sön jul 10 2011, 23:06

Jag å min sambo ska åka till Göteborg Tor-Sön på en minisemester,å en annan är ju inte så hemma där,så lite tips på vad man inte bör missa dessa dagar vore ju ganska kul.
Det som är planerat är väl Liseberg samr Aeroseum,vad bör jag mer se?

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Janne.S sön jul 10 2011, 23:14

Tja, ta en tur med pariserhjulet vid nordstan... Givetvis ska du in på Alfa hobby (aka Kempes).

HAr ni knåddar med er så rekommenderar jag en tur till Universeum, lite dyrt men koolt.

Picknic i slottsskogen om vädret tillåter....

Sedan har ni ju sjöfartsmuseet plus akvariet och Maritima centrum i hamnen, där kan man klättra omkring på en smålands jagare, robbotbåt och U-båtar


Käka på Barken Viking är åxå att rekommendera
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Warsawpact sön jul 10 2011, 23:16

Janne.S skrev:Tja, ta en tur med pariserhjulet vid nordstan... Givetvis ska du in på Alfa hobby (aka Kempes).

HAr ni knåddar med er så rekommenderar jag en tur till Universeum, lite dyrt men koolt.

Picknic i slottsskogen om vädret tillåter....

Sedan har ni ju sjöfartsmuseet plus akvariet och Maritima centrum i hamnen, där kan man klättra omkring på en smålands jagare, robbotbåt och U-båtar


Käka på Barken Viking är åxå att rekommendera

+1
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av fowi mån jul 11 2011, 07:42

Åka med Paddan (rundtur i kanalerna i stan) Startar vid kungsportsplatsen
Fiskekyrka (saluhall för maritim mat) sen finnes även saluhallen (för ej blötmat) men prioritera Fiskekyrka.
Räkkryss i skärgården på kvällen
Beroende på intresse, Långedrag för att se båtlivet, mat finnes men som alltid på populära ställen kanske inte det billigaste.
Shopping finnes i överflöd i norr (Bäckebol/Backa), Väster (Frölunda torg), Syd (Kållered), Öst (Allum) och sen givitvis i centrum, men parkering av bil i centrum är en huvudvärk. Rekomenderar P-huset i Nordstan för där finnes nästan alltid plats (20kr/tim) och sen promenader.
Jag tror inte du kommer få se hemmadjuren LAMA nånstans. Annars finnes ALLT i den stora staden.
Jag vet att forummedlemarna inte tycker om Hobbycenter på Karl-Johansgatan (för dyr anses det) nedanför Stigbergsliden men det är en hyffsad väl sorterad Hobbyaffär, titta kan man ju eller?
Skall fundera under dagen om jag kommer på nåt mer

Folke (60 år i Götet)




fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Gäst mån jul 11 2011, 20:03

Sedan finns faktiskt ett par guldkorn som kan mycket väl vara värt ett besök:

Botaniska trädgården som är stadens lilla gröna pärla sedan har du slottskogen precis i närheten som sagt och så har du även naturhistoriska museet som är värt ett besök med.

Heaven 23 om ni gillar räkor, de är berömda för sina lyxiga räksmörgåsar.

Hobbycenter har stängt helger + måndagar nu under sommaren kan jag meddela föresten Smile


Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Jokkocze mån jul 11 2011, 20:54

Jag har hört att det finns gott om Torsk i Göteborg, så det kanske kan vara något.
Kanske.. eller?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Kent ons jul 13 2011, 10:01

Tack grabbar.
Dax att börja packa nu.

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Gäst sön jul 24 2011, 20:04

En sak i största allmänhet som är väldigt mycket värt att titta på det är när man besöker aeroseum och då skall man ta sig en rejäl och lång kikare på ipms lilla avdelning med ALLA dessa plan Smile
Du milde vad jag kikade kan man säga, riktigt läckra och bra byggen Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Att se i Göteborg Empty Sv: Att se i Göteborg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet