IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hobbybutiker i Göteborg?

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Jokkocze fre jan 03 2014, 13:27

Nu ska jag kolla något med er som flera säkert kan svara på!
Jag lyckades få med mig en modell, lite verktyg osv när jag åkte upp igen efter Jul, men jag verkar ha glömt vissa viktiga småsaker, såsom maskeringstejp. (Tamiyas då, har vanlig tjock, men den funkar inte lika bra.)

Så, kort sagt. Var kan man hitta sig en butik i Göteborg som säljer just vad jag är ute efter, till ett rimligt pris? Gärna en som är lätt att ta sig till. (Bor vid Liseberg, pluggar på Lindholmen, så något sånt.)

Tack!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Stefan E fre jan 03 2014, 15:12

Leta upp en vanlig färgaffär som säljer hus-/målarfärg, de brukar ha ett gott sortiment med maskeringstejper av alla de sorter.

Fråga/leta efter TESAs tunna gula maskeringstejp (TESA precision Mask, 4334, 50m x 25mm), den är av samma typ som Tamiya (Kabuki-tejp), bara en aningens, aningens tjockare än Tamiyas, men inte så mycket att det spelar någon roll).
Den är precis lika bra som Tamiyas (låghäftande), säljs i 18 och 22 och 25 mm bredder, den är enkel att skära i lämplig bredd och du får en  50 meters rulle för en femtio-sextio kronor.

http://www.tesa.com/craftsmen/products/tesa_4334_precision_mask,m.html

Jag har slutat köpa överprisad Tamiya-tejp sedan jag hittade den här suveräna tejpen.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Janne.S fre jan 03 2014, 15:27

Annars är det till att sätta sig på bussen till Redbergsplatsen och promenera upp till Räntmästaregatan och kliva in på Alfa hobby.
Alternativet är att du tar färjan över till Majorna och ramlar in på Hobby Center på Karl johans gatan (ta vagnen till stigbergs torget och klampa förbi sjöhistoriska)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Mal fre jan 03 2014, 18:51

Tips.

Jag kör m Tesa Pecision tejp, tunn, lätt i skära, maskar allt m den.

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Jokkocze fre jan 03 2014, 19:30

Så det var Alfa Hobby som fanns i Göteborg? Hade för mig att det var någon annan Razz
Hobby Center har jag varit på, men jag var tvärsäker på att de hade stängt under hösten.

Har någon blå Tesa-tejp liggande i garderoben, får leta upp den och kolla om det möjligtvis kan vara den (Fanns någon utomhusvariant som var ljusblå). Är dock rätt förtjust i Tamiyas tejp eftersom den är smalare och därmed enklare att hålla på med. Sen har jag en smidig hållare till den, som gör den ännu mer lätthanterad. (Har två, fick med mig den tomma)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Janne.S lör jan 04 2014, 01:13

Nejdå, hobby center har öppet tisdag till lördag precis som alfa hobby Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Jokkocze sön jan 05 2014, 01:32

Där ser man!

Hittade dock min blåa tejp idag och kom fram till att den är rätt bra tunn, så jag klarar mig tills vidare. Måste klura ut var jag kan använda min airbrush innan jag kan göra så mycket mer ändå Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av cas tis jan 07 2014, 05:32

När vi ändå har ämnet uppe...
Var i götet hittar jag Maskol eller likvärdigt snabbt och lätt?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hobbybutiker i Göteborg? Empty Sv: Hobbybutiker i Göteborg?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet