Skvaller från Kempes
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Skvaller från Kempes
Jaså Terje, du skickar ombud för att tillfredställa ditt plastberoende Jag råkade på Chrille i butiken å hörde minsan
Jag ramlade in mycket lägligt då Anders hade fått in grejer från Tamyia..... inte bra för plånboken sådant, dessutom om han fått in riktigt fina Zero i 1/32!! inte nyttigt alls!
Fick beställt dekaler till Mirage IV i alla fall
Jag ramlade in mycket lägligt då Anders hade fått in grejer från Tamyia..... inte bra för plånboken sådant, dessutom om han fått in riktigt fina Zero i 1/32!! inte nyttigt alls!
Fick beställt dekaler till Mirage IV i alla fall
Janne.S- Moderator
Sv: Skvaller från Kempes
Japp, när man har så långt till Kempes som jag har så får man utnyttja sina plastvänner!
Funderar dock på om han fick tag i någon dekal till cockpitrutorna...
Terje
Funderar dock på om han fick tag i någon dekal till cockpitrutorna...
Terje
bjork_larsson
Hahahaha...klockrent skön tråd!
Jo det blir till att hjälpa modelbyggaren nere i de södra kolonierna.
Måste säga att det var väldigt trevligt idag att sitta o prata hos Kempe ang. modeller och allt möjligt.
Tack för bullarna Janne!
Kempe borde öppna någon " fik"-avdelning. Blir lätt att man stannar och pratar lite när man träffas inne hos honom.
På återseende!
Jo det blir till att hjälpa modelbyggaren nere i de södra kolonierna.
Måste säga att det var väldigt trevligt idag att sitta o prata hos Kempe ang. modeller och allt möjligt.
Tack för bullarna Janne!
Kempe borde öppna någon " fik"-avdelning. Blir lätt att man stannar och pratar lite när man träffas inne hos honom.
På återseende!
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag får komma upp på nästa möte! Frugan, Ebba och jag skall upp på Lisseberg nu till helgen, fredag eller lördag. Jag skall förbi Kempes då med
hade jag tänkt! Skall vi bestämma ett mötes datum denna dagen eller?
Terje
hade jag tänkt! Skall vi bestämma ett mötes datum denna dagen eller?
Terje
bjork_larsson
Han har öppet från 10-14 på lördag, jag hade väl tänkt att leta mig dit då....
Janne.S- Moderator
Blev det någe som följde med hem förresten, Chrille? Snöt du en Zero?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Blev det någe som följde med hem förresten, Chrille? Snöt du en Zero?
Nej tyvärr. Men måste medge att jag var fruktansvärt lockad.
Men jag kunde höra hur Zeron viskade mitt namn....helt säkert!.....jag är hel friskt.....helt säkert!
Det får bli 3 st D1 kits som trillar in hos Kempe i slutet av veckan /nästa vecka istället. Men kanske rent av gör en fuling och snyter en zero i farten ändå, eller två!
P.S
Janne, jag hittade ingen FineMolds katalog men jag hittade en 2008 Aoshima katalog i Hobbycenter, och till skillnad från de andra svindyra katalogerna som de har, så var den "gratis"......med benämning på "ofrivilligt" från HC's sida.............Muhahahhaha
D.S
Jag har nog allt hört ryktena på stan om hur Crille från Syteslandet snyter till sig kataloger på oseriöst ohederliga sätt!
Terje
Terje
bjork_larsson
Vad synd om någon som jobbar på HC ramlar in på forumet då....
Janne.S- Moderator
Tydligen var det svårt att få tag på det just nu, det brukar vara så ibland med Microsol å Microset, de är slut hos leverantören och han tar inte in grejer förrän han har fått in tillräckligt med beställningar.
När det finns så har jag för vana att köpa på mig så jag har....men det är drygt! jag köpte min första burk för 6 år sedan och den är fortfarande inte slut!
Har du kollat på nätet om det går att få tag på utomsocknes?
När det finns så har jag för vana att köpa på mig så jag har....men det är drygt! jag köpte min första burk för 6 år sedan och den är fortfarande inte slut!
Janne.S- Moderator
bjork_larsson skrev:Jag har nog allt hört ryktena på stan om hur Crille från Syteslandet snyter till sig kataloger på oseriöst ohederliga sätt!
Terje
Hahaha , nejdå.
Efter att ha pratat med en person där ang. att färgerna lyser med sin frånvaro o hur de sagt till Terje att de inte haft inne Micro Sol i veckan medans till mig sa att de hade haft så fick jag den gratis.
Och nej, jag snodde den inte den.
Janne, använder du Micro Sol? Vet du var man kan få tag i den? Kommer Kempe ta in den inom kort?.....är i desperat behov av den.
Skall upp till GBG på lördag jag med, en kort sväng. Kanske ses där
Terje... vad är syteslandet?
Janne.S skrev:Tydligen var det svårt att få tag på det just nu, det brukar vara så ibland med Microsol å Microset, de är slut hos leverantören och han tar inte in grejer förrän han har fått in tillräckligt med beställningar.
Jo jag har åkt runt på brädan ute på nätet men kruxet är att jag vill ha tag i det tämmligen omedelbart, finns utomlands men då får jag den inte först efter ca 2 veckor efter jag lagt beställningen....och otålig som jag är....så vill jag ha tag i den nu.
Orkar inte vänta
Janne.S skrev:2 veckor!? det är väl bara britterna som är så långsamma!
här testa dom här
Hobby experten
Tack för länken!
Blir det till att lägga beslag på en Zero för din del?
Janne.S skrev:Lurade Anders på dig något mer efter vi gick, Chrille?
Nepp, det blev inget. Jag väntar uteslutande på mina 4 D1 GP bilar som han tagit hem åt mig o skall komma på Tor-Fre...och det blir inget fram tills dess. Hinner nog göra färdigt X-wingen innan de kommer förhoppningsvis.
Mvh Chrille
Jag kanske kan hänga med dig upp när du skall upp nästa gång Crille!? Hade varit trevligt, bara det blir på eftermiddagen då frugan kan vaa hemma med Ebbott! Du kan väl höra av dig på msnen!
Syteslandet skall vara Syntetslandet! En smärre felstavning av mig och jag ber om ursäkt för den långdragna tiden innan svaret. Jag såg inte inlägget förren nu!
=)
Terje
Syteslandet skall vara Syntetslandet! En smärre felstavning av mig och jag ber om ursäkt för den långdragna tiden innan svaret. Jag såg inte inlägget förren nu!
=)
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Jag kanske kan hänga med dig upp när du skall upp nästa gång Crille!? Hade varit trevligt, bara det blir på eftermiddagen då frugan kan vaa hemma med Ebbott! Du kan väl höra av dig på msnen!
=)
Terje
Jag skall dra upp till GBG o Kempes nu på Torsdag eller Fredag ( 18e el. 19e.) så vi kan väll stråla samman i Gbg någonstans, rent av hos Kempe kanske ?
Men jag hör av mig ang. när jag åker in till götet.
Jaoo, jag har fått lov av frugan att åka så det är lungt! =)
Terje
Terje
bjork_larsson
Var förbi Kempes nyss å plockade på mig massa godis (redovisning följer senare)....konstigt, det stog högar med drifting bilar överallt där inne
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Var förbi Kempes nyss å plockade på mig massa godis (redovisning följer senare)....konstigt, det stog högar med drifting bilar överallt där inne
AAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggh!!!!
Härligt...de har anlänt!
Du spär på en redan farligt tunn vansinnes gräns hos mig Janne. Blir snart Drift over-load i skallen.
Har kollat på allt för galet många D1 klipp från de senaste D1 tävlingsracen vid Fuji Speedway och printat ut groteska mängder referensbilder på bilarna i fråga. Så att jag är väl förberedd och redo för att börja med kitsen så fort jag kommer hem från Kempes.
Så imorgon ( Fre ) så bär det av till gbg för att lägga vantarna på D1 bilarna!
Hehehe...det gör väl inget att jag plockade med mig en liten del från varje kartong?
Janne.S- Moderator
Crille, jag kan tyvärr inte följa med i morgon. Jag skall göra lite saker nere på firman... =( Suck...
Terje
Terje
bjork_larsson
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!!
» När öppnar ALFA hobby (Kempes) ?
» J26 från F16
» Säljes 1/72 B5 från MPM
» F-14D å F-18E i 1/32 från Trumpeter
» När öppnar ALFA hobby (Kempes) ?
» J26 från F16