Gammal hobbyaffär...numera nerlagd
Sida 1 av 1
Gammal hobbyaffär...numera nerlagd
När jag var grabb för hiskeligt massa år sedan så fanns ju som en del av er säkert vet en gammal
hobbyaffär vid vågmästarplatsen där numera en kinarestaurang finns.
För där var man många gånger och suktade över modellerna och köpte sig någon när man hade råd
(ibland lyckades jag fjäska till mig en trasig kartong med någon del som saknades utan att betala)
Kom någon ihåg vad den hette och vad han hette ?
(för vad jag vet så jobbade både han o frugan där)
//Ola
hobbyaffär vid vågmästarplatsen där numera en kinarestaurang finns.
För där var man många gånger och suktade över modellerna och köpte sig någon när man hade råd
(ibland lyckades jag fjäska till mig en trasig kartong med någon del som saknades utan att betala)
Kom någon ihåg vad den hette och vad han hette ?
(för vad jag vet så jobbade både han o frugan där)
//Ola
Gäst- Gäst
Sv: Gammal hobbyaffär...numera nerlagd
Hej,
Klippte följande från ett annat forum....
"På Hisingen i Göteborg fanns ju järnaffären Folke V Johansson med mycket kul i plastmodell och mj-väg. Träffade föresten Sture Johansson, som hade affären ihop med sin syster, i fredags när jag var på väg hem från jobbet. Han jobbar sen rätt länge på Sjöfartsmuseet. När affären upphörde på 90-talet köpte......"
Butiken kallades ofta ""Hisingens mest välsorterade järnaffär" i olika IPMS publikationer.
Hittade också följande gamla inlägg....
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t224-nils-hobby-och-andra-butiker-som-inte-finns-langre
/Brage
Klippte följande från ett annat forum....
"På Hisingen i Göteborg fanns ju järnaffären Folke V Johansson med mycket kul i plastmodell och mj-väg. Träffade föresten Sture Johansson, som hade affären ihop med sin syster, i fredags när jag var på väg hem från jobbet. Han jobbar sen rätt länge på Sjöfartsmuseet. När affären upphörde på 90-talet köpte......"
Butiken kallades ofta ""Hisingens mest välsorterade järnaffär" i olika IPMS publikationer.
Hittade också följande gamla inlägg....
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t224-nils-hobby-och-andra-butiker-som-inte-finns-langre
/Brage
Brage
Sv: Gammal hobbyaffär...numera nerlagd
"Jaaa" utbrister jag i spontan glädjetjut
Så hette stället och herrn han själv
Där var man många gånger o tittade
runt som sagt.
Så hette stället och herrn han själv
Där var man många gånger o tittade
runt som sagt.
Gäst- Gäst
Liknande ämnen
» Framtidens hobbyaffär?
» R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !
» Numera två par tumvantar - Yak-130 Mitten - Zvezda 1/48
» En vacker gammal dam...
» Ny(gammal) medlem
» R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !
» Numera två par tumvantar - Yak-130 Mitten - Zvezda 1/48
» En vacker gammal dam...
» Ny(gammal) medlem
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|