Douglas A-1H Skyraider, Zoukei-Mura 1/32
5 posters
Sida 1 av 1
Douglas A-1H Skyraider, Zoukei-Mura 1/32
Lådtitt
Hejsan!
Här kommer en snabb lådtitt på Zoukei-Muras nya Skyraider.
Ja, den är så ny att plasten knappt hunnit svalna!
Lådan är STOR, TJOCK och TUNG, det är mycket plast i den här byggsatsen!
Alla gjutramar ligger förpackade i sin egen påse, det är bara den lilla, dubblerade gjutramen med tankar och pyloner som ligger ”dubbelt”.
Även Instruktionsboken och dekalarket ligger i separata påsar, allt insvept i bubbelplast.
Väl skyddat från världens alla aggressiva postväsenden!
Vi tar fram en sax och börjar klippa upp alla påsar, och mitt soffbord täcks snart av en mängd gjutramar.
Delarna är gjutna i tre färger, ljusgrå (skrov och ”ytter-delar”), silver (inner-delar) och svart (”tekniska” delar) , förutom en klar gjutram till ”glas delarna”.
Det här är den enda gjutramen som är dubblerad.
Det ser ut som vanlig plast, men det är faktiskt polycaps (Tamiyas brukar vara svarta eller bruna)!
Den klara gjutramen är perfekt!
Lite detaljbilder;
Ett litet ark med masker till rutorna och två små metallstag till vingarna finner man i en liten påse.
Ett stort och färggrannt dekalark följer med, man kan bygga antingen ”409”, som är en MIG-Killer eller ”405” en ”plain Jane, båda från VA-176 ombord på ”USS Intrepid.
Dekalerna är vältryckta av Microscale, i perfekt register och enligt min erfarenhet mycket bra att använda.
Arket innehåller en komplett uppsättning stenciler instrumentpanel mm, även de minsta dekalerna är fullt läsbara!
Instruktionsboken är tjock och en av de bästa jag sett, fullt i klass med Wing-Nuts, alltså mycket bra!
En rolig detalj är att instruktionerna ser ut som den äkta manualen till flygplanet!
Hela manualen är skriven på Japanska, men det viktigaste är översatt till engelska, så det är inga problem att förstå.
Två små ”rättelse-ark” finner man i en liten påse, man hade nog lite bråttom att få ut modellen.
Sammanfattningsvis kan man säga att detta är en högklassig och mycket väldetaljerad modell.
En byggtråd kommer med det snaraste.
Limma Lugnt!
Stefan
Hejsan!
Här kommer en snabb lådtitt på Zoukei-Muras nya Skyraider.
Ja, den är så ny att plasten knappt hunnit svalna!
Lådan är STOR, TJOCK och TUNG, det är mycket plast i den här byggsatsen!
Alla gjutramar ligger förpackade i sin egen påse, det är bara den lilla, dubblerade gjutramen med tankar och pyloner som ligger ”dubbelt”.
Även Instruktionsboken och dekalarket ligger i separata påsar, allt insvept i bubbelplast.
Väl skyddat från världens alla aggressiva postväsenden!
Vi tar fram en sax och börjar klippa upp alla påsar, och mitt soffbord täcks snart av en mängd gjutramar.
Delarna är gjutna i tre färger, ljusgrå (skrov och ”ytter-delar”), silver (inner-delar) och svart (”tekniska” delar) , förutom en klar gjutram till ”glas delarna”.
Det här är den enda gjutramen som är dubblerad.
Det ser ut som vanlig plast, men det är faktiskt polycaps (Tamiyas brukar vara svarta eller bruna)!
Den klara gjutramen är perfekt!
Lite detaljbilder;
Ett litet ark med masker till rutorna och två små metallstag till vingarna finner man i en liten påse.
Ett stort och färggrannt dekalark följer med, man kan bygga antingen ”409”, som är en MIG-Killer eller ”405” en ”plain Jane, båda från VA-176 ombord på ”USS Intrepid.
Dekalerna är vältryckta av Microscale, i perfekt register och enligt min erfarenhet mycket bra att använda.
Arket innehåller en komplett uppsättning stenciler instrumentpanel mm, även de minsta dekalerna är fullt läsbara!
Instruktionsboken är tjock och en av de bästa jag sett, fullt i klass med Wing-Nuts, alltså mycket bra!
En rolig detalj är att instruktionerna ser ut som den äkta manualen till flygplanet!
Hela manualen är skriven på Japanska, men det viktigaste är översatt till engelska, så det är inga problem att förstå.
Två små ”rättelse-ark” finner man i en liten påse, man hade nog lite bråttom att få ut modellen.
Sammanfattningsvis kan man säga att detta är en högklassig och mycket väldetaljerad modell.
En byggtråd kommer med det snaraste.
Limma Lugnt!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den lör jul 29 2017, 17:46, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Douglas A-1H Skyraider, Zoukei-Mura 1/32
Kul med lite avslappnande snabbyggen mellan varven.
Weekend Edition gone wild, typ...
Också: kungligt!
Weekend Edition gone wild, typ...
Också: kungligt!
Matt_Public- Master of DNF
Deras tidigare modell av Shinden hade så mycket av de interna delarna med så att man i princip kunde bygga den utan paneler och ändå få en korrekt bild av planet. Är det samma sak på den här eller?
Ser iaf helt jäkla massivt ut det där, skulle vara kul att klämma på och kanske även bygga.. (Även om jag hade varit livrädd för att förstöra den där..)
Tack för titten!
Ser iaf helt jäkla massivt ut det där, skulle vara kul att klämma på och kanske även bygga.. (Även om jag hade varit livrädd för att förstöra den där..)
Tack för titten!
Jokkocze
Ujujjuj så mumsigt!! Blir kladdigt av dregel på tangentbordet!
Janne.S- Moderator
Dom är helt galna!
Helt makalös plastuppvisning.
Hur är passformen egentligen?
Lika bra som stora T?
Tack för titten, blir det boxarten, eller nån annan färgglad (och smutsig) individ?
Helt makalös plastuppvisning.
Hur är passformen egentligen?
Lika bra som stora T?
Tack för titten, blir det boxarten, eller nån annan färgglad (och smutsig) individ?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hejsan!
Den här modellen är bland det häftigaste jag sett, och den ÄR massiv!
Passformen på Shinden (som jag redan börjat på) visade att passformen är suverän, jag förväntar mig inget annat från den här.
Det är fullständig inredning, från motor till stjärt.
Men snabbygge..... Troligen "A one year edition"!
Jag tänker nog göra den "extramaskinen" man fick dekaler till som "Bonus".
Den är från VA-75 "Sunday Punchers"
Det var nog dom gröna banden och regnbågen på fenan.
Dessutom har jag redan byggt "MiG-Killer 409" i 1/48, så den känns lite uttjatad!
Den andra maskinen kommer nog att bli en USAF "Sandy", väntar på resinhjul och dekaler, allt annat finns redan i lådan!
En lådtitt på "extra-materialet" kommer snart.
Stefan
Den här modellen är bland det häftigaste jag sett, och den ÄR massiv!
Passformen på Shinden (som jag redan börjat på) visade att passformen är suverän, jag förväntar mig inget annat från den här.
Det är fullständig inredning, från motor till stjärt.
Men snabbygge..... Troligen "A one year edition"!
Jag tänker nog göra den "extramaskinen" man fick dekaler till som "Bonus".
Den är från VA-75 "Sunday Punchers"
Det var nog dom gröna banden och regnbågen på fenan.
Dessutom har jag redan byggt "MiG-Killer 409" i 1/48, så den känns lite uttjatad!
Den andra maskinen kommer nog att bli en USAF "Sandy", väntar på resinhjul och dekaler, allt annat finns redan i lådan!
En lådtitt på "extra-materialet" kommer snart.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» J7W1 Shinden, Zokei-Mura 1/32
» Kuyush J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32
» Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
» Kyushu J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32, FÄRDIG
» Douglas A-1J Skyraider
» Kuyush J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32
» Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
» Kyushu J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32, FÄRDIG
» Douglas A-1J Skyraider
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|