Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 7 av 40
Sida 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
En panzarvagn korsad med ett fyrtorn och sen lite LV-akan på det?
Helgalet....
Jag förväntar mig grot-dåd!
Helgalet....
Jag förväntar mig grot-dåd!
cas- Vicesheriff
Warsawpact- Starwarsviritous
Hur får man den där att flyga...? Ser inga vingar! Snygga köp, Mother Russia rules!!
Warlord
Sjysta köp! Den ryska "Jagdpanthern" är riktigt cool
Joppo
Wee!!! Aerosan!
Dom kräver jag byggtråd på, å det snaraste!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Wee!!! Aerosan!
Da, comrade commissar!
ASU-85! Sex on legs, eeh... tracks!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:ASU-85! Sex on legs, eeh... tracks!
Den är sannerligen riktigt snygg! Warsawapakten hade( och tillverkade) i särklass de grymmaste maskinerna under kalla kriget!
*
På tal om något annat så öppnade jag den där Armoured Aerosan jag köpte och man får f*n med en kulspruteskytt! Sanslöst bra av trumpeter!
Så mycket pansar att bekanta sig med, så få skills. Mitt liv är hårt.Warsawpact skrev: Warsawapakten hade de i särklass grymmaste maskinerna under kalla kriget!
Också: jag är glad-glad-glad att Trumpetarn fixade Aerosanen jag planerade att scratchbygga.
Snacka om norrlandsanpassad lådbil alltså. Men ASU:n sparkar rått undan benen för allt och alla...
Senaste laddningen:
Nu får det vara broms ett tag....
denstore
denstore skrev:Senaste laddningen:
Gosh!!
Det där gjorde nog ett rejält hål i plånboken.
En lådtitt på alltihopa skulle uppskattas.
/Bosse
Marlin
Vi kan ju säga att man kan mäta upp vakumtryck i plånboken...
denstore
Ett bra pris pga en förstörd kartong med annars komplett innehåll banar väg för nästa öst-väst bygge. Kan inte förneka att planet är en av mina favoriter. Irakiska dekaler är på väg från Hannants.
Galdrin
Kolla noga så att det inte finns möss i kartongen.
Om det finns några så kan du dressera dem till att fästa No Step-dekaler.
Sedan kan du hyra ut dem till oss andra...
Om det finns några så kan du dressera dem till att fästa No Step-dekaler.
Sedan kan du hyra ut dem till oss andra...
Inga möss men däremot gott om det jag tror är "no step" på ryska. 160 st på ett ungefär. Eftersom jag inte samlar (ännu) så tyckte jag 35 kr ett ok pris för denna lite sjaskiga modell
Galdrin
Cool kärra... å priset va ju helt ok
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Och när hinner du bygga alla dessa?
För mig är det ju gigantprojekt var och en av dem.
Kan man få nån recension av dina objekt?
Har du köpt Warsprite för att testa din detaljeringssats som du skall sälja?
Att detaljeringssatsen är bra utgår jag ifrån men hur med själva byggsatsen?
undrar
Folke
För mig är det ju gigantprojekt var och en av dem.
Kan man få nån recension av dina objekt?
Har du köpt Warsprite för att testa din detaljeringssats som du skall sälja?
Att detaljeringssatsen är bra utgår jag ifrån men hur med själva byggsatsen?
undrar
Folke
fowi
Bygga dem? Vad menar du? Ska man inte bara kolla i lådan, sortera in dem bland kompisarna och börja fundera på nästa köp?
Warspite ser trevlig ut. Kanske lite lite detaljer för out of the box-bygge, men det ser ut att vara bra där de finns, och dimensionerna ser ut att stämma. Och ja, med Pontosmodels set blir den nog överjäkligt fin.
Vad som förvånar mest är ju hur pass liten hon är. Betydligt mindre än t.ex. Fuso. Överhuvudtaget blir man lite fundersam när man kollar på de japanska slagskeppen, och ser vad de jämförs med i amerikanska och brittiska flottan. På flera ställen har jag hittar jämförelser mellan Nagato-klassen och Queen Elizabeth-klassen. Jag vet ju vilket av dem jag hade velat gömma mig på i en battalj dem i mellan. Nagato och Mutsu hade antagligen kunnat skjuta QE-klassen i bitar. Tjockare pansar, grövre kanoner och tre-fyra knops övertag. Jag vet faktiskt inte vilken av dem som jag hade velat sitta på ifall det gällde Nagato eller Hood.
Kongo-, Fuso- och Ise-klasserna var sedda som ganska tungt föråldrade när kriget kom, men samtidigt känns det som att även de var bättre än sitt rykte. Frågan känns snarare som om de faktiskt borde ses som bättre än många av sina motståndare. Fuso och Ise borde kanske jämföras med just QE, R-klassen och de amerikanska Pennsylvania och New Mexico-klasserna. Motsvarande beväpning, dock sämre placerad. Troligtvis någorlunda jämbördigt pansar, dock även där kanske med en viss fördel åt det amerikanska hållet. Dock så hade de 3-5 knop på sin sida, vilket inte är att förakta.
Kongo-klassen är för mig något av den ultimata battlecruisern. Visst, man kan snacka Hood, Scharnhorst, Repulse och Renown och kanske Alaska, men såväl Hood som Scharnhorst användes knappt i sin definierade roll. Alaska-klassen känns bara udda. Kongo och hennes systrar användes dock nästan hela tiden i sitt ursprungliga syfte, alltså att dämpa inverkan på mindre enheter. "Outgun everything it can't outrun". Tyvärr (för japanerna) så hamnade såväl Kongo, Hiei och Kirishima i situationer där deras 30 knop inte kunde hjälpa dem, men till skillnad från andra användare av slagkryssare, så hade japanerna köpt konceptet. Man skyddade sina hangarfartyg, rekogniserade, och försökte jaga fatt i kryssare och jagare. Strid med andra slagskepp skulle ju egentligen utföras av Yamato och Musashi, så det unvek man om man kunde, och den enda gången de kom i strid med moderna amerikanska slagskepp, så gick det ju som väntat mindre bra. Hade det bara varit South Dakota hade man nog kunnat avsluta och kommit därifrån, men två amerikanska fartyg med radar och 16"-artilleri blev lite väl mycket att bita i...
Hade jag kunnat fritt kunnat välja vad som helst att komma i 1/350, så hade det varit en HMS Tiger daterad i slutet av 20-, början av trettiotalet. En skam att man skrotade henne.
Warspite ser trevlig ut. Kanske lite lite detaljer för out of the box-bygge, men det ser ut att vara bra där de finns, och dimensionerna ser ut att stämma. Och ja, med Pontosmodels set blir den nog överjäkligt fin.
Vad som förvånar mest är ju hur pass liten hon är. Betydligt mindre än t.ex. Fuso. Överhuvudtaget blir man lite fundersam när man kollar på de japanska slagskeppen, och ser vad de jämförs med i amerikanska och brittiska flottan. På flera ställen har jag hittar jämförelser mellan Nagato-klassen och Queen Elizabeth-klassen. Jag vet ju vilket av dem jag hade velat gömma mig på i en battalj dem i mellan. Nagato och Mutsu hade antagligen kunnat skjuta QE-klassen i bitar. Tjockare pansar, grövre kanoner och tre-fyra knops övertag. Jag vet faktiskt inte vilken av dem som jag hade velat sitta på ifall det gällde Nagato eller Hood.
Kongo-, Fuso- och Ise-klasserna var sedda som ganska tungt föråldrade när kriget kom, men samtidigt känns det som att även de var bättre än sitt rykte. Frågan känns snarare som om de faktiskt borde ses som bättre än många av sina motståndare. Fuso och Ise borde kanske jämföras med just QE, R-klassen och de amerikanska Pennsylvania och New Mexico-klasserna. Motsvarande beväpning, dock sämre placerad. Troligtvis någorlunda jämbördigt pansar, dock även där kanske med en viss fördel åt det amerikanska hållet. Dock så hade de 3-5 knop på sin sida, vilket inte är att förakta.
Kongo-klassen är för mig något av den ultimata battlecruisern. Visst, man kan snacka Hood, Scharnhorst, Repulse och Renown och kanske Alaska, men såväl Hood som Scharnhorst användes knappt i sin definierade roll. Alaska-klassen känns bara udda. Kongo och hennes systrar användes dock nästan hela tiden i sitt ursprungliga syfte, alltså att dämpa inverkan på mindre enheter. "Outgun everything it can't outrun". Tyvärr (för japanerna) så hamnade såväl Kongo, Hiei och Kirishima i situationer där deras 30 knop inte kunde hjälpa dem, men till skillnad från andra användare av slagkryssare, så hade japanerna köpt konceptet. Man skyddade sina hangarfartyg, rekogniserade, och försökte jaga fatt i kryssare och jagare. Strid med andra slagskepp skulle ju egentligen utföras av Yamato och Musashi, så det unvek man om man kunde, och den enda gången de kom i strid med moderna amerikanska slagskepp, så gick det ju som väntat mindre bra. Hade det bara varit South Dakota hade man nog kunnat avsluta och kommit därifrån, men två amerikanska fartyg med radar och 16"-artilleri blev lite väl mycket att bita i...
Hade jag kunnat fritt kunnat välja vad som helst att komma i 1/350, så hade det varit en HMS Tiger daterad i slutet av 20-, början av trettiotalet. En skam att man skrotade henne.
Senast ändrad av denstore den lör okt 29 2011, 13:59, ändrad totalt 2 gånger
denstore
Grodfötter!
Jag anar ett kommande markattacks-dubbelbygge.
Borde kanske starta en Il2 för att sympatisera?
Jag anar ett kommande markattacks-dubbelbygge.
Borde kanske starta en Il2 för att sympatisera?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag tittade förbi hos den lokale hobbyhökaren tidigare idag och fann den här:
Kan det bli mer passande för mig? Dags att experimentera lite...
Kan det bli mer passande för mig? Dags att experimentera lite...
Lite sent kanske, men då jag är borta mycket blir det lätt så:/
Iaf så får jag tacka vär ett trevligt välkommnande till detta forum. Ska ta och lägga ut lite bilder på mina pågående projekt så fort jag får en stund ledig, inte lätt att få tid till sin hobby när man är på utbildning 38mil hemifrån 2 av 4 veckor samt mitt i en flytt :S
Mvh // Ernst
Iaf så får jag tacka vär ett trevligt välkommnande till detta forum. Ska ta och lägga ut lite bilder på mina pågående projekt så fort jag får en stund ledig, inte lätt att få tid till sin hobby när man är på utbildning 38mil hemifrån 2 av 4 veckor samt mitt i en flytt :S
Mvh // Ernst
ernie87
Sent? Ptja.. sen eftermiddag då eller? Skulle snarare säga tidig kväll
Välkommen till forumet! Det var en underlig tråd du valt att hälsa i, men det alla sätt är bra utom de dåliga! Ser fram emot att se dina byggen.
Och för att åter skutta till ämnet.
Fick inte med mig de saker jag hade velat ha med mig (Någon jäkel köpte min Harrier GR3 i 1/24! Skulle slagit till och köpt den för 120kr direkt ), men jag fick iaf med mig mitt Gator-lim och ett par små byggsatser.
Inget att hurra över, men en tysk (om jag inte får tag på ryska delaker) Fulcrum och Testors låtsas-Mig som de av någon anledning gav namnet "Ferret". Här i den trasigaste låda jag kunde hitta bland försäljarna..
Fulcrumen ser ut som en simpel grej, Ferreten kan dock behöva lite ristande och petande. En rolig grej med den är att den har ett förhållandevis stort dekalark, fyllt med ryska "no step"-dekaler
Välkommen till forumet! Det var en underlig tråd du valt att hälsa i, men det alla sätt är bra utom de dåliga! Ser fram emot att se dina byggen.
Fick inte med mig de saker jag hade velat ha med mig (Någon jäkel köpte min Harrier GR3 i 1/24! Skulle slagit till och köpt den för 120kr direkt ), men jag fick iaf med mig mitt Gator-lim och ett par små byggsatser.
Inget att hurra över, men en tysk (om jag inte får tag på ryska delaker) Fulcrum och Testors låtsas-Mig som de av någon anledning gav namnet "Ferret". Här i den trasigaste låda jag kunde hitta bland försäljarna..
Fulcrumen ser ut som en simpel grej, Ferreten kan dock behöva lite ristande och petande. En rolig grej med den är att den har ett förhållandevis stort dekalark, fyllt med ryska "no step"-dekaler
Jokkocze
Jokkocze skrev:Sent? Ptja.. sen eftermiddag då eller? Skulle snarare säga tidig kväll
Skrev mitt första inlägg på detta forum för ett tag sedan (någon sida bak) och då passade jag på att hälsa på alla, men har inte hunnit tacka för välkommnandet först nu ;P
ernie87
Ah, då är jag med.ernie87 skrev:Skrev mitt första inlägg på detta forum för ett tag sedan (någon sida bak) och då passade jag på att hälsa på alla, men har inte hunnit tacka för välkommnandet först nu ;P
Jokkocze
MiG-37? B-versionen dessutom?
Vad farao nu då? Trodde att jag hade ett visst hum om sånt här...
Bäst att läsa på lite. Den var hursomhelst snygg, mycket snygg!
Vad farao nu då? Trodde att jag hade ett visst hum om sånt här...
Bäst att läsa på lite. Den var hursomhelst snygg, mycket snygg!
Sida 7 av 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 7 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet