IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör okt 01, 2011 7:20 am

Nu börjar Hannants-beställningarna dyka upp!
Schysst!

Sätt igång med F-15 med en gång Jocke!
Du har ju en knallpall över så du kan ju bygga en till senare.
Very Happy

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jokkocze lör okt 01, 2011 4:23 pm

CAS skrev:Nu börjar Hannants-beställningarna dyka upp!
Schysst!

Sätt igång med F-15 med en gång Jocke!
Du har ju en knallpall över så du kan ju bygga en till senare.
Very Happy
Har ju för mycket igång redan som måste bli klart Razz
Inte enns min spit har jag fått pli på än..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas mån okt 03, 2011 4:43 pm

Och så har min Hannants-order kommit! Tack ministuff. Du får väl betalt, förr eller senare... Rolling Eyes
Lite superbug-dekaler
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 P1050794_small
Gannet-dekaler
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 P1050798_small
Nu är ju då frågan om man skall göra klart sin Gannet som en tysk maskin, eller om man skall ta en fräsigare Australiensisk?
Lite avgasrör kan ju den där sulan få också
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 P1050799_small
Knallpalar i drivor!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 P1050796_small
Både F/A-18 och Sea vixen...Det får bli mer Jet-kärror till våren.

Little patches har fått sina kläder
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 P1050801_small

Och slutligen, det mest efterlängtade av allt:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 DSC00101_small
DAX Handsprit!

"Tyvärr" skall frugan och jag titta på Suckerpunch ikväll så det blir inget testat nu Neutral
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av denstore mån okt 03, 2011 5:02 pm

OK, jag har sysslat med annat ett tag, men vad är så efterlängtat med handsprit?
denstore
denstore

Inlägg av cas mån okt 03, 2011 5:08 pm

Just DAX handsprit är det perfekta vapnet mot Xtracrylix-färgerna. Även med deras egen Thinner så kläggar sprutan igen efter ett tag och man måste rengöra. Janne.S testade med handsprit av någon skum anledning och fann att det funkade utmärkt, utan klägg.
Sånt måste hårdtestas!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Galdrin mån okt 03, 2011 5:53 pm

Har ett tag letat efter ett bra sätt med små borr till min pinwise och hade precis förlikat mig med tanken att beställa ett set på 6 borr från ELFA när jag fick ett tips om att titta på Jula. Där hittade jag på hyllan ett borrset på 20 borr från 0,3 till 1,6 mm som jag inte lyckas lokalisera på deras hemsida. En i butiken förklarade det med att den utgått ur sortimentet men vissa har kvar några ex på hyllan. 50 pengar gick det på så jag köpte på mig ett par Smile

Galdrin

Inlägg av Janne.S mån okt 03, 2011 5:57 pm

Hej hopp! Bra deal!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public mån okt 03, 2011 5:58 pm

Sprit och dekaler! Fin kombo. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E mån okt 03, 2011 6:32 pm

Det kom ett paket.....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2917

Stort, fint och vältejpat!
Etiketten säger Dockor med tillbehör!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2918

Vad finns inuti, måntro?
Dockor?????

Nej, nånting MYCKET roligare!

Mina stora SKYRAIDERS!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2919

Eftersom jag tog det "stora" kitet, så fick jag med TRE tillbehörsset, som BONUS!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2922

Det är;
A - Pilot och LSO (Landing Signal Officer) i resin
B - Däck-traktor med förare och dragstång i resin
C - Dekalark till en maskin från

The Sunday Punchers - USS Independence

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2923

Sedan kunde jag inte låta bli den här lådan;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2921

Här finns tillräckligt för att lasta båda maskinerna (tyvärr ingen Toa-stol).

Till slut en liten "teaser";

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 IMG_2924

Den här kommer nog att få "tränga sig före" allt annat på bordet just nu!

Livet é gött att leva! Very Happy

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin mån okt 03, 2011 6:44 pm

Det var inga dåliga leksaker Stefan.
Tidig Julafton ? santa
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Jokkocze mån okt 03, 2011 6:50 pm

Skulle inte mustangen tränga sig före allt annat på bordet? Razz

Ser gärna innehållet i de där monstren.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Janne.S mån okt 03, 2011 8:12 pm

Huh, var kom de ifrån? Hade inte en aning om att det fanns något dylikt!

LÅDTITT!!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Jokkocze mån okt 03, 2011 9:33 pm

En snabb omgång google-fu ledde till att jag hittade dem.
De finns att beställa [url=direkt från tillverkarens sida.]http://www.zoukeimura.co.jp/en/index.html[/url]
13700 yen styck, eller 1250kr, är rätt saftigt tycker jag iom att jag inte sett hur byggkvaliteten på dem är, men det vet säkert andra och då kan det säkert vara bättre.
Sen kan det säkert kännas bättre om man har ett jobb och har råd.

Sen kan jag säga att jag nog är mer intresserad av deras Shinden för 80 dollar..
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas tis okt 04, 2011 3:10 am

Åh herregud!
Zoukei-Muras Skyraider!?
Den är ju så färsk så att plasten knappt har svalnat ännu?

Sällar mig i kören om lådtit!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis okt 04, 2011 6:44 am

Sunday Punchers var nog det ballaste namnet på länge.

De flygande sopbilarna ser ju förträffliga ut de med. Väl handlat! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis okt 04, 2011 11:08 am

Jokkocze skrev:Skulle inte mustangen tränga sig före allt annat på bordet? Razz

Ser gärna innehållet i de där monstren.

Så är det alltid!

Jag känner mig som en unge som blivit instängd i godisbutiken! Very Happy drunken cheers lol!

Lådtitt kommer så snart jag hinner!
Men jag kan redan nu tala om att modellerna håller Hasegawa/Tamiya/Wing-nuts-klass, både i detaljering och gjutning!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Galdrin tis okt 04, 2011 2:22 pm

Lite färger så jag kan fortsätta med min SU-34 och ett framtida projekt låg i min brevlåda idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 SDC11803

Galdrin

Inlägg av linusorn tis okt 04, 2011 2:49 pm

Oh! En amerikansk Tunnan! Nice.

linusorn

Inlägg av Matt_Public tis okt 04, 2011 3:16 pm

Oooh!

Är det Katten Sylvester på nosen? Bäst jag gömmer min Tweety. Razz

Brevbärarn kom även till mig idag. Tropik-Emil har visst en lillebror på gång.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Tamiya_E7_48

Vindsnabbe Roger på byggmodellen lever upp till sitt rykte återigen. Danke!

Fasen vad få delar det är i 1/48... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av denstore tis okt 04, 2011 3:23 pm

Matt_Public skrev:
Fasen vad få delar det är i 1/48... Very Happy

En myriad jämfört med plan i 1/350. Stora och behändiga är de också...Wink
denstore
denstore

Inlägg av Brage tis okt 04, 2011 3:39 pm

Stefan,

Den Skyraidern har jag också gått och funderat på. Efter att ha "sett" ditt exemplar, skickade jag nu precis iväg en beställning. Tillverkaren, Zoukei-Mura kommer till Telford om en månad och tar med sig sina modeller för försäljning. Jag förbokade en A1:a för 100 pund. Det ser ut som ett bra pris. Är lite läskad av deras Shindens också. Men det brukar ju finnas en del annat att köpa i Telford också. Men priset (60 pund) verkar rätt bra.......så......

/Lars

Brage
Brage

Inlägg av Caverö tis okt 04, 2011 3:54 pm

OOOOOOOOOoojj jösses är dom Skyraidarna på riktigt? vilken packe med bömber också.

Godis cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av cas tis okt 04, 2011 5:10 pm

Här ramlar det in godbitar!
Vad blir det för märkning på Sabren?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Galdrin tis okt 04, 2011 5:32 pm

Sabren skall bli en fighter-bomber från 51st Fighter Wing, Osan airbase, Sydkorea. Dvs ingen Sylvester på planet. Å andra sidan, inget är hugget i sten än.

Galdrin

Inlägg av Matt_Public ons okt 05, 2011 3:35 pm

Sent om sider anlöpte postdjonken en svensk hamn.

Av mängden frimärken i underliga grupperingar att döma så har den visst varit på sightseeing rejält. Jaja...

Vad vi har här är varken mer eller mindre än en budgetponny.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Pony

Jag hittade den för tji och nitti hos Lucky Model när jag letade efter en Tamiya-musse.
Rätt sorts fena, rätt dekaler (It's the Kid!) och rätt skala. Det vara bara att slå till direkt.

En hastig titt i lådan påvisade ett visst behov av fix och trix, men inte värre än att jag ror iland det. Very Happy

Nöjd, nöjd, nöjd...

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 40 Föregående  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet