IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact ons dec 14 2011, 20:41

Matt_Public skrev:Nostalgitimmen är slagen!
Hittade en gammal storfavorit från min tidiga barndom till salu på nätet. Just som jag satt och tänkte på den. Very Happy
Det var roligt att se att den var precis så fin som jag mindes den. Inga illusioner i kras här inte!
Billigt och bra. Varmt tack till säljaren!

Nostalgitripp å dä grövsta! Smile
Trevlig Harrier i Marine utförande! Och ifrån ESCI...may the force be whit you!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor dec 15 2011, 07:03

Åhå!
Lycka till med den Kärrhöken!
Tidiga såna däringa är mycket snygga, precis söm föregångaren Tornfalk.
Får vi se en byggtråd å det snaraste?
Eller så kanske jag skall använda de engelska fågelnamnen Harrier och Kestrel istället?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron tor dec 15 2011, 08:11

Trevligt inköp Mattias!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Obed tor dec 15 2011, 13:45

Harrier är en liten favvo
Obed
Obed

Inlägg av Brage fre dec 16 2011, 21:20

Jultomten kom tidigt i år. Först ut i dagen kavalkad är Revells helt ny modell av den ökända röda londonbussen. Har bara hunnit med en kort titt i lådan, men den ser mycket lovande ut. Revell hade ett byggt exemplar i sin monter i Telford som jag beundrade länge.... Lådan är STOR (40x60 cm) och dekalarket är inte mycket mindre.... Kan en buss vara något för dig Stefan?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 2011-12-16_1

Sedan två små modeller av "den första månlandningen". Egentligen är det samma modell, men den enda innehåller en basplatta (+figurer) medan den andra innehåller ett "ställ" frö att visa den "flygande".
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 2011-12-16_2
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 2011-12-16_3

Sedan lite tungtransport. Modellen innehåller över 1600 delar (varav hälften verkar vara hjul).
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 2011-12-16_4

Och avslutningsvis en liten Hellcat i skala 1/72. I vanlig ordning, en trevlig modell från Eduard (till ett fantastiskt pris)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 2011-12-16_5

Ha en trevlig helg
Lars

Brage
Brage

Inlägg av Obed fre dec 16 2011, 21:23

Brage har alltid massa kul på gång
Obed
Obed

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2011, 00:45

Det var ett gäng trevliga modeller du skaffat Brage!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Empty En milstolpe har passerats!

Inlägg av denstore lör dec 17 2011, 13:13

Har under någon timme suttit och packat upp Tamiyas nya Yamato-modell, och kan bara säga:
Herreminjäkel, vilken modell....

Sanslöst fin byggsats! Finns knappt ord att beskriva hur fin den är. Bara att börja gräva i kartongen ger mig lite samma vibbar som när man rotade runt i Tamiyas Dragon Wagon. Och för de som funderat över ifall det är värt att köpa istället för deras gamla Yamato, så kan jag meddela att det inte ens är någon match.

Inget smolk i bägaren? Självklart är inte allt perfekt. Skrovet kunde kanske lika väl varit gjutet i ett stycke, och Tamiyas ide om att man ska dra koppartrådar mellan små fotoetsade stolpar till alla relingar, känns inte direkt genomförbart. Kanske det hade blivit fint om man lyckas, men risken är nog att det går åt h-e.....
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2011, 13:19

Låter ju himla trevligt och även väldigt pilligt Magnus! Ingen bild?

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin lör dec 17 2011, 13:25

denstore skrev:Har under någon timme suttit och packat upp Tamiyas nya Yamato-modell, och kan bara säga:
Herreminjäkel, vilken modell....

Sanslöst fin byggsats! Finns knappt ord att beskriva hur fin den är. Bara att börja gräva i kartongen ger mig lite samma vibbar som när man rotade runt i Tamiyas Dragon Wagon. Och för de som funderat över ifall det är värt att köpa istället för deras gamla Yamato, så kan jag meddela att det inte ens är någon match.

Inget smolk i bägaren? Självklart är inte allt perfekt. Skrovet kunde kanske lika väl varit gjutet i ett stycke, och Tamiyas ide om att man ska dra koppartrådar mellan små fotoetsade stolpar till alla relingar, känns inte direkt genomförbart. Kanske det hade blivit fint om man lyckas, men risken är nog att det går åt h-e.....

Lådtitt Snälla cyclops
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Smiley-face-drool

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av denstore lör dec 17 2011, 13:55

Ska se om jag orkar de närmsta dagarna. Lider fortfarande av sviterna av dubbel influensa. Först en rejäl omgång influensa i förkylningsform, med känsla av att hosta upp lungorna, och sedan direkt på det maginfluensa. Muntert värre....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Yamatoz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 Yamato2
denstore
denstore

Inlägg av Obed lör dec 17 2011, 14:02

Yamaton ser verkligen lockande ut att bygga. Snygg boxart.
Obed
Obed

Inlägg av Hayabusa lör dec 17 2011, 14:27

Förmodligen har de flesta redan sett detta inslag från HLJ, men om någon missat det - här är det:

https://www.youtube.com/watch?v=qUbP784gOVU&feature=relmfu

5:47 in i inslaget kommer Yamato.

Här ett annat inslag från HLJ på temat Yamato:

https://www.youtube.com/watch?v=4-ezrCf8pS8&feature=relmfu
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av cas lör dec 17 2011, 17:27

Vilka inköp!
Yamato borde ju passa direkt in i gruppbygget, oavsett om man har byggt båtar innan.
Huga!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av denstore lör dec 17 2011, 17:38

CAS skrev:Vilka inköp!
Yamato borde ju passa direkt in i gruppbygget, oavsett om man har byggt båtar innan.
Huga!

Gruppbygget?
denstore
denstore

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2011, 17:43

Tack för bilderna Magnus!

Intressanta filmklipp! Tack för länkarna Stefan!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S lör dec 17 2011, 18:02

Mmmmm..den modellen ser mumma ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact lör dec 17 2011, 20:02

Ascool Yamato! ..detsamma gäller boxarten, mycket grym!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Viggen lör dec 17 2011, 23:06

Hmm den där hade verkligen vatt kul att ha i byggrummet.
Hoppas vi får se bygget framöver här. Very Happy
Viggen
Viggen

Inlägg av fowi sön dec 18 2011, 09:26

[quote="denstore"]Ska se om jag orkar de närmsta dagarna. Lider fortfarande av sviterna av dubbel influensa. Först en rejäl omgång influensa i förkylningsform, med känsla av att hosta upp lungorna, och sedan direkt på det maginfluensa. Muntert värre....

Skit att vara sjuk, men lite tröst ser jag att du fått i ett paket.
När skall du hinna lägga ner alla de timmar som den modellen kommer att kräva?
Själv har jag påbörjat samma farkost i 1/500, men varvsgubbarna gått i strejk (mer betalt givitvis, och enklare modeller) under hösten så slipen står där med bara lite plåt (förlåt plast) delar monterade.

Krya på dig

Folke
fowi
fowi

Inlägg av denstore sön dec 18 2011, 12:55

fowi skrev:[Skit att vara sjuk, men lite tröst ser jag att du fått i ett paket.
När skall du hinna lägga ner alla de timmar som den modellen kommer att kräva?
Själv har jag påbörjat samma farkost i 1/500, men varvsgubbarna gått i strejk (mer betalt givitvis, och enklare modeller) under hösten så slipen står där med bara lite plåt (förlåt plast) delar monterade.

Krya på dig

Folke

Tack!

Trösten i att få paket skuggades av att Posten som vanligt ställde till med besvär och elände. HLJ skickade paketet till min gamla adress inne i Lund. Vi har ordnat med vidarebefodran av post, men det gällde enligt supporten inte paket. Nähä, och varför inte det? Nä, kunden (HLJ) har bara betalt för leverans till den första adressen, och inte transport däremellan.
Nähä, men är inte hela iden att de ska sortera rätt direkt, och skicka till den nya adressen?
Så, vad skulle hända om jag inte hämtade paketet? Ja, då skulle det skickas tillbaka till japan....
Så, bara att släppa porslinet, dra på byxor, och åka in till en julstressad ICA-affär. Man har haft muntrare pakethämtningar...

Vad tycker du om Fujimis modell? Jag har inte sett den i "the flesh", men jag tycker det är lite blandade upplevelser av vad man ser på bild.
denstore
denstore

Inlägg av cas sön dec 18 2011, 16:01

denstore skrev:

Gruppbygget?
Ja, grupbygget Utmaningen, som startar efter nyår.
Den verkar ju tillräckligt komplicerad för det...
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av fowi mån dec 19 2011, 10:19

Del av Denstore's inlägg
"Vad tycker du om Fujimis modell? Jag har inte sett den i "the flesh", men jag tycker det är lite blandade upplevelser av vad man ser på bild."

Så mycket arbete har ännu inte avverkats, "bara" limmat skrovsidor och däck samt sågat bort undervattenskropp.

Så lång var passform bra. Jag har inte (och kommer nog aldrig) nå nivån där allt i modellen skall vara 100% enligt orginal. Det viktigaste är passform och att det färdiga resultatet ser elegant ut. Så vad gäller riktighet har jag inget bra svar.
Resultatet kommer dock att bli 2 fartyg i ett eftersom Fujimi släppt en "tänk om" version med 20" artilleri, så bara med att byta huvudartilleri och tungt luftvärn i samma båt får man två versioner, och så har jag gott om reservdelar för det som går sönder under bygget.
Skala 1/500 verkar inte så dumt för stora objekt, 1/350 blir ju SÅ stort och 1/700 är smått för fibbliga fingrar
Jag återkommer med rapport under 2012 när varvarbetarna återgått till arbetet
Folke
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 20110707001
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 20110707003
fowi
fowi

Inlägg av Kent tis dec 20 2011, 22:40

Blev med denna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 17 FA-18D

Ska bli spännande.
Kent
Kent

Inlägg av Janne.S tis dec 20 2011, 23:03

Fina kap Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet