IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre feb 03 2012, 12:55

Slave 1, minsann! Very Happy

Utmärkt handlat må jag säga. Mer SW åt folket... drunken

Också: varsågod!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre feb 03 2012, 13:27

Slave 1 är så grym så!
Frasses vidare öden skall även det bli en höjdare att följa...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Viggen lör feb 04 2012, 10:19

Mums en Slave 1 är aldrig fel som sagt Very Happy
Ska bli kul att få se den byggd framöver Håkan..
Viggen
Viggen

Inlägg av Warsawpact lör feb 04 2012, 11:51

Trevliga inköp ni har gjort Bosse och Håkan.

Hur står sig den där Slave 1 mot Fintmögels?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron lör feb 04 2012, 12:10

Lite mycket byggen nu, men jag tänkte väl se om jag inte kan komma igång med Slave 1 bygget nån gång framöver.

Vet inte, men Fint mögel brukar ju göra väldigt fina modeller. Det skulle dock vara kul att se eller göra en jämförelse.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Poseidon lör feb 04 2012, 12:45

Jag har jämfört AMT Slave 1 och det är ljusår mellan den och Finemolds i detaljerna och linjer och detaljering. Men helt ärligt så ger ett bra jobb med sprutan ett resultat där man bara på nära håll kan se den verkliga krispigheten på Finemodls mot gamla AMT.
Poseidon
Poseidon

Inlägg av Azgaron lör feb 04 2012, 13:57

Tack för infon Poseidon!

Det var väl ungefär det jag trodde/visste, men det hade varit kul att syna båda själv.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av wolcker mån feb 06 2012, 16:35

Hej alla!

Nu fick jag ner en MPC Imperial Star Destroyer, det är ju en lite äldre modell men jag var tvungen att öppna den för att se att jag hade alla delarna.

så nu kommer det lite bilder:

Framsidan ganska fin framifrån men baksidan var mycket hopknölad

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7516

alla pappersgrejer jag fick med

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7521

fortfarande inplastat

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7524

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7525

Ni ser på denna bilen att två bitar fastnat i varandra, orkade inte ta om bild ^^

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7526

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_7527
wolcker
wolcker

Inlägg av Azgaron mån feb 06 2012, 16:42

Ser ju trevligt ut! När börjar du bygga den? Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av wolcker mån feb 06 2012, 16:56

Målet är att göra en modell med lampor i så detta blir nog ett uppdrag som tar flera veckor minst...

https://www.youtube.com/watch?v=CxxN4tsK3NQ&feature=youtu.be

http://pages.infinit.net/jfp/swgallery/anh/MPC-STAR-DESTROYER-IMPROVED.html

Håkan finns det någon bra hobby affär i Halmstad som jag kan inskaffa en bra vit grundfärg?
wolcker
wolcker

Inlägg av Jokkocze mån feb 06 2012, 17:15

Trevligt med en liten I2'a och kul att du vill belysa den!

Tänk dock på att om du ska göra det så måste du ha jäkligt mycket fiber, du måste ha en armada med små borrar som är lika stora som fibrerna och du måste även bygga om en del saker från grunden.
Du måste även ha grundläggande kunskaper om elektronik, en mängd komponenter samt någon form av strömförsörjning.

En rekommendation till den sats du valt är även att du skaffar lite resin-delar för att fixa till några av de många brister som modellen har.

Det blir alltså mycket dyrare och mer komplicerat än vad man tänker vid första åsyn.
Med mitt hemliga bygge (As in, visar inte upp på forumet här innan jag är klar och nöjd) är något mindre och kräver mindre ljuspunkter, men hittils ser prislistan ut ungefär såhär:
Modell 350kr plus frakt
Extra detaljering 200kr inkl frakt
Optik 490kr inkl frakt
Elektronik 200kr
Strömförsörjning 139kr
Färg + DIV 225kr

Jag har redan bra verktyg för att arbeta med elektronik, annars hade det även tillkommit några hundralappar (minst) till det också.

Och "några veckor" är nog den faktiska arbetstiden du kan komma upp i innan det blir klart Razz
Började med mitt i augusti/oktober och är hittils lite mer än halvklar Wink

Men det är helt klart spännande att hålla på med, även om pengarna lätt drar iväg, och se andra hålla på med, så jag ser iaf fram emot ditt bygge Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av wolcker mån feb 06 2012, 17:22

@Jokkocze

vart fick du tag på optiken?

sedan vart kan man hitta extra detaljer + kan man göra lite egna sådana?

och jag undrar alltid vilken färg en Star destroyer har för färg, de brukar alltid reflektera närliggade skärnor osv, så jag har gissat på vit ^^
wolcker
wolcker

Inlägg av Jokkocze mån feb 06 2012, 18:07

Optiken beställde jag från någon sida som Janne tipsade om, kan se om jag hittar den när jag känner för att gå upp och sätta mig vid rätt dator.

Extra detaljering kan du hitta från diverse källor. Köpte mina från ett par stycken som köpt men inte tänkte använda, så jag kan inte hjälpa dig så mycket med det.
Finns dock en hel del om du söker lite på nätet.
Självklart kan du bygga själv, det handlar dock om en hel del scratchbyggande som inte nödvändigtvis blir enklare eller billigare än att köpa resindelar/ets. (Iofs finns inte många av de enklare sakerna som resin/ets, utan de måste du scratcha)

De är gråa. Vore de vita hade de inte direkt blivit gråa av solljuset Wink
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas mån feb 06 2012, 18:29

Mums för Stjärnjagare!
Har fortfarande hemska minnen från X-wing alliancen när man gick till anfall mot den besten i en Y-vinge. Huuuu!
Lycka till med projektet, och låt det ta en månad eller två eller ett år!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron mån feb 06 2012, 19:59

Det är lite klent med hobbyaffärer i stan.

Panduro/Halmstad Hobbyhandel har ju mycket i färgväg när det gäller konstnärsfärger och lite modellfärger. De har tom nån snstaka modell.

Brio/Lekcenter är egentligen den enda butiken som har modeller och då i princip endast Revell.

Sen ska det finnas en butik som jag av nån anledning inte har besökt som säljer FOW prylar och Vallejo färger.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis feb 07 2012, 08:56

Herrejistanes vad häftigt handlat! Man blir ju alldeles... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Viggen tis feb 07 2012, 19:37

Vilken härlig modell allstå cheers
Ska bli riktigt kul att följa detta bygge.
Viggen
Viggen

Inlägg av Jokkocze tis feb 07 2012, 23:42

Modellerna från Fisken anlände idag! Blev leverans hela vägen till dörren, vilket kändes väldigt lyxigt. (Fast ändå väldigt slött, eftersom det var farsan som hämtade ut dem och förflyttade dem från utlämningsstället till mig..)

Innehållet var riktigt mysigt:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 DSC_1878

Och priset verkar inte bli så farligt heller! (Väntar bara på en korrekt siffra nu)

Kikat på dem och A-10'an är ju helt otroligt fin, så den ser jag verkligen fram emot att bygga Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av cas ons feb 08 2012, 07:14

Mmmm, kombinationen Fredrik (Fisken35) och hobbyboss är nog nåt som skall utnyttjas fler gånger!

Skulle ju bett om en lådtitt på getingen, men så kom jag på att vår käre Warthog bygger en, så då kan jag titta där istället Very Happy

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron ons feb 08 2012, 08:27

Ser trevligt ut Jocke! Båda är ju väldigt trevliga kärror!

Ser fram emot en byggtråd på Warthoggen!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons feb 08 2012, 08:37

Tema twoseater? Very Happy

Och en N/AW också! Naaaw... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Viggen ons feb 08 2012, 10:01

Vilka härliga modeller nu blev man otroligt sugen på att köpa modeller igen.
Men just nu får jag vänta ett tag.
Det kliar i fingrarna att köpa nya modeller.
Viggen
Viggen

Inlägg av Jokkocze ons feb 08 2012, 10:08

cas skrev:Mmmm, kombinationen Fredrik (Fisken35) och hobbyboss är nog nåt som skall utnyttjas fler gånger!

Skulle ju bett om en lådtitt på getingen, men så kom jag på att vår käre Warthog bygger en, så då kan jag titta där istället Very Happy

I värsta fall kan jag säkert fixa en lådtitt åt dig, dock först när jag fått extrasakerna jag beställt till den så att det blir dags att komma igång

Matt_Public skrev:Tema twoseater? Very Happy

Och en N/AW också! Naaaw... Razz
Man har roligare när man är fler! Wink

Tycker att den N/AW's profil är väldigt sexig, så man måste ju ha den Smile
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron fre feb 10 2012, 11:18

Jag fick hämta ett paket på DHL idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Sculpey_and_fairy_640x480

Innehållet är som synes Super Sculpey, och en liten figur som kallas Steampunk Fairy.
Vad jag ska ha leran till vet jag inte än. Smile

Tack för leveransen Markus! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Azgaron ons feb 15 2012, 17:20

Jag fick ett "stort" litet paket idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Airfix_spare_big_box_640x480

Inlindat i en massa bubbelplast låg det här!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 26 Lynx_72nd_spare_parts_640x480

Så nu kan jag ersätta den scratchade dörren på Lynxen.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet