IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

+3
ErikM
bjork_larsson
Janne.S
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S tis dec 23 2008, 10:36

Jag började året med att upptaäcka Alclad....å dessa är mina första trevande försök.

Mitt första försök, en Hasegawa F-104C i 1/48...den en OK

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_1724

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_1728


Sedan var det allvar med Trumpeters MiG-19, det börjar arta sig!

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_1719

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_1720


Sedan var det dags att leka lite, Jag försökte mig på en spegelblank finish på den här Academy T-33 Shootingstar i 1/48. Jag lärde mig att jag måste vara försiktig med var jag sätter labbarna innan blanklacken härdar och att det är viktigt att få på Honey primer jämnt över ytan Razz

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_2038

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_2041


En tidig Wildcat från Hobby Bosse var ett parallelt projekt, Den blev ok..synd bara att jag blandade ihop Chorme yellow och Chromate Yellow Razz Blev en hyfsad proppis i alla fall Smile

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_2044


Sedan något helt annat!! Något grått, en Hasegawa AV-8B+ Harrier II.

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P AV-8



Därifrån vidare till något ökenaktigt:) En Academy Hawker Hunter i 1/48 som jag gjorde en Saudisk F.60 utav.

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_2573

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC_2572


Efter den lätta starten på året så påbörjades ett mammutprojekt (i mina mått mätt).... Vigilanten!! Ja det var en episk resa mellan tröst och förtvivlan!

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC01187

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC01188


Jag behövde koppla av efter den så då var det Mitsun som hägrade,Mitsubishi F-1 i 1/48, och det blev ett 8 dagars marathon bygge för att hinna till Modell GBG!! Tydligen har jag lyckats förlora bilderna på den färdiga modellen....

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC01316


Och tillsist en Israelisk Mirage III CJ med ökenmålning givetvis...

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC01423

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P DSC01428


kanske kommer jag bli färdig med en TIE Fighter åxå innan årets slut (har varit sjuk i flera dagar å inte haft mycket annat att göra än att bygga Razz

Ja detta var mitt år!

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av bjork_larsson tis dec 23 2008, 16:36

Stiligt Janne, det är som jag sagt innan impponerande att se när du får dina modeller så bra!

Terje santa
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S tis dec 23 2008, 17:52

Tack terje Razz Embarassed
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av ErikM tis dec 23 2008, 17:58

Snygga flygmaskiner! Coolt foto på Harrieren, hade inte landningshjulen varit nere hade ma kunnat tro att den svävande
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av johan r tis dec 23 2008, 23:16

Tjusigt Janne, Det blev ju några byggen.

Jag antar att du hinner med slipsjägaren till nyår, och kanske en modell till Very Happy

Ser fram mot ditt bokslut 2009.

God Jul

Johan
santa
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S ons dec 24 2008, 00:15

@ Erik

Tackar....å jag får tacka Niklas Knutzén för den finabilden åxå. Han fotade alla mina modeller när han var å hälsade på inför modell GBG......nu ska han bara skicka dom till mig:P

@Johan

Tack det samma Very Happy
Hoppas du åxå hinner bygga något under nästa år Very Happy

Å Slipsen e faktiskt klar Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Stefan E tor dec 25 2008, 22:50

Hejsan Janne!

Snygga byggen rakt över! cheers

Vidkatten känner jag igen och kommer ihåg att jag hackade lite på dig om den gula färgen! Cool Laughing

Några av de andra känner jag också igen från Stockholmarnas sida.
Alclad byggena blev ju kanon fina, har ännu inte riktigt vågat mig ut på djupt vatten där!

Inspirerande! cheers cheers cheers

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S fre dec 26 2008, 12:58

Hehehe, tack Stefan Smile

det var fler som hackade på den stackars vildkatten.....med all rätt åxå, jag är hopplös på proppisar och deras färger, jag lovar bot och bättring inför 2009!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Azgaron fre dec 26 2008, 14:37

Mycket fina byggen Janne! Det har varit kul att kunna se en del av dem live!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S fre dec 26 2008, 16:27

Tack Håkan ....kan säga det samma Very Happy Förhoppningsvis får se mer av varandras grejer lajv nästa år Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av JOooCKE fre dec 26 2008, 21:32

Trevliga byggen ! Jag gillar specielt ytan på din shootingstar ! Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Janne.S lör dec 27 2008, 10:06

Tack, ja den ser bra ut på bild.......men i verkliga livet kan man se både det ena och det andra i ytan Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P Empty Sv: Bokslut 2008....inte så många som jag hoppades på :P

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet