ASU-85 (Trumpeter 1/35)
+14
Jokkocze
T-34
Janne.S
Obed
MiniStuff
Hayabusa
Viggen
Fisken35
Warsawpact
linusorn
cas
Azgaron
Marlin
Matt_Public
18 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: ASU-85 (Trumpeter 1/35)
Obed skrev:ursäkta min okunskap men vad är Evergreen?
Plasticard
Plastremsor, plaströr plastark mm.
Janne.S- Moderator
Du är inte den förste som gör en sån tavla. Talar av egen erfarenhet.
Snyggt så långt.
Magnus
Snyggt så långt.
Magnus
T-34
Janne.S skrev:Obed skrev:ursäkta min okunskap men vad är Evergreen?
Plasticard
Plastremsor, plaströr plastark mm.
Plasticard jaja det ja ser dock inget sånt på asu-85:an
Obed
Tack för alla schysta ord!
De tokflippriga små mellanväggarna som höll på att driva mig upp i träden är numera av plast.
Underbar modell överlag, men jag hatar ets med tusen solars glöd.
Men snyggt är det, när det vill sig...
Titta innanför gallret!Obed skrev: Plasticard. Jaja, det ja. Ser dock inget sånt på ASU-85:an
De tokflippriga små mellanväggarna som höll på att driva mig upp i träden är numera av plast.
Underbar modell överlag, men jag hatar ets med tusen solars glöd.
Men snyggt är det, när det vill sig...
Matt_Public- Master of DNF
Ditt kärleksfullt monterade ets-galler förbländade mig fullständigt att jag omöjligen kan se plasticarden där bakom.
Ets är en styggelse. Försökte mig på lägga ets på stridsvagnstorn som yta i skala 1/72. Ett elände som inte gick vägen
Ets är en styggelse. Försökte mig på lägga ets på stridsvagnstorn som yta i skala 1/72. Ett elände som inte gick vägen
Obed
Du är en långt modigare man än jag.Obed skrev:Försökte mig på att lägga ets som yta på stridsvagnstorn i skala 1/72.
Tack-tack! Nog ska den lille rödingen bli grön alltid.Hayabusa skrev:Ser lovande ut, tycker jag. Ett grönt monster (så småningom).
Det är trösterikt med pansar, jag kan göra rätt mycket utan tillgång till kompressor.
Ska du till att trasa sönder min världsbild?Fisken35 skrev:Dom kan målas utan kompressor också.
Äsch, stoppa slangen i munnen och blås så ska du se att det också fungerar. (Var ju så airbrushes fungerade från början, och det finns ju fortfarande såna att köpa )Matt_Public skrev:Ska du till att trasa sönder min världsbild?Fisken35 skrev:Dom kan målas utan kompressor också.
Du kanske inte får färg på hela modellen på en gång, men tar du det bara i omgångar så går det nog bra.
Jokkocze
Ska jag tala om för dig var du kan ta och stoppa en slang?Jokkocze skrev: Äsch, stoppa slangen i munnen och blås, så ska du se att det också fungerar.
Men uppslaget är ju inte helt tokigt, bara jag hade lite bättre lungor.
Jag är fullt allvarlig, har själv testat om det fungerade och visst gjorde det det
Jokkocze
Upps! Jag trodde du skämta med mig Aprillo, som de tydligen säger i utlandet.Jokkocze skrev:Jag är fullt allvarlig [...]
Hmm, då tar jag nog hellre en dykartank.
Har så dåligt flås för tillfället...
Allternativet är att du fyller munhålan med ljuv färg, tar ett djupt andetag(genom näsan förstås) sedan tar du fram barnens sugrör och det är snart färg på hela härligheten.
Det blir liksom lite mer sport i byggandet då, kan du sedan täcka hela modelen med en munfull och ett andetag så är det ju än mer imponerande.
Det blir liksom lite mer sport i byggandet då, kan du sedan täcka hela modelen med en munfull och ett andetag så är det ju än mer imponerande.
Fisken35
Vore det inte ännu fränare att ta hela modellen i munnen och sedan dricka färgen "på bit"?
Sådär som åldringar gör...
[/trådkapning] Näh, jag väntar vackert på kompressorn.
Sådär som åldringar gör...
[/trådkapning] Näh, jag väntar vackert på kompressorn.
En fin grej med med pansar är alla sköna figurer som ni petar dit. Livfullt, liksom.
Kan jag göra det med troll (fasen vad fel det där lät), så borde jag väl kunna få till det med ryss... ...eeh, polacken!
Här har vi självaste vagnschefen, uppflugen på kanoneriet med ett paket röda Sobieski.
Jag kunde inte förlika mig med grinollehuvudet som Trumpeter rekommenderade (den kungliga mustaschen till trots).
En av laddarna fick bjussa på sin kola och vips så var den vaksamma blicken utbytt mot ett Kojak-flin. Så kan det gå...
Undrar om det finns några yttepyttiga ets-delar att limma fast någonstans? Hmmm...
Kan jag göra det med troll (fasen vad fel det där lät), så borde jag väl kunna få till det med ryss... ...eeh, polacken!
Här har vi självaste vagnschefen, uppflugen på kanoneriet med ett paket röda Sobieski.
Jag kunde inte förlika mig med grinollehuvudet som Trumpeter rekommenderade (den kungliga mustaschen till trots).
En av laddarna fick bjussa på sin kola och vips så var den vaksamma blicken utbytt mot ett Kojak-flin. Så kan det gå...
Undrar om det finns några yttepyttiga ets-delar att limma fast någonstans? Hmmm...
Senast ändrad av Matt_Public den lör 10 dec 2011, 23:03, ändrad totalt 1 gång
Gubbar.. usch, sånt vågar jag inte ens ge mig på.
Är det en bit mässingstråd han fått handen uppborrad för att hålla?
Är det en bit mässingstråd han fått handen uppborrad för att hålla?
Vingar!Matt_Public skrev:Undrar om det finns några yttepyttiga ets-delar att limma fast någonstans? Hmmm...
Jokkocze
Jupp, det är precis vad det är.Jokkocze skrev:Är det en bit mässingstråd han fått handen uppborrad för att hålla?
Festliga fakta:
Har man tillräckligt torr vinterhud så kan skinnet spricka tvärsöver pekfingret ifall man råka trycka ett litet borrstål genom det.
Matt_Public skrev:Jupp, det är precis vad det är.Jokkocze skrev:Är det en bit mässingstråd han fått handen uppborrad för att hålla?
Festliga fakta:
Har man tillräckligt torr vinterhud så kan skinnet spricka tvärsöver pekfingret ifall man råka trycka ett litet borrstål genom det.
Härligt!
PÅminner mig om när vi hade fältvanevecka i lumpen, då sprack båda mina tummar....det var jätte skoj när man hade uniform m/59.....bara elaka knappar att knäppa med blodiga fingrar
Janne.S- Moderator
Go gubbe den där!
Ös på bara!
Jag jobbar övertid så länge...
Ös på bara!
Jag jobbar övertid så länge...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Trumpeter MiG-27 i 1/32