Kompressor bygge
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Kompressor bygge
Gokväll i stugorna/lägenheter.
Tänkte lägga ca 3500 på en kompressor,men tänkte att först måste man ju försöka bygga en egen.
Mitt recept för bygget.
Tillverkade tanken av 2mm plåt,tanken är på ca 2L.
Borrade hål och svetsade dit anslutningarna.
Rotade fram en kompressor på jobbet som motorn va kaputt på,och monterade prylarna.Plockade ur en kompressor ur ett fungerande kylskåp och monterade.
Hoppas på provstart i helgen,funkar allt som det ska så ska ett handtag monteras samt alla rördragningar göras snyggare.
Byggtid ca 3timmar å en kostnad på 0kronor,så det vore ju smutt om det fungerar som jag vill.
När jag håller på att monterar allt så kommer en kompis å frågar varför jag inte köper hans kompressor för 200 ist,för att bygga en.
Så nu är jag ägare av en sådan.Dammig men väl fungerande.
/Kent
Tänkte lägga ca 3500 på en kompressor,men tänkte att först måste man ju försöka bygga en egen.
Mitt recept för bygget.
Tillverkade tanken av 2mm plåt,tanken är på ca 2L.
Borrade hål och svetsade dit anslutningarna.
Rotade fram en kompressor på jobbet som motorn va kaputt på,och monterade prylarna.Plockade ur en kompressor ur ett fungerande kylskåp och monterade.
Hoppas på provstart i helgen,funkar allt som det ska så ska ett handtag monteras samt alla rördragningar göras snyggare.
Byggtid ca 3timmar å en kostnad på 0kronor,så det vore ju smutt om det fungerar som jag vill.
När jag håller på att monterar allt så kommer en kompis å frågar varför jag inte köper hans kompressor för 200 ist,för att bygga en.
Så nu är jag ägare av en sådan.Dammig men väl fungerande.
/Kent
Kent
Sv: Kompressor bygge
Ser bra ut Kent! Hoppas det fungerar som det ska!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Ny Kompressor
» Nedkyld kompressor
» Förslag på bra budget-airbrush och bra tystgående budget-kompressor?
» Tyst kompressor?
» Köpes - Kompressor
» Nedkyld kompressor
» Förslag på bra budget-airbrush och bra tystgående budget-kompressor?
» Tyst kompressor?
» Köpes - Kompressor
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet