Nedkyld kompressor
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Nedkyld kompressor
Efter söndagens lilla provmålning på balkongen i strålande sol (inglasad balkong är jättebra när solen skiner så här års)
glömde jag kvar kompressorn.
Imorse uppteäckte jag att det pyste jättehögt ute på balkongen och hittar då min stackars guling högljutt pustande.
Snabbt rykte jag ur alla anslutningar och bar in den i värmen igen så den får värma sig.
Nu får man verkligen hålla tummarna för att inget har tagit stryk i den halländska kylan...
glömde jag kvar kompressorn.
Imorse uppteäckte jag att det pyste jättehögt ute på balkongen och hittar då min stackars guling högljutt pustande.
Snabbt rykte jag ur alla anslutningar och bar in den i värmen igen så den får värma sig.
Nu får man verkligen hålla tummarna för att inget har tagit stryk i den halländska kylan...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Nedkyld kompressor
Det borde kompressorn tåla, om du har en skruv i tanken så bör du nog tömma den på eventuellt kondensvatten också.
Öppna alla in/ut-gångar och töm tanken på luft o låt torka en eller två dagar för säkerhets skull.
Annars borde det inte vara några problem, men det kan ju ta några dagar innan den får upp värmen igen så att säga.
Kör du den för tidigt (när den är nedkyld) får du förmodligen ännu mera kondens i tanken.
Stefan
Öppna alla in/ut-gångar och töm tanken på luft o låt torka en eller två dagar för säkerhets skull.
Annars borde det inte vara några problem, men det kan ju ta några dagar innan den får upp värmen igen så att säga.
Kör du den för tidigt (när den är nedkyld) får du förmodligen ännu mera kondens i tanken.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tömma tanken på vatten var ingen dum Idé!
Det var nödvändigt...
Men efter att ha gjort det så har jag startat upp den igen och allt funkar som det skall. Puh!
Det var nödvändigt...
Men efter att ha gjort det så har jag startat upp den igen och allt funkar som det skall. Puh!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Tömma tanken på vatten var ingen dum Idé!
Det var nödvändigt...
Inte det första man tänker på, nej!
Men det är bra att göra någon gång om året i alla fall, har jag märkt!
Skönt det funkar igen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Just, just! Yeah, man!Stefan E skrev:Skönt det funkar igen!
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Ny Kompressor
» Kompressor
» Förslag på bra budget-airbrush och bra tystgående budget-kompressor?
» Kompressor bygge
» Tyst kompressor?
» Kompressor
» Förslag på bra budget-airbrush och bra tystgående budget-kompressor?
» Kompressor bygge
» Tyst kompressor?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet