Airfix 1:48 Sea Vixen FAW2
+14
rsm.gbg
Björn Eriksson
Caverö
Tunnan
Henrik Bergman
Hayabusa
Stefan E
Viggen
Matt_Public
Marlin
cas
Janne.S
Azgaron
linusorn
18 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Airfix 1:48 Sea Vixen FAW2
@linusorn - Ser bra ut Sugen på en Sea Vixen till..? Möjligen har jag en att sälja. Dessutom med lite "godis".
Hayabusa
Tack ska du ha! Kanske efter januarilönen när julen har härjat klart i plånboken! Eller om tomten kommer med kontanter?
linusorn
Har varit lite trögt på byggfronten senaste två veckorna. Har inte haft ngn riktig lust, delvis på grund av en liten incident med denna, Huven till denna modell har airfix konstruerat i två delar. Själva huven i klarplast samt en ram i vanlig styren. När dessa skulle sammanfogas lyckades undertecknad naturligtvis sätta fingret på fel ställe och fick ett stort fingeravtryck på huven. Dock satt de två delarna ihop ordentligt eftersom jag limmat med CA. Jag tänkte att det där kan jag slipa och polera. Sagt och gjort, slipar och polerar som en besatt tills huven blänker mer än den gjorde från fabriken. Ramen sprack ju självklart och lossnade delvis under denna operation, men jag tänkte att bara jag doppar den i future så kan jag limma ramen med Tamiya thin utan problem. Sagt och gjort jag limmar och lyckas återigen sätta fingret där jag intre ska, bara det att nu har jag lim på både utsida och insida! Nu har jag beställt två nya delar från Airfix hemsida. Jag har en massa byggen som är hälvfärdiga, men ingen som skriker bygg mig! Får nog påbörja ngt nytt! Iaf tills jag får delarna från Airfix!
linusorn
Usch vilket meckande!
Bygg en Wild/Hell/Bearcat eller nåt annat enkelt som snabbt faller på plats som terapi
Bygg en Wild/Hell/Bearcat eller nåt annat enkelt som snabbt faller på plats som terapi
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Attans otur Linus! Hoppas delarna kommer snart så du kan fortsätta bygga!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack ska ni ha!
Jag påbörjade Eduards Mig 21 BIS i 1/48. Eduard ger mig alltid det jag behöver! Snart i en tråd nära dig.
Jag påbörjade Eduards Mig 21 BIS i 1/48. Eduard ger mig alltid det jag behöver! Snart i en tråd nära dig.
linusorn
Nu är jag riktigt imponerad av Airfix, vilken kundservice! Skickade foruläret om de skadade delarna 120122 från Airfix hemsida. 120125 fick jag ett mail om delarna var skickade. Idag ligger ett litet paket med Airfixlogga på i brevlådan. I paketet låg väl embalerat ramen till huven och hela ramen med klarglasdelar. Det kallar jag service, nu blir jag riktigt glad att jag har en Airfix EE lightning i 1/48 liggande hos Max på Rebellen! Nu kan den här bli klar till Airfix-SIG på 08-open också!
linusorn
Kul att det fungerar med servicen.
Fick samma fina service från Eduard, när jag upptäckte ett det låg fel huv i min 109:a.
Åter till bygget...
/Henrik
Fick samma fina service från Eduard, när jag upptäckte ett det låg fel huv i min 109:a.
Åter till bygget...
/Henrik
Henrik Bergman
Heja Airfix!
Skriv till dom och tacka, det är dom förtjänta av!
Och så ser vi fram emot en hel trio med 50-tals jet!
Skriv till dom och tacka, det är dom förtjänta av!
Och så ser vi fram emot en hel trio med 50-tals jet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kul med bra service! Väntar ju själv på att få glasdörren till Lynxen.
Håkan
Håkan
Ska bli kul att återuppta denna. Skickade aett mail till Airfix och berömde dem lite!
linusorn
Målad, är nöjd med resultat, bara några touchups, sen lack dekaler och allt annat...
linusorn
Snyggt målat Linus! Vacker färgkombination!
Håkan
Håkan
Tack ska ni ha, gillar också färgerna, känns lite räser med det vita mot det mörkt blågrå.
linusorn
Snygg snyggare Sea Vixen!
Lycka till med det där A3-dekalarket!
Lycka till med det där A3-dekalarket!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ett klart fall av "déja vu"!
Mycket snyggt (kan en Vixen vara annat?)
Lycka till med dekalerna!
Stefan
Mycket snyggt (kan en Vixen vara annat?)
Lycka till med dekalerna!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack, ska fixa till det sista innan lack ikväll, sen får lacken torka ngn dag innan dekaler.
linusorn
Mycke snyggt bygge
Har en modell av detta planet liggandes men av märket NOVO, kanske inte fullt lika bra som denna satsen misstänker jag.
Lär nog får ta fram rakhyvelen då det är möe skägg på delarna.
Har en modell av detta planet liggandes men av märket NOVO, kanske inte fullt lika bra som denna satsen misstänker jag.
Lär nog får ta fram rakhyvelen då det är möe skägg på delarna.
Tunnan
Tack ska du ha Tunnan! Denna sats är verkligen bra. Går säkert att få en bra modell av din också. Går nog att få bra modeller av det mesta, vissa av dem behöver bara lite mer övertalning!
linusorn
Ful fulare Sea Vixen men det är ju inte ditt fel
Set är ganska räciga färger på dom däringa fulisarna och det har du fixat gallant.
Snyggt byggt och målat! no hard feelings om fulheten i flygplanet, alla kan inte älska spittar.
Set är ganska räciga färger på dom däringa fulisarna och det har du fixat gallant.
Snyggt byggt och målat! no hard feelings om fulheten i flygplanet, alla kan inte älska spittar.
Caverö
No hard feelings! Alla brittiska plan är inte vackra som Spitfire, men definitivt coola.
linusorn
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Sea Vixen FAW2, Cyberhobby 1/72
» Sea Vixen FAW.2, Airfix 1/48
» DeHavilland Sea Vixen FAW.2, Airfix 1/48
» Säljes: Airfix Sea Vixen 1:48
» Sea Vixen FAW.2, Airfix 1/48
» Säljes: Airfix Sea Vixen 1:48