[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
+5
Warsawpact
JOooCKE
Janne.S
bjork_larsson
Stoffeliten
9 posters
Sida 1 av 1
[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
Hej och god fortsättning på er alla!
Undertecknad va som sagt hemma hos föräldrarna utanför Ulricehamn och firade jul i år och då passade jag på att ta lite bilder på mitt och farsans lilla projekt i källaren. Detta var något som herrar Johan och Janne efterfrågade en sen kväll i chatten!
Vi börjar bildsvepet med en liten översiktsbild på den "moderna" delen av bygget. På andra sidan dörren skall det äldre gräsfältet placeras, dock är där just nu ett upplag av diverseblandat. Modeller som skall avyttras, halvbyggda modeller, färdigbyggda modeller, tidningar...kort sagt, det mesta så därifrån kommer där inga bilder!
Därefter närmar vi oss basområdet, men vi tar en snabb bild på de två flygplansfickorna.
Kärror är A32 (Heller) närmast, J32 (Konverterad A32 Heller) på väg bort och en J35F2 (Hasegawa) på borte plattan. Dessa kärror är byggda av min far.
Därefter tar vi ett låååångt hopp över till andra sidan basen för att se vad som finnes i törebodabågen.
Ja vad kan det vara som står i beredskap?..Ser du inte?...då tar vi en bild från andra hållet.
Sedär, ytterligare en drake, fast denna gång en J35J (Airfix har jag för mig) som undertecknad är skyldig till, mer bilder får ni inte se på den, den är för gräslig!
Nåja, vi tar oss tillbaka mot huvuddelen av den moderna delen och tar ett långskott på "linjen"....
Finns lite allt möjligt spännande här!
Vi börjar väl med äldsta kärran först!
En Sk16 som farsgubben har byggt, har för mig de va en Heller...kan det stämma?....
Sen blir det en J28, även den har farsan byggt, å även här är det en Hellermodell
Å titta, en Hellermodell till...En Sk50 denna gången
Och för att bryta trenden lite så kastar vi in en Airfixmodell, en Sk61, pappa är skyldig till denna oxå!
Sådär, nu är det äntligen slut på dom där löjliga maskinerna, nu kommer kärrorna som för oväsen och luktar gott! ...
Nothing smells like fotogen in the morning! Eller hur va det nu?...
Nåja, en Sk60 börjar vi med, en Marivoxmodell....och vem som byggt den behöver jag väl inte säga? ....just det....farsgubben här oxå!
Nu kommer vi ju äntligen till undertecknads favoritkärra alla kategorier!
Vi börjar med det som en riktig Viggenpilot fick börja med, en SK37 i detta fallet en moddad sådan så nu är det en SK37E, modell från Matchbox!...Nu är det för engångsskull jag som har byggt! ....dekaler från Flying Colours Viggenark.
Sen kör vi en AJ37 när vi ändå är igång, Hellermodell och farsan som byggare!
Sen tar vi en JA37, även denna en Hellermodell med farsan som byggare.
Och sist men inte minst, en AJS37 i en ruskigt vacker målning. Modell från Heller, dekaler från Hasegawa's röda Vigg, orginalarket från Heller och diverse plock. Undertecknad knåpade ihop denna i våras.
Sådär, bilderna uppe tillsist som utlovat!
Ha en fortsatt god kväll och ett gott slut på året folk!
Undertecknad va som sagt hemma hos föräldrarna utanför Ulricehamn och firade jul i år och då passade jag på att ta lite bilder på mitt och farsans lilla projekt i källaren. Detta var något som herrar Johan och Janne efterfrågade en sen kväll i chatten!
Vi börjar bildsvepet med en liten översiktsbild på den "moderna" delen av bygget. På andra sidan dörren skall det äldre gräsfältet placeras, dock är där just nu ett upplag av diverseblandat. Modeller som skall avyttras, halvbyggda modeller, färdigbyggda modeller, tidningar...kort sagt, det mesta så därifrån kommer där inga bilder!
Därefter närmar vi oss basområdet, men vi tar en snabb bild på de två flygplansfickorna.
Kärror är A32 (Heller) närmast, J32 (Konverterad A32 Heller) på väg bort och en J35F2 (Hasegawa) på borte plattan. Dessa kärror är byggda av min far.
Därefter tar vi ett låååångt hopp över till andra sidan basen för att se vad som finnes i törebodabågen.
Ja vad kan det vara som står i beredskap?..Ser du inte?...då tar vi en bild från andra hållet.
Sedär, ytterligare en drake, fast denna gång en J35J (Airfix har jag för mig) som undertecknad är skyldig till, mer bilder får ni inte se på den, den är för gräslig!
Nåja, vi tar oss tillbaka mot huvuddelen av den moderna delen och tar ett långskott på "linjen"....
Finns lite allt möjligt spännande här!
Vi börjar väl med äldsta kärran först!
En Sk16 som farsgubben har byggt, har för mig de va en Heller...kan det stämma?....
Sen blir det en J28, även den har farsan byggt, å även här är det en Hellermodell
Å titta, en Hellermodell till...En Sk50 denna gången
Och för att bryta trenden lite så kastar vi in en Airfixmodell, en Sk61, pappa är skyldig till denna oxå!
Sådär, nu är det äntligen slut på dom där löjliga maskinerna, nu kommer kärrorna som för oväsen och luktar gott! ...
Nothing smells like fotogen in the morning! Eller hur va det nu?...
Nåja, en Sk60 börjar vi med, en Marivoxmodell....och vem som byggt den behöver jag väl inte säga? ....just det....farsgubben här oxå!
Nu kommer vi ju äntligen till undertecknads favoritkärra alla kategorier!
Vi börjar med det som en riktig Viggenpilot fick börja med, en SK37 i detta fallet en moddad sådan så nu är det en SK37E, modell från Matchbox!...Nu är det för engångsskull jag som har byggt! ....dekaler från Flying Colours Viggenark.
Sen kör vi en AJ37 när vi ändå är igång, Hellermodell och farsan som byggare!
Sen tar vi en JA37, även denna en Hellermodell med farsan som byggare.
Och sist men inte minst, en AJS37 i en ruskigt vacker målning. Modell från Heller, dekaler från Hasegawa's röda Vigg, orginalarket från Heller och diverse plock. Undertecknad knåpade ihop denna i våras.
Sådär, bilderna uppe tillsist som utlovat!
Ha en fortsatt god kväll och ett gott slut på året folk!
Stoffeliten
Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
Jag skall inte svära här på forumet, vilket jag gjorde på msnen! Sorry Stoffe! Men jag måste bara säga att det ser underbart ut! skall bli roligt och se en upp följning av detta arbetet!
x 1000! Underbart!
Terje
x 1000! Underbart!
Terje
bjork_larsson
Jäklars vilket dio!!!!!!! Det ser helt fantastiskt ut...den där får ni släpa med till nästa Modell GBG!!!! (på någe vis)
Djupt impad!!
Djupt impad!!
Janne.S- Moderator
Oj !
Jag är RIKTIGT imponerad av detta bygge !
Jocke
Jag är RIKTIGT imponerad av detta bygge !
Jocke
JOooCKE
Maffigt, i alla möjliga avseenden!
Warsawpact- Starwarsviritous
Jäkla fina modeller och oerhört imponerande dio! Jag vill ju inte vara en messerschmitt men jag måste påpeka att du har flygplan från minst 4 flottiljer
Linus
Fint dio och fina byggen av både dig och din pappa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Läckert!
Den vill man se mer av allteftersom ni fortsätter jobba på den!
mvh
Johan
Den vill man se mer av allteftersom ni fortsätter jobba på den!
mvh
Johan
johan r
Linus skrev:Jäkla fina modeller och oerhört imponerande dio! Jag vill ju inte vara en messerschmitt men jag måste påpeka att du har flygplan från minst 4 flottiljer
Hej Linus!!
Bara 4 flottiljer? Detta är en fiktiv flottilj mellan åren 1950 - idag. På den gamla goda tiden då farsgubben var krigsplacerad på " bränd och rädd" var det fart på verksamheten, Dels kom alltid någon höjdare från stabens flygavdelning på besök(SK 60?), dels fanns alltid några sambandsflygningar beroende på vad som serverades på mässen till lunch. Inte heller att förglömma fpl som övade över hav och gick till närmaste flottilj för att "fylla på" i stället för att gå till hemmaflottiljen. Dessutom märktes inte alla fpl om med ny förbandssiffra när de bytte stationeringsort, så visst är det möjligt med många olika siffror på samma flottilj enligt min far!
Ha'T/C
Stoffeliten
Hehe, låter som du råkat ut för en riktig "På min tid, så var det minsann..."-lektion Jag känner igen det, oerhört mycket faktiskt. Bl.a min farfar har blivit väldigt glad för att berätta om "min tid i det militära" sedan jag bestämt mig att ansluta mig till Hemvärnets Ungomdsverksamhet och talat om för han att jag har planer som yrkesofficer i framtiden. Det är rätt underhållande faktiskt
Jag skådar dessutom en JAS 39 Gripen samt en UH-1 helikopter, de skulle jag vilja ha en närmare titta på när det finns möjlighet till det.
Jag skådar dessutom en JAS 39 Gripen samt en UH-1 helikopter, de skulle jag vilja ha en närmare titta på när det finns möjlighet till det.
Linus
Oj det var ett stort diorama , är hel impad , vilket jobb ni har lagt ner !!!
Gigabyte
Liknande ämnen
» Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden
» Intresse förfrågan.
» Liten förfrågan eller efterlysning
» Skywind kommer!
» Här kommer mina MC
» Intresse förfrågan.
» Liten förfrågan eller efterlysning
» Skywind kommer!
» Här kommer mina MC
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|