IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

+5
Warsawpact
JOooCKE
Janne.S
bjork_larsson
Stoffeliten
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Stoffeliten sön dec 28 2008, 23:40

Hej och god fortsättning på er alla! Smile

Undertecknad va som sagt hemma hos föräldrarna utanför Ulricehamn och firade jul i år och då passade jag på att ta lite bilder på mitt och farsans lilla projekt i källaren. Detta var något som herrar Johan och Janne efterfrågade en sen kväll i chatten! Very Happy

Vi börjar bildsvepet med en liten översiktsbild på den "moderna" delen av bygget. På andra sidan dörren skall det äldre gräsfältet placeras, dock är där just nu ett upplag av diverseblandat. Modeller som skall avyttras, halvbyggda modeller, färdigbyggda modeller, tidningar...kort sagt, det mesta så därifrån kommer där inga bilder! Wink

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Oversikt

Därefter närmar vi oss basområdet, men vi tar en snabb bild på de två flygplansfickorna.
Kärror är A32 (Heller) närmast, J32 (Konverterad A32 Heller) på väg bort och en J35F2 (Hasegawa) på borte plattan. Dessa kärror är byggda av min far.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Bas1

Därefter tar vi ett låååångt hopp över till andra sidan basen för att se vad som finnes i törebodabågen.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Bage1

Ja vad kan det vara som står i beredskap?..Ser du inte?...då tar vi en bild från andra hållet.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Bage2

Sedär, ytterligare en drake, fast denna gång en J35J (Airfix har jag för mig) som undertecknad är skyldig till, mer bilder får ni inte se på den, den är för gräslig! bounce

Nåja, vi tar oss tillbaka mot huvuddelen av den moderna delen och tar ett långskott på "linjen"....

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Linje1

Finns lite allt möjligt spännande här! Very Happy

Vi börjar väl med äldsta kärran först! Razz

En Sk16 som farsgubben har byggt, har för mig de va en Heller...kan det stämma?....

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Sk16

Sen blir det en J28, även den har farsan byggt, å även här är det en Hellermodell Smile

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) J28

Å titta, en Hellermodell till...En Sk50 denna gången cheers

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Sk50

Och för att bryta trenden lite så kastar vi in en Airfixmodell, en Sk61, pappa är skyldig till denna oxå! Surprised

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Sk61

Sådär, nu är det äntligen slut på dom där löjliga maskinerna, nu kommer kärrorna som för oväsen och luktar gott! Very Happy...

Nothing smells like fotogen in the morning! cheers lol! Eller hur va det nu?...Razz

Nåja, en Sk60 börjar vi med, en Marivoxmodell....och vem som byggt den behöver jag väl inte säga? Wink....just det....farsgubben här oxå! Embarassed

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Sk60

Nu kommer vi ju äntligen till undertecknads favoritkärra alla kategorier! cheers cheers cheers king

Vi börjar med det som en riktig Viggenpilot fick börja med, en SK37 i detta fallet en moddad sådan så nu är det en SK37E, modell från Matchbox!...Nu är det för engångsskull jag som har byggt! Smile....dekaler från Flying Colours Viggenark.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) SK37E

Sen kör vi en AJ37 när vi ändå är igång, Hellermodell och farsan som byggare!

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) AJ37

Sen tar vi en JA37, även denna en Hellermodell med farsan som byggare.

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) JA37

Och sist men inte minst, en AJS37 i en ruskigt vacker målning. Modell från Heller, dekaler från Hasegawa's röda Vigg, orginalarket från Heller och diverse plock. Undertecknad knåpade ihop denna i våras. Smile

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) TSMGO1

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) TSMGO2

Sådär, bilderna uppe tillsist som utlovat!

Ha en fortsatt god kväll och ett gott slut på året folk!

santa Like a Star @ heaven
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av bjork_larsson mån dec 29 2008, 00:13

Jag skall inte svära här på forumet, vilket jag gjorde på msnen! Sorry Stoffe! Embarassed Men jag måste bara säga att det ser underbart ut! skall bli roligt och se en upp följning av detta arbetet!

cheers cheers cheers x 1000! Underbart!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Janne.S mån dec 29 2008, 03:00

Jäklars vilket dio!!!!!!! Det ser helt fantastiskt ut...den där får ni släpa med till nästa Modell GBG!!!! (på någe vis)
Djupt impad!! afro
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av JOooCKE mån dec 29 2008, 10:21

Oj ! Shocked

Jag är RIKTIGT imponerad av detta bygge ! cheers cheers

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Warsawpact mån dec 29 2008, 20:56

Maffigt, i alla möjliga avseenden! Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Linus sön jan 11 2009, 01:39

Jäkla fina modeller och oerhört imponerande dio! Jag vill ju inte vara en messerschmitt men jag måste påpeka att du har flygplan från minst 4 flottiljer Smile
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Azgaron sön jan 11 2009, 02:15

Fint dio och fina byggen av både dig och din pappa!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av johan r sön jan 11 2009, 03:12

Läckert!

Den vill man se mer av allteftersom ni fortsätter jobba på den!

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Stoffeliten tis jan 13 2009, 15:55

Linus skrev:Jäkla fina modeller och oerhört imponerande dio! Jag vill ju inte vara en messerschmitt men jag måste påpeka att du har flygplan från minst 4 flottiljer Smile

Hej Linus!! Smile

Bara 4 flottiljer? Detta är en fiktiv flottilj mellan åren 1950 - idag. På den gamla goda tiden då farsgubben var krigsplacerad på " bränd och rädd" var det fart på verksamheten, Dels kom alltid någon höjdare från stabens flygavdelning på besök(SK 60?), dels fanns alltid några sambandsflygningar beroende på vad som serverades på mässen till lunch. Inte heller att förglömma fpl som övade över hav och gick till närmaste flottilj för att "fylla på" i stället för att gå till hemmaflottiljen. Dessutom märktes inte alla fpl om med ny förbandssiffra när de bytte stationeringsort, så visst är det möjligt med många olika siffror på samma flottilj enligt min far! Smile

Ha'T/C
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Linus lör jan 17 2009, 02:14

Hehe, låter som du råkat ut för en riktig "På min tid, så var det minsann..."-lektion Very Happy Jag känner igen det, oerhört mycket faktiskt. Bl.a min farfar har blivit väldigt glad för att berätta om "min tid i det militära" sedan jag bestämt mig att ansluta mig till Hemvärnets Ungomdsverksamhet och talat om för han att jag har planer som yrkesofficer i framtiden. Det är rätt underhållande faktiskt Smile

Jag skådar dessutom en JAS 39 Gripen samt en UH-1 helikopter, de skulle jag vilja ha en närmare titta på när det finns möjlighet till det.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Gigabyte lör jan 17 2009, 14:55

Oj det var ett stort diorama , är hel impad , vilket jobb ni har lagt ner !!! cheers cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

[Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =) Empty Sv: [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet