Mina bålgetingar :)
+7
Janne.S
Matt_Public
Björn Eriksson
linusorn
cas
Marlin
Azgaron
11 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Vilken version ska jag göra?
Sv: Mina bålgetingar :)
Tack Janne!
Jo, det gör ju det!
Håkan
Jo, det gör ju det!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag tyckte väl att det inte bara var P-38-delar på fotot!
Hä´bli´ fiint dä!
Hä´bli´ fiint dä!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Visst är det, det! Det gäller att passa på när man laddat sprutan.
Håkan
Visst är det, det! Det gäller att passa på när man laddat sprutan.
Håkan
Sista bilden innan primer.
Huven maskerad och ditsatt. Jag lyckades med konststycket att tappa ner kolven som är till huvmekaniken.
Tror inte att den går att få ut igen så det blev att göra en ny av lite gjutstam och limma dit.
Som synes har jag monterat ställ och lite påhängsgrunkor också-
Jag insåg efter att jag maskerat huven att det borde finnas en kant längst fram på huven och en bak på frontdelen.
En del i detta hade nog gjutningarna som inte visade nån som helst markering. Nåja det går ju att fixa i efterhand!
Håkan
Huven maskerad och ditsatt. Jag lyckades med konststycket att tappa ner kolven som är till huvmekaniken.
Tror inte att den går att få ut igen så det blev att göra en ny av lite gjutstam och limma dit.
Som synes har jag monterat ställ och lite påhängsgrunkor också-
Jag insåg efter att jag maskerat huven att det borde finnas en kant längst fram på huven och en bak på frontdelen.
En del i detta hade nog gjutningarna som inte visade nån som helst markering. Nåja det går ju att fixa i efterhand!
Håkan
Tack Janne!
Jo, jag hoppas ju det!
Håkan
Jo, jag hoppas ju det!
Håkan
Mums-mums! Synd på det bortdribblade staget, men det reder du nog galant.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Mattias!
Jo, det är ju redan fixat, men jag glömde ta bild innan huven kom på.
Jag ska visserligen ha huven stängd så det är inte så mycket som syns av staget, men jag ville inte ha ett tomt fäste.
Håkan
Jo, det är ju redan fixat, men jag glömde ta bild innan huven kom på.
Jag ska visserligen ha huven stängd så det är inte så mycket som syns av staget, men jag ville inte ha ett tomt fäste.
Håkan
En liten fundering. Inte för att jag har så mycket att välja på, men borde det sitta annan last än de sidewinders, bomber och fälltankar som medföljer (med tanke på att det är en brittisk kärra)?
Det ser visserligen ut som att det sitter AIM-7 på inre fästet (utanför hjulhusen) som den här modellen tycks sakna.
Jag har iofs. inget annat att sätta dit och tänker nog inte scratcha några fästen, utan det var mest en undran i ren nyfikenhet.
Håkan
Det ser visserligen ut som att det sitter AIM-7 på inre fästet (utanför hjulhusen) som den här modellen tycks sakna.
Jag har iofs. inget annat att sätta dit och tänker nog inte scratcha några fästen, utan det var mest en undran i ren nyfikenhet.
Håkan
Spännande!
Ser fram emot primern, och staget reder sig själv som kocken sa.
AIM-7 kan ju misstas för Skyflash vilket en sån där brittisk maskin borde bära =)
Har dock inga sådana alls, tyvärr.
Ser fram emot primern, och staget reder sig själv som kocken sa.
AIM-7 kan ju misstas för Skyflash vilket en sån där brittisk maskin borde bära =)
Har dock inga sådana alls, tyvärr.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gråsparven å skyflash är snarlika till det yttre...bara märkningen som skiljer i princip.
Brittiska bomber kanske skulle vara en idé att sätta dit om du har....
Brittiska bomber kanske skulle vara en idé att sätta dit om du har....
Janne.S- Moderator
Tack för svaret Christer och Janne!
Håller just på att kolla Skyflashen. Såg att den används av Sverige kallad RB.71A. Kanske räcker med en smärre mod och lite annan målning.
Såg ditt svar Janne precis när jag skulle skicka. Brittiska bomber hade ju varit kul att hänga på, men jag vet inte om jag har nåt.
Jag har visserligen två upplagor av Sea Harriern men i olika boxar (Tamiya och HobbyCraft). Jag tänkte ändå sno en del av dekalerna från Hobbycrap (som är en Tamiya kopia). Kanske finns där nåt kul.
Jag har lagt på primer på undersidan, vilket is stort var nätt och jämt att innehållet i koppen räckte till.
Håkan
Håller just på att kolla Skyflashen. Såg att den används av Sverige kallad RB.71A. Kanske räcker med en smärre mod och lite annan målning.
Såg ditt svar Janne precis när jag skulle skicka. Brittiska bomber hade ju varit kul att hänga på, men jag vet inte om jag har nåt.
Jag har visserligen två upplagor av Sea Harriern men i olika boxar (Tamiya och HobbyCraft). Jag tänkte ändå sno en del av dekalerna från Hobbycrap (som är en Tamiya kopia). Kanske finns där nåt kul.
Jag har lagt på primer på undersidan, vilket is stort var nätt och jämt att innehållet i koppen räckte till.
Håkan
Primer!
Ska försöka få på pre-shade imorgon.
Håkan
Ska försöka få på pre-shade imorgon.
Håkan
Jag fick ett ryck och la lite pre-shade som kan sägas vara något inspirerad av Janne!
Det blev kanske lite väl mycket färg på sina ställen ser jag. Nåja det fixar sig när färgen kommer på.
Nu ska jag bara klura lite på hur färgfälten ska se ut på vingarna. Kanske kan jag ta hjälp av ett Harrier schema.
Håkan
Det blev kanske lite väl mycket färg på sina ställen ser jag. Nåja det fixar sig när färgen kommer på.
Nu ska jag bara klura lite på hur färgfälten ska se ut på vingarna. Kanske kan jag ta hjälp av ett Harrier schema.
Håkan
Let's pre-shade again, like we did last summer...
Ser gött ut, i vanlig ordning.
Ser gött ut, i vanlig ordning.
Jaguar kanske? Det vore smaskens (i mitt enkla tycke).Azgaron skrev: Kanske kan jag ta hjälp av ett Harrier-schema.
Matt_Public- Master of DNF
Spännande Håkan!
Det blir säkert bra när färgen kommer på
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
Tack Mattias och Björn!
Jo, Jaguar funkar ju också. Jag hittade den här när jag sökte. Rätt käck. Kanske vore nåt för ett framtida projekt, vilket påminner mig om att jag har en Jaguar som ska målas.
Håkan
Jo, Jaguar funkar ju också. Jag hittade den här när jag sökte. Rätt käck. Kanske vore nåt för ett framtida projekt, vilket påminner mig om att jag har en Jaguar som ska målas.
Håkan
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Här kommer mina MC
» Mina modeller
» Mina tanks mm i 1/72
» Mina målade tennfigurer
» Mina byggen 2017
» Mina modeller
» Mina tanks mm i 1/72
» Mina målade tennfigurer