Lockheed P-38J Lightning, Academy 1/72
5 posters
Sida 1 av 1
Lockheed P-38J Lightning, Academy 1/72
Som svar på Stefans stora Lightning kommer här en liten variant i 1/72, nämligen Academys P-38J Lightning i Stilla Havs-boxningen.
Lyfter man på locket hittar man en hel trave med gjutramar, snyggt inpackade, dock är det två ramar i varje påse.
Modellen kom ut 2004 och den ser mycket fin ut
Detaljeringen är fina försänkta linjer, i en tjocklek som man bara önskar att Airfix kunde ta efter nån gång, men vi skall inte dra upp det igen
Titta här bara
Här ser man också att Academy kan få för sig att använda slide-moulding, dvs utdragbara stift i gjutformarna för att få till sunda hål:
Trevligt!
Min vana trogen låter jag bli att öppna klarplastpåsen, men innehållet där är väl tilltaget
Klurigaste blir väl att få till varianten med öppen huv, men nåt skall man ju roa sig med.
Vad som med säkerhet sänker det här byggsatsen är dekalerna:
Inte för att de är ocentrerade, dåligt detaljerade utan för att de är från den gamla onda tiden på Academy, då dom gjorde ohyggligt tjocka dekaler!
Att få till det gröna på propellerspetsarna med kommer inte bli lätt! Men om det är nån modig själ som vill ha dom så säg bara till!
Jag har ett Superscale ark istället
Planen är nu att dra igång med denna så fort som Canberran blir klar, för att vara med i den lilla Lightning-våg som står beredd att skölja över forumet!
Här skall byggas tvestjärtar!
//Christer
Lyfter man på locket hittar man en hel trave med gjutramar, snyggt inpackade, dock är det två ramar i varje påse.
Modellen kom ut 2004 och den ser mycket fin ut
Detaljeringen är fina försänkta linjer, i en tjocklek som man bara önskar att Airfix kunde ta efter nån gång, men vi skall inte dra upp det igen
Titta här bara
Här ser man också att Academy kan få för sig att använda slide-moulding, dvs utdragbara stift i gjutformarna för att få till sunda hål:
Trevligt!
Min vana trogen låter jag bli att öppna klarplastpåsen, men innehållet där är väl tilltaget
Klurigaste blir väl att få till varianten med öppen huv, men nåt skall man ju roa sig med.
Vad som med säkerhet sänker det här byggsatsen är dekalerna:
Inte för att de är ocentrerade, dåligt detaljerade utan för att de är från den gamla onda tiden på Academy, då dom gjorde ohyggligt tjocka dekaler!
Att få till det gröna på propellerspetsarna med kommer inte bli lätt! Men om det är nån modig själ som vill ha dom så säg bara till!
Jag har ett Superscale ark istället
Planen är nu att dra igång med denna så fort som Canberran blir klar, för att vara med i den lilla Lightning-våg som står beredd att skölja över forumet!
Här skall byggas tvestjärtar!
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Lockheed P-38J Lightning, Academy 1/72
Ser intressant ut!
Precis den jag ska ge mig på också. Hur jag gör med dekalerna vet jag inte än då jag inte har några andra.
Ska dra igång en tråd jag med snart!
Håkan
Precis den jag ska ge mig på också. Hur jag gör med dekalerna vet jag inte än då jag inte har några andra.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Ser intressant ut!
Håkan
Det går att betvinga Academys dekaler men det är ett tufft jobb att få dom att lyda!
Använd så varmt vatten som möjligt och applicera microsol i omgångar över ett par dagar så går det med lite tålamod.
Janne.S- Moderator
Annars har ju Kits-world precis släppt ett ark med Robin Olds plan
Kul att vi skall bygga samma kärra Håkan!
Kul att vi skall bygga samma kärra Håkan!
cas- Vicesheriff
Tack för tipset Janne!
Jag får nog snart skaffa ny set och sol för de nästan trytit, mer eller mindre ofrivilligt. Av nån anledning så har jag lyckats spräcka locken på båda burkarna.
Tack för infon Christer!
Jag vet inte hur mycket hobbykassan tillåter, men det är ju ett tag till det är dags att sätta dit dekaler.
Ja det ska bli kul!
Håkan
Jag får nog snart skaffa ny set och sol för de nästan trytit, mer eller mindre ofrivilligt. Av nån anledning så har jag lyckats spräcka locken på båda burkarna.
Tack för infon Christer!
Jag vet inte hur mycket hobbykassan tillåter, men det är ju ett tag till det är dags att sätta dit dekaler.
Ja det ska bli kul!
Håkan
Kul!
Den byggsatsen ser ju riktigt trevlig ut, till skillnad från Airfix gamla uttjänta ök!
Men dekalerna ser ju inget roligt ut alls, men kits-world har flera intressanta ark, och i 1/72 finns det mycket mera.
Kul att ni bygger samma modell, men har ni valt olika förebilder, eller blir det samma individ?
Ser fram emot era byggen med spänning!
Limma Lungt!
Stefan
Den byggsatsen ser ju riktigt trevlig ut, till skillnad från Airfix gamla uttjänta ök!
Men dekalerna ser ju inget roligt ut alls, men kits-world har flera intressanta ark, och i 1/72 finns det mycket mera.
Kul att ni bygger samma modell, men har ni valt olika förebilder, eller blir det samma individ?
Ser fram emot era byggen med spänning!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Som jag har förstått det, blir det olika individer.
Håkan
Håkan
Den där såg ju underbar ut
Dags att införsaffa en sånn modell framöver..
Tack för lådtitten.
Dags att införsaffa en sånn modell framöver..
Tack för lådtitten.
Viggen
Precis, jag har ett Superscale-ark med en schysst individ med lite nose-art på. Inga damer denna gången dock!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Lockheed P-38J Lightning, Trumpeter 1/32
» RS Models - Lockheed F-5A Lightning [RS92123]
» P-38J Lightning Pacific theater - Academy 1/72
» P-38J Lightning Pacific theater - Academy 1/72 - Klar! :)
» Lightning II FRS.1 aka F-35 Lightning II - KittyHawk 1/48
» RS Models - Lockheed F-5A Lightning [RS92123]
» P-38J Lightning Pacific theater - Academy 1/72
» P-38J Lightning Pacific theater - Academy 1/72 - Klar! :)
» Lightning II FRS.1 aka F-35 Lightning II - KittyHawk 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|