J35J Draken, Hasegawa 1/48
+13
Stefan E
Jokkocze
Kent
linusorn
Viggen
Björn Eriksson
Tunnan
Azgaron
Jörgen.E
Marlin
Matt_Public
cas
Janne.S
17 posters
Sida 5 av 9
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: J35J Draken, Hasegawa 1/48
Dom där stagen på insidan
Grymmesnyggt juh!
Grymmesnyggt juh!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Rena grundkursen i Drakenskap! Stort tack.
*inte shoppa Drake, inte shoppa Drake...*
*inte shoppa Drake, inte shoppa Drake...*
Matt_Public- Master of DNF
Tack Christer å Matte
JO det är lite grundkurs för mig med inför de 3 seriösa Draken byggen jag har framför mig
JO det är lite grundkurs för mig med inför de 3 seriösa Draken byggen jag har framför mig
Janne.S- Moderator
Och du kallar detta för: weekend edition a la Janne?!?
Då vågar jag nästan inte fantisera om vad du åstadkommer med de seriösa byggena
Så snyggt jobbat btw
Då vågar jag nästan inte fantisera om vad du åstadkommer med de seriösa byggena
Så snyggt jobbat btw
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt jobbat Janne! Luftintaget (i fenan) blev ju fint, liksom även det andra förstås!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det vore betydligt enklare att lista vad Janne inte får till snyggt.Azgaron skrev: Luftintaget (i fenan) blev ju fint, liksom även det andra förstås!
Men då skulle det just inte bli andra inlägg i tråden än hans egna, och hur kul skulle det vara?
Tack Mackan å Håkan
Jo men lite weekend endition är det ju... jag har bara lagt till lite sladdar på ställen och stagen i cockpit, så en resinstol och mässings pitotrör.
Nästa drake blir det lite mer i men det finns värre saker i stashen
Jo men lite weekend endition är det ju... jag har bara lagt till lite sladdar på ställen och stagen i cockpit, så en resinstol och mässings pitotrör.
Nästa drake blir det lite mer i men det finns värre saker i stashen
Janne.S- Moderator
Nä, lite positiva genmälen gör det ju så mycket roligare att byggaMatt_Public skrev:Det vore betydligt enklare att lista vad Janne inte får till snyggt.Azgaron skrev: Luftintaget (i fenan) blev ju fint, liksom även det andra förstås!
Men då skulle det just inte bli andra inlägg i tråden än hans egna, och hur kul skulle det vara?
Janne.S- Moderator
Så sant, så sant!
Troligtvis inte så kul, och tyvärr finns det såna forum.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Så sant, så sant!
Håkan
Hehe, har en känsla av att min publik på ARC sviktar får inte alls lika mycket kommentarer där även om det är fler trådtittar.
Janne.S- Moderator
Börja du med nåt Luftwaffe-objekt eller nåt amerikanskt så skall du nog få se att din publik kommer tillbaka
En VF-84-drake torde ju funka
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tja de var inte så begeistrade över Stukan....cas skrev:Börja du med nåt Luftwaffe-objekt eller nåt amerikanskt så skall du nog få se att din publik kommer tillbaka
JAg har en misstanke att jag bygger för fort, så folk väntar tills den är färdig två veckor senare om de inte har något att tillägga under bygget
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Jag har en misstanke om att jag bygger för fort [...]
Matt_Public skrev:Janne.S skrev: Jag har en misstanke om att jag bygger för fort [...]
Vaddå, har ju hållit på med det här sega aset i 9 dagar nu! (på den 10:e vilade han...väntar på att johnsonet ska härda på huven )
Janne.S- Moderator
Deus ex machina?Janne.S skrev:(på den 10:e vilade han... väntar på att johnsonet ska härda på huven )
Janne.S skrev:I natt:
Fixade luftintqget i stjärtfenan, skar små bita plasticarfd som jag limmade på plats
Och trimmade bort det överskjutande..
Det var allt från jannes hörna inatt
Limma lugnt!
O'la la.
Det där blev ju riktigt snyggt.
Bilderna sparas tacksamt inför mitt eget Draken byggande.
/Bosse
Marlin
Åter med en uppdatering!
Huven och vindrutan e maskade.
Nu undrar ni säker varför jag behöve limma vindrutan med CA-lim? Det är för att pianotrådarna som jag limmade in i cockpit måste pressas ner av vindrutan för att få rutan på plats. Enda sättet att få en stark nog lim fog var att använda CA -lim så inte vindrutan flängs iväg av spänningarn ai pianotråden medans limmet härdar
Därav CA limmet
Nosen på plats...
Fick maska pitotröret åsså.
Heh,bra grepp
Åssåa grundad med Alclad grey primer!
Härnäst blir det preshejding men jag har ett litet bekymmer....
Jo, ni förstår, jag har referenser från 3 olika perioder i 35539s operativa liv....vilken ska jag måla??
#1 Nymålad i början av 90-talet med gula flottilj nuffror och de gamla divisionsmärkena
#2 lite senare unde dess liv, färgen är vädrad och blekt här och var, den har fårr en ny noskon vars målning inte riktigt stämmer överens med resten. Fortfarande gula flottilj nuffror och de gamla divisionsmärkena
#3 sent i karriären, mycket vädrad flygkropp med bättringsmålningar här och där, nya röda flottilj nuffror och nya divisionsmärken på stjärtfenan, fortfarande samma noskon som inte matchar i färgen.
Jag är öppen för förslag
Limma lugnt!
Huven och vindrutan e maskade.
Nu undrar ni säker varför jag behöve limma vindrutan med CA-lim? Det är för att pianotrådarna som jag limmade in i cockpit måste pressas ner av vindrutan för att få rutan på plats. Enda sättet att få en stark nog lim fog var att använda CA -lim så inte vindrutan flängs iväg av spänningarn ai pianotråden medans limmet härdar
Därav CA limmet
Nosen på plats...
Fick maska pitotröret åsså.
Heh,bra grepp
Åssåa grundad med Alclad grey primer!
Härnäst blir det preshejding men jag har ett litet bekymmer....
Jo, ni förstår, jag har referenser från 3 olika perioder i 35539s operativa liv....vilken ska jag måla??
#1 Nymålad i början av 90-talet med gula flottilj nuffror och de gamla divisionsmärkena
#2 lite senare unde dess liv, färgen är vädrad och blekt här och var, den har fårr en ny noskon vars målning inte riktigt stämmer överens med resten. Fortfarande gula flottilj nuffror och de gamla divisionsmärkena
#3 sent i karriären, mycket vädrad flygkropp med bättringsmålningar här och där, nya röda flottilj nuffror och nya divisionsmärken på stjärtfenan, fortfarande samma noskon som inte matchar i färgen.
Jag är öppen för förslag
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
perfekt för att hålla planet i rumpan vid målning!
Jag röstar på mellanvarianten, riktigt svenskt lagom m a o
/Mrks
Jag röstar på mellanvarianten, riktigt svenskt lagom m a o
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» J35J Draken, Hasegawa 1/48
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» J35J Draken Hasegawa 1/48
» Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48
» J-35 Draken "Hasegawa"