A-4E Skyhawk, Hasegawa 1/48
+10
Caverö
cas
Kent
Matt_Public
Stefan E
Janne.S
Jokkocze
Björn Eriksson
Marlin
Azgaron
14 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: A-4E Skyhawk, Hasegawa 1/48
Så vacker så vackert!
Man blir så inspirerad av glada färgscheman att man vill prova själv!
Man blir så inspirerad av glada färgscheman att man vill prova själv!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Visst är det nice med färgglada grå plan, om man nu kan uttrycka det så.
Får inte glömma bort att måla tankar och annat så att bygget inte fastnar där sen.
Håkan
Visst är det nice med färgglada grå plan, om man nu kan uttrycka det så.
Får inte glömma bort att måla tankar och annat så att bygget inte fastnar där sen.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Janne och Mattias!
Dekaldags närmar sig snabbt och jag ska försöka hålla ångan uppe!
Håkan
Dekaldags närmar sig snabbt och jag ska försöka hålla ångan uppe!
Håkan
Jag blir inte helt klok på hur det svarta fältet framför kanonerna ska se ut!
Enligt beskrivningen går det nätt och jämt över spetsen på vingen, och en bit framåt, men på nån bild verkar det täcka hela området vid kanonmynningen, och en bra bit framåt.
Jag tycker det verkar svårt att hitta bra bilder på hur det ser ut, och enda bra bilden är en Israelisk kärra.
Håkan
Enligt beskrivningen går det nätt och jämt över spetsen på vingen, och en bit framåt, men på nån bild verkar det täcka hela området vid kanonmynningen, och en bra bit framåt.
Jag tycker det verkar svårt att hitta bra bilder på hur det ser ut, och enda bra bilden är en Israelisk kärra.
Håkan
Hejsan!
Hittade en gammal bild på min första Skyhawk som kanske kan hjälpa dig;
"Rutan" är till för att skydda skrovplåten mot den frätande korditen som blir när vapnen avfyras.
Flygplanen tvättas alltid rena från oljespill och korditdamm när de kom hem till fartyget efter sina uppdrag!
Limma Lungt!
Stefan
Hittade en gammal bild på min första Skyhawk som kanske kan hjälpa dig;
"Rutan" är till för att skydda skrovplåten mot den frätande korditen som blir när vapnen avfyras.
Flygplanen tvättas alltid rena från oljespill och korditdamm när de kom hem till fartyget efter sina uppdrag!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för bilden Stefan!
Fin kärra du har byggt!
Ser som att du målat som jag tolkar beskrivningen, och inte över hela pipan och förbi "steget" som på den Israeliska.
Får ta och maska och måla imorgon. Sen ska det banne mig på klarlack och dekaler.
Fasar lite för de runt intagen.
Håkan
Fin kärra du har byggt!
Ser som att du målat som jag tolkar beskrivningen, och inte över hela pipan och förbi "steget" som på den Israeliska.
Får ta och maska och måla imorgon. Sen ska det banne mig på klarlack och dekaler.
Fasar lite för de runt intagen.
Håkan
Tackar Håkan!
Kul att du gillar den!
Det var en av de första modellerna jag byggde efter "nystarten", pre-airbrush o allt!
Den är byggd rakt ur lådan, helt penselmålad och lämnar mycket att önska, men det är ju nästan 10 år sedan!
Det kan nog skilja väldigt mycket från land till land och tom. mellan individer inom samma enhet!
"Rutan" vid pipan gjorde jag helt enkelt av de överblivna (ving)-gångborden till det andra dekal-alternativet!
Skar bara ut en lagom stor rektangel och satte dit.
En av de bästa modeller jag byggt (inte resultatet du ser, utan själva byggsatsen, alltså).
Ett av mina "hemliga" projekt är att bygga (minst) ett exemplar av alla Skyhawk-varianter!
Hittills har det blivit en -B och en -E (denna), de flesta varianter finns numera i min "hög", så det finns lite att göra!
kanske Scooter-dags igen?
Hmmmm.....
Limma Lungt!
Stefan
Kul att du gillar den!
Det var en av de första modellerna jag byggde efter "nystarten", pre-airbrush o allt!
Den är byggd rakt ur lådan, helt penselmålad och lämnar mycket att önska, men det är ju nästan 10 år sedan!
Det kan nog skilja väldigt mycket från land till land och tom. mellan individer inom samma enhet!
"Rutan" vid pipan gjorde jag helt enkelt av de överblivna (ving)-gångborden till det andra dekal-alternativet!
Skar bara ut en lagom stor rektangel och satte dit.
En av de bästa modeller jag byggt (inte resultatet du ser, utan själva byggsatsen, alltså).
Ett av mina "hemliga" projekt är att bygga (minst) ett exemplar av alla Skyhawk-varianter!
Hittills har det blivit en -B och en -E (denna), de flesta varianter finns numera i min "hög", så det finns lite att göra!
kanske Scooter-dags igen?
Hmmmm.....
Limma Lungt!
Stefan
Tack för tipset om dekalen! Varför tänkte jag inte på det?
Jag har ju en Esci med Israeliska dekaler som jag tänkt bygga sen.
Dock känns den löjligt dåligt detaljerad jämfört med denna, men det är väl inget som inte lite moddande kan fixa.
Jag såg att Hasegawa gett ut den här i 1/32 också. Skulle vara kul att ha!
Håkan
Jag har ju en Esci med Israeliska dekaler som jag tänkt bygga sen.
Dock känns den löjligt dåligt detaljerad jämfört med denna, men det är väl inget som inte lite moddande kan fixa.
Jag såg att Hasegawa gett ut den här i 1/32 också. Skulle vara kul att ha!
Håkan
Ja, den är fin!
Om du kan leva med mycket fina, men upphöjda, panellinjer så är det ett bra köp.
Trumpeters nya Scooter är en kopiering av Hasegawas 1/48.
Enda kritiken jag har mot Hasegawa-modellen är att nos-stället OCH hjulet är gjutet i ett o samma stycke!
I 1/48 funkar det, och det ser acceptabelt ut.
Men Trumpeter kan inte göra något själva, utan har gjutit stället och hjulet i ett stycke!
I 1/32 är det oacceptabelt, tycker jag!
Hasegawas 32a har noshjul och ställ separat, som det skall vara.
Jag har en Black-Box cockpit, Viktade Resinhjul, CAM-dekaler och eduard ets till min.
Det behövs egentligen inte, modellen är fin ändå, men jag gillar det.
För en gångs skull får man lite vapen i lådan; 2 Bullpups, ett MER med 6st Mk.82 "slicks" och två tankar, plus "ryggsäcken" förstås!
Blir inte så värst stor, behändigt plan i stor skala!
Limma Lungt!
Stefan
Om du kan leva med mycket fina, men upphöjda, panellinjer så är det ett bra köp.
Trumpeters nya Scooter är en kopiering av Hasegawas 1/48.
Enda kritiken jag har mot Hasegawa-modellen är att nos-stället OCH hjulet är gjutet i ett o samma stycke!
I 1/48 funkar det, och det ser acceptabelt ut.
Men Trumpeter kan inte göra något själva, utan har gjutit stället och hjulet i ett stycke!
I 1/32 är det oacceptabelt, tycker jag!
Hasegawas 32a har noshjul och ställ separat, som det skall vara.
Jag har en Black-Box cockpit, Viktade Resinhjul, CAM-dekaler och eduard ets till min.
Det behövs egentligen inte, modellen är fin ändå, men jag gillar det.
För en gångs skull får man lite vapen i lådan; 2 Bullpups, ett MER med 6st Mk.82 "slicks" och två tankar, plus "ryggsäcken" förstås!
Blir inte så värst stor, behändigt plan i stor skala!
Limma Lungt!
Stefan
Jag köpte den innan den här, men visst funkar det med upphöjda panellinjer, såvida man inte har lust att ritsa om dem.
Jag håller med om att det är oacceptabelt med nosställ och hjul i ett i 1/32.
Kul att de för en gångs skull har med lite beväpning. Skulle vara kul att ha till den här.
Nä, det är ju inte särskilt stor kärra ens i 1/32 och det är ju bra.
Får väl se vad ekonomin tillåter framöver.
Håkan
Jag håller med om att det är oacceptabelt med nosställ och hjul i ett i 1/32.
Kul att de för en gångs skull har med lite beväpning. Skulle vara kul att ha till den här.
Nä, det är ju inte särskilt stor kärra ens i 1/32 och det är ju bra.
Får väl se vad ekonomin tillåter framöver.
Håkan
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Hasegawa A-4 F Skyhawk 1/32
» A-4E Skyhawk, VA-152 "The Mavericks", Hasegawa 1/32
» A-4 F Skyhawk
» A-4 SkyHawk
» A-4 F Skyhawk Italeri+Aires
» A-4E Skyhawk, VA-152 "The Mavericks", Hasegawa 1/32
» A-4 F Skyhawk
» A-4 SkyHawk