IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

+12
Stefan E
cas
Hayabusa
Matt_Public
Jörgen.E
johan r
Azgaron
T-34
Jokkocze
Henrik Bergman
Janne.S
MiniStuff
16 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av MiniStuff ons 18 jul 2012, 22:16

Och så blev det ungefär en vecka senare ....


Och detta är vad som hänt, det har målats en del detaljmålning på Hovern och huset är även det fått en hel del färg. Jag har gjort en någorlunda tidsenlig gaslampa som har ersatt den jag pillade ihop under bygghelgen på museet, en "kill your darlings" skulle man kunna kalla det och det blev ännu bättre.

Så lite bilder på huset, hovern har jag glömt att ta bilder på så det kommer nästa gång.


Test av lampa och gasledning (de tokiga britterna sätter ju nästan alla ledningar utanpå husväggar och så gör det att väggen får ännu mer liv) Razz
I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599096726_4de3b2deab_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599097458_0c19baffcb_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599098418_52525a5f58_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599099110_432d5353b0_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599100032_ba50d8d369_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599100722_d956b75091_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599101446_728006333f_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599102156_81564c1506_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599103262_d9599e5262_c

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 7599104292_4a06879dbc_c


Just nu håller jag på med alla kopparytor, som synes lite i de sista bilderna. Dessa utsätts för lite verdigris - bilder kommer. Smile

Go Kväll
Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Kent ons 18 jul 2012, 22:38

Galet läckert.

/K
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Janne.S ons 18 jul 2012, 22:40

Kooooolt!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av MiniStuff ons 18 jul 2012, 22:57

Tack Janne & Kent! Very Happy

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av linusorn ons 18 jul 2012, 23:22

Så sjukt snyggt att jag fortfarande inte har lyckats plocka upp hakan från golvet...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Matt_Public tor 19 jul 2012, 00:33

Shine on, you crazy diamond! albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Marlin tor 19 jul 2012, 08:38

WOW vad snyggt. Shocked
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Hayabusa tor 19 jul 2012, 09:23

Coolers! Får känslan av "Engelska mord".. Wink
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av cas tor 19 jul 2012, 09:34

Oj vad läckert! Har du penslat tegelstenarna en och en?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av MiniStuff tor 19 jul 2012, 11:55

linusorn skrev:Så sjukt snyggt att jag fortfarande inte har lyckats plocka upp hakan från golvet...

Embarassed Tack! Och jag är inte ens färdig än, knappt halvvägs känns det som Razz


Matt_Public skrev:Shine on, you crazy diamond! albino

Weird att du skrev detta typ ett par dagar efter jag sett en helgrym dokumentär om inspelningen av just den plattan Shocked och Tack! Very Happy


Marlin skrev:WOW vad snyggt. Shocked
/Bosse

Jättetack Bosse!


Hayabusa skrev:Coolers! Får känslan av "Engelska mord".. Wink

hehe... Razz Tack!


cas skrev:Oj vad läckert! Har du penslat tegelstenarna en och en?

Tack! Visst blir det och slarvbilderna jag tagit är inte i närheten av verkligheten...

Mja, inte riktigt jag har kört med "wet-dry-brushing". Dry-brushing teknik men med blötare pensel/mer färg. MEN sen har jag gått över i alla fall ungefär hälften av stenarna för att fylla i där det blivit lite miss och med en mängd olika toner för att få en bra och iögonfallande färgskiftning.


_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Janne.S tor 19 jul 2012, 12:14

Matt_Public skrev:Shine on, you crazy diamond! albino
Heh, inte bara min dotter som är Pink Floyd fan :-o
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Matt_Public tor 19 jul 2012, 13:37

Jämrans Janne, till och med hans barn blir coola... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Jokkocze fre 20 jul 2012, 10:42

Blir ju förbaskat snyggt!


Ska koppardetaljerna bli nya och fräscha, eller ska det vara ett hus med ett par år på nacken och därmed härligt ärgade detaljer?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av MiniStuff fre 20 jul 2012, 17:34

Jokkocze skrev:Blir ju förbaskat snyggt!


Ska koppardetaljerna bli nya och fräscha, eller ska det vara ett hus med ett par år på nacken och därmed härligt ärgade detaljer?

Tack Jocke!

Nej det blir inga fina nya koppardelar här inte Razz Håller på med verdigris as we speak, tar ett tag bara Smile

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Stefan E fre 20 jul 2012, 23:01

Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!

Suveränt snyggt!

Tycker bara att en del stenar kontrasterar en aning för hårt, lite "mjukare" vore bättre, om du fattar vad jag menar.

Ser fram mot det färdiga diot, som jag hoppas få se IRL också!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av MiniStuff fre 20 jul 2012, 23:58

Phantom2 skrev:Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!

Suveränt snyggt!

Tycker bara att en del stenar kontrasterar en aning för hårt, lite "mjukare" vore bättre, om du fattar vad jag menar.

Ser fram mot det färdiga diot, som jag hoppas få se IRL också!

Limma Lungt!

Stefan

Tack Stefan! Very Happy

Ja du det skulle vara kul, frågan är om jag skulle hinna Razz

Är det de stora hörnstenarna du tänker på? De är gjorda med flit lite mer kontrasterade, men jag har tagit ned de lite sen den bilden...

Ja, jag kommer ant inte hinna till Göteborg men kommer du ned till Malmö så skall den vara färdig, det är målet.


/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Stefan E lör 21 jul 2012, 09:50

MiniStuff skrev:
Phantom2 skrev:Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!

Suveränt snyggt!

Tycker bara att en del stenar kontrasterar en aning för hårt, lite "mjukare" vore bättre, om du fattar vad jag menar.

Ser fram mot det färdiga diot, som jag hoppas få se IRL också!

Limma Lungt!

Stefan

Tack Stefan! Very Happy

Är det de stora hörnstenarna du tänker på? De är gjorda med flit lite mer kontrasterade, men jag har tagit ned de lite sen den bilden...

/Markus

Ja, det var dem jag tänkte på.

Men jag antar du tagit vädring, smuts och annat med i beräkningen?

Annars tycker jag själva teglet och murbruket ser helt perfekt ut!

Försöker med jämna mellanrum måla sådant här (fast i 1/87) själv, och jag VET hur jäkla svårt det är att få snyggt!
Det gör ditt hus ÄNNU bättre för mig.

Jag har tänkt åka ner till Götet (AIM), men Malmö blir lite för långt för mig, tyvärr.

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35 - Sida 3 Empty Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet