I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35
+12
Stefan E
cas
Hayabusa
Matt_Public
Jörgen.E
johan r
Azgaron
T-34
Jokkocze
Henrik Bergman
Janne.S
MiniStuff
16 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: I love the smell of fresh resin in the morning! - Hover Tank 1/35
Och så blev det ungefär en vecka senare ....
Och detta är vad som hänt, det har målats en del detaljmålning på Hovern och huset är även det fått en hel del färg. Jag har gjort en någorlunda tidsenlig gaslampa som har ersatt den jag pillade ihop under bygghelgen på museet, en "kill your darlings" skulle man kunna kalla det och det blev ännu bättre.
Så lite bilder på huset, hovern har jag glömt att ta bilder på så det kommer nästa gång.
Test av lampa och gasledning (de tokiga britterna sätter ju nästan alla ledningar utanpå husväggar och så gör det att väggen får ännu mer liv)
Just nu håller jag på med alla kopparytor, som synes lite i de sista bilderna. Dessa utsätts för lite verdigris - bilder kommer.
Go Kväll
Markus
Och detta är vad som hänt, det har målats en del detaljmålning på Hovern och huset är även det fått en hel del färg. Jag har gjort en någorlunda tidsenlig gaslampa som har ersatt den jag pillade ihop under bygghelgen på museet, en "kill your darlings" skulle man kunna kalla det och det blev ännu bättre.
Så lite bilder på huset, hovern har jag glömt att ta bilder på så det kommer nästa gång.
Test av lampa och gasledning (de tokiga britterna sätter ju nästan alla ledningar utanpå husväggar och så gör det att väggen får ännu mer liv)
Just nu håller jag på med alla kopparytor, som synes lite i de sista bilderna. Dessa utsätts för lite verdigris - bilder kommer.
Go Kväll
Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Janne & Kent!
MiniStuff- Vicesheriff
Så sjukt snyggt att jag fortfarande inte har lyckats plocka upp hakan från golvet...
linusorn
Shine on, you crazy diamond!
Matt_Public- Master of DNF
Coolers! Får känslan av "Engelska mord"..
Hayabusa
Oj vad läckert! Har du penslat tegelstenarna en och en?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
linusorn skrev:Så sjukt snyggt att jag fortfarande inte har lyckats plocka upp hakan från golvet...
Tack! Och jag är inte ens färdig än, knappt halvvägs känns det som
Matt_Public skrev:Shine on, you crazy diamond!
Weird att du skrev detta typ ett par dagar efter jag sett en helgrym dokumentär om inspelningen av just den plattan och Tack!
Marlin skrev:WOW vad snyggt.
/Bosse
Jättetack Bosse!
Hayabusa skrev:Coolers! Får känslan av "Engelska mord"..
hehe... Tack!
cas skrev:Oj vad läckert! Har du penslat tegelstenarna en och en?
Tack! Visst blir det och slarvbilderna jag tagit är inte i närheten av verkligheten...
Mja, inte riktigt jag har kört med "wet-dry-brushing". Dry-brushing teknik men med blötare pensel/mer färg. MEN sen har jag gått över i alla fall ungefär hälften av stenarna för att fylla i där det blivit lite miss och med en mängd olika toner för att få en bra och iögonfallande färgskiftning.
MiniStuff- Vicesheriff
Heh, inte bara min dotter som är Pink Floyd fan :-oMatt_Public skrev:Shine on, you crazy diamond!
Janne.S- Moderator
Jämrans Janne, till och med hans barn blir coola...
Matt_Public- Master of DNF
Blir ju förbaskat snyggt!
Ska koppardetaljerna bli nya och fräscha, eller ska det vara ett hus med ett par år på nacken och därmed härligt ärgade detaljer?
Ska koppardetaljerna bli nya och fräscha, eller ska det vara ett hus med ett par år på nacken och därmed härligt ärgade detaljer?
Jokkocze
Jokkocze skrev:Blir ju förbaskat snyggt!
Tack Jocke!
Nej det blir inga fina nya koppardelar här inte Håller på med verdigris as we speak, tar ett tag bara
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!
Suveränt snyggt!
Tycker bara att en del stenar kontrasterar en aning för hårt, lite "mjukare" vore bättre, om du fattar vad jag menar.
Ser fram mot det färdiga diot, som jag hoppas få se IRL också!
Limma Lungt!
Stefan
Suveränt snyggt!
Tycker bara att en del stenar kontrasterar en aning för hårt, lite "mjukare" vore bättre, om du fattar vad jag menar.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!
Suveränt snyggt!
Limma Lungt!
Stefan
Tack Stefan!
Ja du det skulle vara kul, frågan är om jag skulle hinna
Är det de stora hörnstenarna du tänker på? De är gjorda med flit lite mer kontrasterade, men jag har tagit ned de lite sen den bilden...
Ja, jag kommer ant inte hinna till Göteborg men kommer du ned till Malmö så skall den vara färdig, det är målet.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Phantom2 skrev:Du får gärna bygga husen på min modelljärnväg, Markus!
Suveränt snyggt!
Limma Lungt!
Stefan
Tack Stefan!
Är det de stora hörnstenarna du tänker på? De är gjorda med flit lite mer kontrasterade, men jag har tagit ned de lite sen den bilden...
/Markus
Ja, det var dem jag tänkte på.
Men jag antar du tagit vädring, smuts och annat med i beräkningen?
Annars tycker jag själva teglet och murbruket ser helt perfekt ut!
Försöker med jämna mellanrum måla sådant här (fast i 1/87) själv, och jag VET hur jäkla svårt det är att få snyggt!
Det gör ditt hus ÄNNU bättre för mig.
Jag har tänkt åka ner till Götet (AIM), men Malmö blir lite för långt för mig, tyvärr.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Hover Bike...
» F1 hover race car
» RHV ( Recon Hover Vehicle)
» Wasteland Hover Bike Version MK IV WIP
» Hover Bike...
» F1 hover race car
» RHV ( Recon Hover Vehicle)