IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

+14
tiking
Jokkocze
linusorn
Björn Eriksson
Azgaron
Caverö
MiniStuff
cas
Janne.S
Stefan E
Matt_Public
Kent
Jörgen.E
Marlin
18 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin tor jul 12 2012, 22:50

Morsning.
Första halvlek av semestern är nästan till ända. Crying or Very sad
I morgon lämnar jag myggen och regnet (och familjen) i stugan och åker hem för att jobba i två veckor igen.
Och jag lyckades behålla en liten slant til mig själv efter takrenoveringen.

Så i morgon när jag kommer hem kommer jag slita plasten av denna tingest.
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 10098638b

Förhoppningsvis så har även ets och resindelarnafrån Flightpath landat i brevlådan också.
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Aew2_fret_1
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Aew2_fret_2
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Aew2_fret_3
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Aew2_fret_4
Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Aew2_fret_5

Fortsättning följer.... bounce bounce bounce
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Jörgen.E tor jul 12 2012, 23:05

De här blir intressant å följa

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Kent fre jul 13 2012, 00:07

Wow, inte nådigt med ets.
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 13 2012, 00:14

Tack Grabbar.
Jo det kommer nog bliganska mycket ets på denna.
Men kul ska det bli.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Matt_Public fre jul 13 2012, 09:49

Jisses Amanda! Ambitiöst så det räcker och blir över. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Stefan E fre jul 13 2012, 10:16

Du lär ha en del att göra, ja...... Very Happy cheers

Nu blir jag sååå sugen att dra igång nått nytt igen! bounce
Måste.... motstå....

Läckert bygge, och Sea Kingen är lättbyggd, så du har en bra utgångspunkt.

Hur går det med din Gannet förresten?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S fre jul 13 2012, 10:27

Wow, ets, resin och vitmetall i en salig blandning! Blir ett multimedia konstverk av detta Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin fre jul 13 2012, 11:23

Tack grabbar.

Jo lite ambitiöst är det kanske.
Massor av ets, resin och även vitmetal.

Detta kan man se som övningskörning inför bl.a min Gannet.
Och målet är att ha den klar till jul.

Planen är att vika ihop den och fästa den på en platta (=hangarfartygsdäck) med kedjor och allt.
Jag kommer nog köpa en akryllåda också till den för att slippa allt damm.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S fre jul 13 2012, 13:08

Perfa att inviga en airbrush på Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Kent fre jul 13 2012, 13:57

Janne.S skrev:Perfa att inviga en airbrush på Very Happy

+1 Smile
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av cas fre jul 13 2012, 14:17

Warthog skrev:
Janne.S skrev:Perfa att inviga en airbrush på Very Happy

+1 Smile

+1 Very Happy

Men hela bygget kommer bli makalöst ändå, det är jag säker på.
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin lör jul 14 2012, 05:55

Nu ska vi inte vara elaka!
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S lör jul 14 2012, 11:59

Nu hoppades jag att vi var uppmuntrande å inte elaka men jag ber om ursäkt i alla fall för jag menade inget illa och ville inte att det skulle uppfattas så.

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Images?q=tbn:ANd9GcRqqIMOu6vBwpx5ZwPxPNnwBmngZRTfqorJ35CuRXDyay3Yk1mg1prpmh3u-w
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin lör jul 14 2012, 15:21

Det är lungt.
Men man blir ibland lite trött på ab-debatten.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Matt_Public lör jul 14 2012, 18:06

Just! Lämna stormästaren ifred. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin lör jul 14 2012, 21:56

Orkar inte bygga idag.
Det blev nog några glas vin för mycket vid grillen drunken i går tillsammans med grannarna. I morgon börjar bygget.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin ons jul 18 2012, 21:21

Howdy Exclamation
Jag har liksom tappat lusten att bygga.
Uppdateringarna kommer därför att utebli för ett tag.
Jag måste fundera ett tag på varför jag bygger och för vem Question
Förhoppningsvis kommer nästa semesterperiod, OS, att leda bot på trädan.
Om inte så kommer den när den nu kommer.......
Livet går vidare ändå, hoppas jag iallafall.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Kent ons jul 18 2012, 21:44

Sad Sad Sad Tråkigt.Hoppas byggsuget återkommer snart.

/K
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av MiniStuff ons jul 18 2012, 22:02

Crying or Very sad hmmm mycket tråkigt att höra Bosse, men vet hur det kan kännas har haft just de där tankarna kring mitt byggande/målande för ett antal år sedan och över en natt så slutade jag hänga på en massa forum och allt målande/byggande upphörde totalt under ett halvår ungefär. Men sen kom det allt tillbaka och jag hade väl hittat mig själv i mitt byggande och hur jag skulle förhålla mig till det.

Mina tankar går till dig just nu. Smile

Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin ons jul 18 2012, 22:21

Tack Kent & Markus.
Det värmer.
Men jag måste grunna igenom detta en stund. Sad
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S ons jul 18 2012, 22:39

Håller med Mackan å Kent Sad

Trist för oss, dina fans men du ska ju ha kul och trivas när du bygger och det är ju det viktigaste.

Har själv arbetat igenom samma tankegångar Även om det kanske inte handlat så mycket om att sluta bygga som sluta med forum.

Uppenbarligen är jag ju kvar Very Happy

Lycka till Bosse och hoppas du hittar suget igen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin ons jul 18 2012, 23:09

Tack Janne.
Huvudanledning till att jag har ledsnat är nog det ständiga ifrågasättandet av att det inte går att måla utan en airbrush!
Frågan har inte varit så förnedrande här på vårt forum.
Men andra forums inställning till penselmålning har fått mig att nästa "logga ut" ie ARC.
Jag är less på den ståndpunkten och jag måste bestämma mig för hur jag går vidare.
Jag kommer inte nu, eller under de närmaste 10 åren skaffa mig en färgspruta.
Jag är medveten om att jag har sagt att en spruta ligger på inköpslistan. Me just nu är den struken.
Jag har ingen plats där jag kan använda den, dessutom har jag över 30 års erfarenhet av penslar.
Och det borde räknas för något !!!!!!

/Bosse Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Matt_Public tor jul 19 2012, 00:30

Grunna på du, vi reder oss.
Hoppas att du kommer på rätt köl snart, oavsett vad det nu blir.
Penslarna har för övrigt aldrig stört mig. Jag uppskattar ditt konsthantverk.

Glöm inte grillbilderna bara! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin tor jul 19 2012, 08:20

Tack Matte,
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Stefan E tor jul 19 2012, 10:45

Marlin skrev:Tack Janne.
Huvudanledning till att jag har ledsnat är nog det ständiga ifrågasättandet av att det inte går att måla utan en airbrush!
Frågan har inte varit så förnedrande här på vårt forum.
Men andra forums inställning till penselmålning har fått mig att nästa "logga ut" ie ARC.
Jag är less på den ståndpunkten och jag måste bestämma mig för hur jag går vidare.
Jag kommer inte nu, eller under de närmaste 10 åren skaffa mig en färgspruta.
Jag är medveten om att jag har sagt att en spruta ligger på inköpslistan. Me just nu är den struken.
Jag har ingen plats där jag kan använda den, dessutom har jag över 30 års erfarenhet av penslar.
Och det borde räknas för något !!!!!!

/Bosse Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Förstår dig alltför väl, och känner igen problematiken.....

De som inte tycker det "duger", eller blir tillräckligt bra, borde ta en titt på tex vad Paul Coudeyrette på Hyperscale gör med penslar;

http://www.hyperscale.com/2012/galleries/f84g32pc_2.htm

Vad han gör med penslar, kan jag bara drömma om att åstadkomma, inte ens med en AB kommer jag i närheten!

Jag har haft en rejäl "dipp" i mitt byggande ett bra tag nu, det har inte ens varit roligt.

Men nu börjar det komma tillbaka så smått, och byggandet börjar bli kul igen.

Ta en paus från byggandet (och forumen) och gör något annat ett tag, byggsuget kommer tillbaka, även om det kan dröja.
Vi/jag finns kvar här så titta in eller slå en signal om du känner för det!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48 Empty Sv: Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet