IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Diorama ide...

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Diorama ide... Empty Diorama ide...

Inlägg av JOooCKE tor jan 22 2009, 20:08

Hej !

Jag sitter här och planerar ett lite större diorama som jag hade tänkt mig att det skulle utspela sig i somalia 1993.
Så då tänkte jag att jag ska köpa dragons Delta Force figurer och en helikopter men då är frågan om jag ska ha en Blackhawk eller om jag ska ha en littlebird eller om jag äns ska ha någon helikopter Question

Så då undrar jag om ni kan hjälpa mig att komma med förslag på vad jag kan ha och även lite förslag på någon modell som jag t.ex några andra figurer eller en humvee eller något Smile

Mvh Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av Stefan E tor jan 22 2009, 20:48

Hejsan!

Somalia -93, det får mig omedelbart att tänka på filmen "Black Hawk Down"!

Klart du skall ha en Black Hawk helikopter med, kanske tom. som ett havererat vrak?

Vilken skala har du tänkt, i 1/35 blir den rätt stor (och dyr)?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av JOooCKE tor jan 22 2009, 20:53

Japp Black hawk down stämmer det är det jag hade tänkt mig jag med så jag hade tänkt mig kanske att ha lite figurer som står vid en humvee eller att de har blivit avsläppta av en littlebird eller ja kanske som du säger en krashad blackhawk Twisted Evil

Men jag behöver fler ideér Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av Janne.S tor jan 22 2009, 22:43

Oj ambitiöst!

Somalia -93 finns det nog ett otal scenarior man skulle kunna tänka sig....och helt beroende på vad du vill få ut.....allt ifrån politik till action och humanism och hjältemod..... det är svårt det där. Kanske du ska ge dig på att forska lite på vad som hände. Nog för att "Blackhawk Down" är en brutal rulle.....men det är trots allt hollywood......

Jag kommer ihåg när marinkåren landsattes utanför Somalia....en fullskalig amfibie landnig...med CNNs kameror rullande från stranden (smått surealistiskt)

Lycka till!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av Linus fre jan 23 2009, 17:05

Janne.S skrev:Oj ambitiöst!

Somalia -93 finns det nog ett otal scenarior man skulle kunna tänka sig....och helt beroende på vad du vill få ut.....allt ifrån politik till action och humanism och hjältemod..... det är svårt det där. Kanske du ska ge dig på att forska lite på vad som hände. Nog för att "Blackhawk Down" är en brutal rulle.....men det är trots allt hollywood......

Jag kommer ihåg när marinkåren landsattes utanför Somalia....en fullskalig amfibie landnig...med CNNs kameror rullande från stranden (smått surealistiskt)

Lycka till!

En rolig tanke som slog mig nu var om amerikanska nyhetsbyråer hade stått på tyskarnas sida och filmat landstigningen vid Normandie Laughing
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av Claes tis apr 21 2009, 14:45

MIG productions har en resinmodell av en "civil" pickup truck med nån gammal rysk tung kulspruta. Perfekt för din idé.

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Diorama ide... Empty Sv: Diorama ide...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet