IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

+2
cas
johan r
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Ddave mån jul 30 2012, 13:34

Hej! Panikkörning till götet idag med grannen och behöver in på en hobbyaffär o köpa lite vallejo färg o annat. Men ingen av butikerna verkar ha öppet på måndagar!? Några tips på öppna hobbybutiker i götet?

Dave

Ddave
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av johan r mån jul 30 2012, 13:40

Hobbycenter borta vid sjöfartsmuséet.
Leksaksbutiken på frölunda torg.


mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Ddave mån jul 30 2012, 13:53

Men Hobbycenter är stängt måndagar enligt hemsidan!?

Ddave
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av johan r mån jul 30 2012, 14:45

Ok. Visste inte att de dragit ner sina öppettider.

Toys hobby på frölunda torg borde vara öppet i alla fall.

Hobbex i Nordstan borde också vara öppet men jag vet inte vilket sortiment dom har.
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av cas mån jul 30 2012, 15:33

Skadades Hobbex i Nordstan av det där lilla regnet förresten?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Gäst mån jul 30 2012, 20:42

Kommer tok för sent svar angående Hobbycenter.
Enligt Anders som är en av två som driver butiken
så tyckte de då att det var enklast att ha öppet
tisdag-lördag och sedan få två lediga dagar, kan
gissa att de har som minst kunder på måndagar
och det är numera sedan länge en invand rutin
när de är bara två som jobbar i butiken.

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Brage mån jul 30 2012, 20:59

Hej,

Finns Toys kvar på Frölunda torg? På Frölunda torgs hemsida finns inte butiken med i listan. Enligt samma hemsida finns det en "BR leksaker" i Toys gamla lokaler.

Nån som vet?

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Gäst mån jul 30 2012, 21:13

Brage skrev:Hej,

Finns Toys kvar på Frölunda torg? På Frölunda torgs hemsida finns inte butiken med i listan. Enligt samma hemsida finns det en "BR leksaker" i Toys gamla lokaler.

Nån som vet?

/Lars

Vad jag vet då (nåra veckor sedan/månaden när) så lades Toys ner alt kånkade
kan vara BR men skall låta det vara osagt.

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av johan r tis jul 31 2012, 02:17

Det händer saker när man är borta..........
Tyvärr till det sämre verkar det.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Gäst tis jul 31 2012, 15:57

johan r skrev:Det händer saker när man är borta..........
Tyvärr till det sämre verkar det.

mvh
Johan

Hmm.....tja det vet jag inte om jag kan helt och hållet hålla med riktigt i alla fall Smile

Jag har varit på resande fot och har kommit ifrån Dublin där det fans EN alltså EN butik på hela staden, som var helt okej (finns dock en till vad jag vet men inte i samma kaliber) Shocked
Här i Göteborg så har vi åtminstonne TRE butiker vilka är jag tycker höll bättre standard och mer annat en vad den i Dublin kunde tilhandahålla Smile


Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Moggy tis jul 31 2012, 16:18

Brage skrev:Hej,

Finns Toys kvar på Frölunda torg? På Frölunda torgs hemsida finns inte butiken med i listan. Enligt samma hemsida finns det en "BR leksaker" i Toys gamla lokaler.

Nån som vet?

/Lars

Toys är borta....

...ersatt av BR urrk...
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av cas tis jul 31 2012, 18:41

BR är en styggelse som borde konkursas!
Blerch!

Synd på gamla Toys Sad
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Gäst tis jul 31 2012, 18:45

cas skrev:BR är en styggelse som borde konkursas!
Blerch!

Synd på gamla Toys Sad

Kruxet i skatsången med Toys var det bidde sämre med åren på modellsidan....tyvärr.... Sad

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Dangerousdave tis jul 31 2012, 21:27

Tackar för svaren, blev inget besök någonstanns då hobbex inte hade färgen jag letade efter och resten inte var öppna eller verkar ha lagt ner.

Slutade med att jag köpte sakerna från modelsrgo.co.uk inkl en wash och slipsvampar från flory. Har tittat mkt på svenska butiker men ett fåtal har haft en bra webbshop och ingen av dem hade allt jag ville ha. Kan rekommendera dem då de är billiga och har låg fraktkostnad och skickar snabbt. Har iofs inte fått grejorna ännu :]

Dave
Dangerousdave
Dangerousdave


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av linusorn ons aug 01 2012, 09:14

Kommer ihåg i slutet på det glada åttiotalet, när familjen åkte till Köpenhamn och man fick gå in på BR där. Då var det en riktig butik med STOR modell och Märklinavdelning. Those where the days... Very Happy

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

ÖPpna butiker i götet på en måndag?! Empty Sv: ÖPpna butiker i götet på en måndag?!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet