F-86 Sabre (1/48, Academy)
+8
linusorn
Caverö
Marlin
cas
Björn Eriksson
Janne.S
Matt_Public
Galdrin
12 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: F-86 Sabre (1/48, Academy)
Lite mer färg på planet nu. Dels de röda läpparna och dels de lite mörkare panelerna. Skall plocka utt några till paneler imorgon och ge dem en lite annan ton av aluminium så det bryter av lite. Huruvida alclad är svårare eller lättare än allt annat vet jag inte men eftersom många säger att det är den bästa metallfärgen så håller jag mig ifrån den. Jag är inte duktig nog för att inte behöva skylla på mina verktyg när det går snett
Galdrin
Fin glans du fick på metallen!
Ser fram emot lite dekaler
Ser fram emot lite dekaler
Warsawpact- Starwarsviritous
Läppstift? Kinky!
Det ska till en stentuff kärra för att ändå se så hård ut. Bra jobbat!
Det ska till en stentuff kärra för att ändå se så hård ut. Bra jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Görsnyggt!
Var gjorde jag nu av den där Gunze-beställningen?
Behöver helt klart testa deras färger...
Var gjorde jag nu av den där Gunze-beställningen?
Behöver helt klart testa deras färger...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
bygget gick tillbaka ett steg. I min enfald så testade jag en av academys dekaler, det stora bandet runt kroppen, men det gick käpprätt åt skogen så nya dekaler är bestälda. Tyvärr var inget av de nya alternativen med röd nos så nu är nosen blank och fin igen. Denna kommer att ligga i träda en vecka eller så tills dekalerna kommer hem.
Galdrin
Huppsan då!
Nåja, du kan ju ägna mellantiden åt att superdetaljera landningställen och fälltankarna
Nåja, du kan ju ägna mellantiden åt att superdetaljera landningställen och fälltankarna
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Eller så lägger jag lite tid på ett annat bare-metal objekt som jag håller på med
Galdrin
JApp, akta dig för Academys dekaler
Men det där ser ju ut som ett utmärkt tidsfördriv
Men det där ser ju ut som ett utmärkt tidsfördriv
Janne.S- Moderator
Hoppla, en Thunderjet bara seglar upp lite sådär?
Vackert!
Vackert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Du tände inte på mitt erbjudande om dekaler, märker jag.Galdrin skrev:Denna kommer att ligga i träda en vecka eller så tills dekalerna kommer hem.
Nåja. Thunderjet är ju också coolt, så jag klagar inte.
Matt_Public skrev:
Du tände inte på mitt erbjudande om dekaler, märker jag.
Tänkte först testa med de jag hade och när det gick åt skogen glömde jag faktiskt bort erbjudandet. Nåja, jag behövde i alla fall beställa ett nytt pitot till planet för den gick också samma väg som dekalerna
Galdrin
Pitot-rör i metall borde ingå i satsen direkt från början, som metallpipor till panzers.Galdrin skrev: Nåja, jag behövde i alla fall beställa ett nytt pitot till planet för den gick också samma väg som dekalerna.
Provade att maskera med o-ringar idag när jag inte lyckades få till det med tejp. Tycker resultatet fungerar, övergången mellan färgerna är inte knivskarp men det kan jag leva med när det gäller bomberna.
Galdrin
"Well, look who thinks he's Clever Dan..."
Bra tänkt där! Först O-ring och sedan tejp borde bli perfa.
Bra tänkt där! Först O-ring och sedan tejp borde bli perfa.
Det var ju en klyftig idé det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Någon som kan föreslå ett par hjul som liknar f-84:ans stora hjul? Storleksmässigt och gärna någorlunda utseendemässigt och som kanske finns i resin? Min son år precis upp mina hjul till F-84:an, såg väl ut som lakrits svartmålade och på tandpetare.
Galdrin
Galdrin skrev:Någon som kan föreslå ett par hjul som liknar f-84:ans stora hjul? Storleksmässigt och gärna någorlunda utseendemässigt och som kanske finns i resin? Min son år precis upp mina hjul till F-84:an, såg väl ut som lakrits svartmålade och på tandpetare.
Ooops....
kanske kan hålla koll i blöjan ett tag? tror nog att plast kan klara sig smärtfritt igenom...kanske får måla om...
Janne.S- Moderator
Nja, han är 12 år och jag har kvar hjulen, de såg lite ut som tuggad tuggumi.
Edit: Någon som har möjlighet att mäta höjd och eventuellt bredd på ett par huvudhjul från en F-4U, F-6F eller P-47 N? Råkar ni dessutom ha True details resinhjul i någon gömma och kan mäta dom vore jag ytterst tacksam.
Edit: Någon som har möjlighet att mäta höjd och eventuellt bredd på ett par huvudhjul från en F-4U, F-6F eller P-47 N? Råkar ni dessutom ha True details resinhjul i någon gömma och kan mäta dom vore jag ytterst tacksam.
Galdrin
Kan nog kolla upp hjulen från F6F och P-47N när jag kommer hem.
Visserligen Eduards F6F, och där anses väl hjulen (i första ugåvan av F6F-3) vara lita smala, men ingen har gnällt på diametern, vad jag vet.
Visserligen Eduards F6F, och där anses väl hjulen (i första ugåvan av F6F-3) vara lita smala, men ingen har gnällt på diametern, vad jag vet.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag gjorde en chansning och beställde hem hjul för en F-80 / T-33 och hoppas att det är någorlunda rätt, men har du tid får du gärna mäta i alla fall så jag har en plan B om inte f-80 fungerar.
Galdrin
Snygga Sabres! Har ett liknande ark, fast med röda luftintag.
Heja på! Det här lär bli kalas.
Heja på! Det här lär bli kalas.
Tog en evighet att få på första dekalen som var gördeln men nu bör det gå snabbare från här. Han med blixtarna som avgränsar det blå i nosen men dom syns knappt på det mörka fotot.
Galdrin
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» N.A. F-86 Sabre "Luftwaffe", Academy 1/48
» F-86F Sabre
» F-86 Sabre, Fujimi 1/72
» F-86F-40 Sabre
» F-86F-25 Sabre, HobbyCraft 1/72
» F-86F Sabre
» F-86 Sabre, Fujimi 1/72
» F-86F-40 Sabre
» F-86F-25 Sabre, HobbyCraft 1/72