J-8B "Finback" Trumpeter 1/48
+13
Viggen
Kent
Caverö
Björn Eriksson
Gigabyte
Mal
linusorn
ernie87
Stefan E
Marlin
cas
Matt_Public
Janne.S
17 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: J-8B "Finback" Trumpeter 1/48
Smuckt måleri, Janne!
Älskar Mattes akronymer! LOL
Stefan
Älskar Mattes akronymer! LOL
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Slitet med fenryggen fortsätter.......
Dekaler är på och förseglade med ett lager johnson.
Dags för wash!
Eftersom flygetyget är vitt så är det dumt att använda en svart wash, kontrasten blir för stor...så istället körde jag med en grå, mixade vitt å svart helt enkelt
Det där tror jag funkar som panel wahs!
Så jag plaskade på det med en plat och bred pensel.
Efter första vändan med lite t-shirt tyg så blev den så här, inte fullt så vit längre.... med en ny duk och lite lacknafta så ska nog den bli skinande vit igen
Limma lugnt!
Dekaler är på och förseglade med ett lager johnson.
Dags för wash!
Eftersom flygetyget är vitt så är det dumt att använda en svart wash, kontrasten blir för stor...så istället körde jag med en grå, mixade vitt å svart helt enkelt
Det där tror jag funkar som panel wahs!
Så jag plaskade på det med en plat och bred pensel.
Efter första vändan med lite t-shirt tyg så blev den så här, inte fullt så vit längre.... med en ny duk och lite lacknafta så ska nog den bli skinande vit igen
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Im in love......
Det där är ju sååååå snyggt,
oja mkt klokt m oljewahen, inte för skarp..., så den där är mkt mkt bra ton i den , i mitt tycke....
oja mkt klokt m oljewahen, inte för skarp..., så den där är mkt mkt bra ton i den , i mitt tycke....
Mal
Så lite streaks åsså vidare till slutmontering.....
Åsså klar....tar lite bilder imorgon!
Limma lugnt!
Åsså klar....tar lite bilder imorgon!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Mal skrev:Im in love......
Tack Juha
Gjorde den liiite renare men det funkar
Janne.S- Moderator
perfekt.....snyggt, o den är klar jösses....Janne.S skrev:Mal skrev:Im in love......
Tack Juha
Okejdå liiite bara liiite renare.... (har ju själv blivit tuffare i vädringen på vissa kärror lol, bara det är jämt.. overall)
Mkt balanserat jämt slitage på dem bilderna......
Ska bli spännande m bilder på allt....
dem där streaksen (bruna rost/skit) är awesome,
Vilka oljefärget kör du med det är dem jag haft i huvudet o vill implera på mina byggen (såklart kör en Mal variant på dem då lol )
Mal
Bra slutprodukt! Fint med grå wash istället för kolsvart.
Antar att det blir en J-10 härnäst?
Warsawpact- Starwarsviritous
Precis som Mal skriver är jag också intresserad av att veta vad du kör med för oljor och vad du förtunnar dom med, är väldigt novis på det området men är nåt jag gärna vill lära mig att jobba med.
Förresten, fantastiskt snygg "fenrygg", det är nåt speciellt med dom där ryss-kinesiska monstren.
/Johan
Förresten, fantastiskt snygg "fenrygg", det är nåt speciellt med dom där ryss-kinesiska monstren.
/Johan
flarpen- AMS patient zero
Satfläsk vad klockrent!
Precis lagom av allt.
Också: plaskbilden visar hur fränt ett vitt/grått/mörkgrått cammo skulle vara.
Precis lagom av allt.
Matt_Public- Master of DNF
Urstiligt som vanligt Janne!
Såna där oljestreaks är ju inte alls lätta att få till.
Varför blir dina så korta och mina ca 2 mil?
Edit: Matt, vi kom väl överens om Vitt, grått och ROSA
cas- Vicesheriff
Lugn, bara lugn. Farbror Frisco glömmer aldrig.cas skrev:Edit: Matt, vi kom väl överens om Vitt, grått och ROSA.
Matt_Public- Master of DNF
Mal skrev:perfekt.....snyggt, o den är klar jösses....Janne.S skrev:Mal skrev:Im in love......
Tack Juha
Okejdå liiite bara liiite renare.... (har ju själv blivit tuffare i vädringen på vissa kärror lol, bara det är jämt.. overall)
Mkt balanserat jämt slitage på dem bilderna......
Ska bli spännande m bilder på allt....
dem där streaksen (bruna rost/skit) är awesome,
Vilka oljefärget kör du med det är dem jag haft i huvudet o vill implera på mina byggen (såklart kör en Mal variant på dem då lol )
Jag kör med Winsor&Newton konstnärsfärger, de är lite dyrare men de har underbart fina pigment även i det svarta.
Till oljespill kör jag oftast obränd umbra eller raw umber som det heter på utrikiska.
Warsawpact skrev:Bra slutprodukt! Fint med grå wash istället för kolsvart.
Tack Chrille, ja en svart wash hade blivit för tydligt...funkar inte på vitt om man inte vill att det ska se leksaksaktigt ut.
Äger ingen J-10 för tillfället få se vad det blir...brukar visa sig i byggforumet.... för det mesta
flarpen skrev:Precis som Mal skriver är jag också intresserad av att veta vad du kör med för oljor och vad du förtunnar dom med, är väldigt novis på det området men är nåt jag gärna vill lära mig att jobba med.
/Johan
Tack Johan,
Jo som jag sa till Juha, Winsor&Newton konstnärs oljefärger som jag blandar ut med doftfri terpentin...man kan blanda ut med annat med, som lacknafta eller zippovätska.
Jag lägger alltid washen på en blanklackad yta...efter dekalerna (de måste ju bli skitiga med ) Till panel washer så blandar jag ut washen väldigt tunt så det går ner överallt och att det inte blir för kraftig lyster, kan även användas som ett filter för att tona ner färger på modellen. Streaks gör jag med en fin pensel som jag doppat i lacknafta och sedan tar färg direkt från tuben och duttar på plats, sedan drar jag ut streaksen med fingret....
Matt_Public skrev:Satfläsk vad klockrent!
Precis lagom av allt.
Tack Matt
cas skrev:Urstiligt som vanligt Janne!
TAck Christer
Jooo..dels så använder jag fingret å drar ut med och så är det väldigt lite färg....blir det för långt så tar jag närmaste rena finger och "kapar" streaken vid lagom längd
Marlin skrev:Snyggt Janne, väldigt snyggt.
/Bosse
Tack Bosse
NU är ungarna i säng och jag ska försöka plocka iordning i hobbyrummet så jag kan ha en fotosession snart
Janne.S- Moderator
Ooh...
bara sådär.....
Grymt tack Janne
Har windsor raw umbra o lamp black....Jamen fasiken då är det för mig o testa juh dem streaksen är ju efffektfulla o ger verkligen liv
Ska utöka med några till då i windsor vitt mm...
bara sådär.....
Grymt tack Janne
Har windsor raw umbra o lamp black....Jamen fasiken då är det för mig o testa juh dem streaksen är ju efffektfulla o ger verkligen liv
Ska utöka med några till då i windsor vitt mm...
Mal
Snyggt som tusan!
Det blir lite sportkänsla när kärrorna är vita:cheers:
Det blir lite sportkänsla när kärrorna är vita:cheers:
Caverö
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» J-8B "Finback" Trumpeter 1/48
» Trumpeter 1/72 MiG-29A (9.12)
» SU-25 Trumpeter 1/32
» MIG-23 ( trumpeter 1/32)