Bf 109E-4 (Eduard, 1/32)
+12
Kent
MiniStuff
Jörgen.E
Viggen
cas
Caverö
Stefan E
linusorn
Henrik Bergman
Marlin
Janne.S
Matt_Public
16 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Bf 109E-4 (Eduard, 1/32)
Förvisso, men väldans billigt.linusorn skrev:Billigt! Men det är inget vackert plan, med eller utan ränder...
Färg!
Första lagret blev Gunzes RLM02. Min storfavorit sånär som på Humbrol 64.
Lo! Disaster! För att citera The Heatless.
Fy skäms! Inte ragla ur sängen före fem i syfte att ordna byggtid.
Någon som har en huv att sälja? Annars får jag på reserven tälja...
Matt_Public- Master of DNF
Mmm, RLM02!
Men trilla på huven? Tsssk, sånt sätt. Har tyvärr inte nån lös huv att kunna erbjuda, men en händig karl som du kan väl scratcha till en ram av plastremsor och sen göra glaset, Radu Brinzan-style?
Men trilla på huven? Tsssk, sånt sätt. Har tyvärr inte nån lös huv att kunna erbjuda, men en händig karl som du kan väl scratcha till en ram av plastremsor och sen göra glaset, Radu Brinzan-style?
cas- Vicesheriff
Oh-oh-oh-oh-oh, oppa Brinzan style...cas skrev:[...] en händig karl som du kan väl scratcha till en ram av plastremsor och sen göra glaset, Radu Brinzan-style?
Om inte minnet sviker helt så säljer den karln etsade huvramar. Kanske läge att testa.
Snyggt!
Men gå upp före 5! Är mannen helt tossig, nu när årstiden bara skriker "lägg dig ner! dra täcket över huvudet! gå inte upp fören 12!"
Men gå upp före 5! Är mannen helt tossig, nu när årstiden bara skriker "lägg dig ner! dra täcket över huvudet! gå inte upp fören 12!"
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Oh-oh-oh-oh-oh, oppa Brinzan style...cas skrev:[...] en händig karl som du kan väl scratcha till en ram av plastremsor och sen göra glaset, Radu Brinzan-style?
Om inte minnet sviker helt så säljer den karln etsade huvramar. Kanske läge att testa.
Jag kan ha någon kvar om inte Janne (Forsgren) köpte alla jag hade. Kan kolla på lunchen om jag kommer ihåg.
MiniStuff- Vicesheriff
Folk är olika, hör jag.MiniStuff skrev:Men gå upp före 5! Är mannen helt tossig?
Nu när årstiden bara skriker "Lägg dig ner! Dra täcket över huvudet! Gå inte upp förrän 12!"
Sovmorgon i min värld är att få slumra till klockan sex på helgen.
MiniStuff till undsättning likt kavalleriet i ett seriealbum med Western-tema? Otippat!MiniStuff skrev:Jag kan ha någon kvar om inte Janne (Forsgren) köpte alla jag hade.
Också: det vore riktigt schysst.
Tillbaks från lunch nu....
Hittade endast huv till G-varianten men jag skall ha en F-variant också som enligt Radu skall även passa E4. Den måste ha ramlat av sin plasts när jag åkte hem från Malmö i oktober. Ligger säkert någonstans, letar vidare ikväll.
Hittade endast huv till G-varianten men jag skall ha en F-variant också som enligt Radu skall även passa E4. Den måste ha ramlat av sin plasts när jag åkte hem från Malmö i oktober. Ligger säkert någonstans, letar vidare ikväll.
MiniStuff- Vicesheriff
Makalös konversation så här en gråmulen tisdag!
Hoppas nu att du hittar den
Hoppas nu att du hittar den
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Känn lugnet! Tacksam att du tar dig tid.MiniStuff skrev:Ligger säkert någonstans, letar vidare ikväll.
Ja, är det inte hjärtvärmande så säg.cas skrev:Makalös konversation så här en gråmulen tisdag!
Men det är väl något huv-udlöst att göra på detta viset? Du får nog ordna dina sängvanor på bättre sätt....
linusorn
Det kanske inte kommer som nån större förvåning, men bevisen talar ju för det.
Matt SOVER med sina 109:or!
Matt SOVER med sina 109:or!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lustigkurre! Olyckan hade inget med själva nattlägret att göra överhuvudtaget.linusorn skrev:Men det är väl något huv-udlöst att göra på detta viset? Du får nog ordna dina sängvanor på bättre sätt...
Det var mera så att trötta farbrorn var trött och stressad (och därmed dum i precis hela huvudet).
Edit:
Wine me, dine me, one-oh-nine me?cas skrev:Matt SOVER med sina 109:or!
Jag borde låsas in.
Uj uj! Stoppa pressarna! Hold your horses and one-oh-nines!
FANN DEN!
FANN DEN!
MiniStuff- Vicesheriff
Gretzky!MiniStuff skrev:Uj uj! Stoppa pressarna! Hold your horses and one-oh-nines!
FANN DEN!
Du är då som en skiva smörstekt guld.
MiniStuff levererade, precis som alltid!
Sen var det bara det där med att få ihop huven...
Jag beslutade till att den här hemsökta pestråttan till modell inte var värd omaket.
Ärkehuven sparas således till Hasegawas Friedrich eller någonting ditåt i grannskapet.
Jag slipade därmed ner den yttre delen av den mittre delen av huvförstärknings-ramen på en annan huv.
Insidan lämnades kvar i hopp om att den skulle se ut lite som de skjutbara panelerna. Jo, tjenare Lill-Babs...
Jaja, nog om detta. Mer färg har det i alla fall blivit. Like so:
Lite mer av den varan så är det snart dags för Techmod-dekaler. Mardrömmen fortsätter...
Sen var det bara det där med att få ihop huven...
Jag beslutade till att den här hemsökta pestråttan till modell inte var värd omaket.
Ärkehuven sparas således till Hasegawas Friedrich eller någonting ditåt i grannskapet.
Jag slipade därmed ner den yttre delen av den mittre delen av huvförstärknings-ramen på en annan huv.
Insidan lämnades kvar i hopp om att den skulle se ut lite som de skjutbara panelerna. Jo, tjenare Lill-Babs...
Jaja, nog om detta. Mer färg har det i alla fall blivit. Like so:
Lite mer av den varan så är det snart dags för Techmod-dekaler. Mardrömmen fortsätter...
Snyggt! Techmod? Du är iaf inte rädd för strid. Satana helvitte vad jag svor över mina Techmod dekaler när jag gjorde min finska 109. Nåja, blir säkert hur bra som helst, precis som vanligt!
linusorn
Ack så tjusigt!
Sluta skrämmas med Techmod-dekalerna! Jag blir ju rädd att starta en Eduard Hellcat
Sluta skrämmas med Techmod-dekalerna! Jag blir ju rädd att starta en Eduard Hellcat
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Darra i knävecken!cas skrev:Sluta skrämmas med Techmod-dekalerna!
Nåja, än dröjer klisterlappandet. Ein bißchen RLM 65, would you like?
Nu är frågan bara hur man ska göra med nosen och vingspetsarna.
Åsikterna går minst sagt isär där. Jag lutar åt Airfix tolkning för egen del.
Heh, vi lever i förundringens tid då folk börjar lita på Airfix målningsbeskrivning!
Snyggt målat!
Snyggt målat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Bf 109E-1 (Eduard, 1/32)
» Messerschmitt Bf 109E-1 1/48 Eduard
» Bf 109E-7 Tropenversion
» Bf 109E-7, Vit 12 (tamiya 1/48)
» Bf 109E Revell mini 1/144 - återupptaget bygge!
» Messerschmitt Bf 109E-1 1/48 Eduard
» Bf 109E-7 Tropenversion
» Bf 109E-7, Vit 12 (tamiya 1/48)
» Bf 109E Revell mini 1/144 - återupptaget bygge!
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet