Bygga om figurer
4 posters
Sida 1 av 1
Bygga om figurer
Hej, ska till o börja med MPC's gamla star wars speeder bike. Kvaliten är väl lite under genomsnittet, inte minst gubben som är en stor 2delad sak. Då jag ska ändra pose på den behöver jag fylla upp den för att få fast pianotråd eller dylikt. Men med vad!? Antar att greenstuff är det bästa att bygga upp nytt med?
Olle
Olle
Warlord
Sv: Bygga om figurer
Nu sätter väl Christer kaffet i vrångstrupen, men nej.
Eller snarare: nja-a-a...
Milliput är nog bättre som grund. Greenstuff kan man göra mindre av detaljer på slutet.
Riktiga figurfantaster reder snart ut begreppen bättre.
Eller snarare: nja-a-a...
Milliput är nog bättre som grund. Greenstuff kan man göra mindre av detaljer på slutet.
Riktiga figurfantaster reder snart ut begreppen bättre.
Matt_Public- Master of DNF
Ok Milliput alltså... En till sak man ska lära sig använda. Alltid roligt.
Warlord
Processen är likartad, två komponenter som ska knådas ihop.Warlord skrev:En till sak man ska lära sig använda. Alltid roligt.
Skillnaden är att Milliput blir avsevärt rigidare och kan slätas ut med ett fuktat finger (likt lera).
Det är också betydligt halare än Greenstuff. Vissa blandar fabrikaten 50-50 som en kompromiss.
Matt_Public- Master of DNF
jag brukar blanda ca 50/50, för att behålla green stuffs tuggummikonsistens samtidigt som milliputten gör att det går att slipa och sandpappra efter att det härdat för att få det "smooooth".
SkelettetS
Går även att använda Apoxie Sculpt,, har använt båda(milliput) och tycker att Apoxie är trevligare att jobba med. Men det är min egna slutsats. Greenstuff har jag aldrig ägt men tänkte få mej en burk och prova.
Exelon
greenstuff blir mer plastaktigt när det härdat, typ hård gummi, så att slipa i efterhand är svårt att få till utan deformationer. milliput blir ju mer "keramiskt".
finns ju en hop av olika material, har precis köpt på mig ett paket med magic sculpt som verkar vara just som en blandning av gs och milliput efter att ha provat det pyttelite. en hel vetenskap...
finns ju en hop av olika material, har precis köpt på mig ett paket med magic sculpt som verkar vara just som en blandning av gs och milliput efter att ha provat det pyttelite. en hel vetenskap...
SkelettetS
Var iväg o köpte milliput idag. Nu ska det knådas. Men satan vad dålig figuren va. Får se om de går att göra nåt åt den...
Warlord
Liknande ämnen
» Figurer i 1/72...
» Hasegawa-figurer 1/24
» Figurer med Stråhatt
» Figurer a'la Gil Elvgren?
» MB mytologiska figurer 1/24
» Hasegawa-figurer 1/24
» Figurer med Stråhatt
» Figurer a'la Gil Elvgren?
» MB mytologiska figurer 1/24
Sida 1 av 1