MARDER III M
+5
Azgaron
Linus
Caverö
Janne.S
Gigabyte
9 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
MARDER III M
Hej Hopp byggtorkan är bruten och det är roligt att bygga igen , och det med hjälp av ett lätt byggt Tamiya bygge , bygget blir rakt ur brevlådan, men lite foto- e o nya band blir det
Gigabyte
Sv: MARDER III M
Mmmm..trevligt val! Mycket trevlig modell!
Härligt att du e tillbaka i byggtagen igen!
Härligt att du e tillbaka i byggtagen igen!
Janne.S- Moderator
Ja äntligen skall jag få se en Marder IIIM, något som funnis på min egna önkelista länge.
Caverö
Härligt giga att du är tillbaka bakom diverse ångor och plast! Bra start på en snygg vagn. Men vad ska man kalla det? Infaterikanonvagn eller bandkanonvagn?
Tamiya är alltid att lita på vad gäller kvalitét för övrigt
Tamiya är alltid att lita på vad gäller kvalitét för övrigt
Linus
Kul att höra Giga! Jo, Tamiya är oftast alltid ett bra val! Ska bli kul att se!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
tack för responsen alla och visst är det roligt att det är kul igen så att säga
Gigabyte
jo den är lite nätt i formen för att vara en bandvagn ,i grunden så är det väl ett chassi från skoda ?
Gigabyte
Japp.....de upptäckte när de ockuperade Tjeckoslovakien att deras vagnar inte alls var dåliga....dessutom kunde det fylla upp en hel del luckor med tjeckiska vagnar, Pz.35 och Pz.38t. Deras chassin levde sedan vidare genom hela kriget i olika former...Marder, Hetzer
Janne.S- Moderator
nu är inredingen klar, nu väntar färg o att ta ut detaljer så som knappar o sånt
Gigabyte
Ser väldigt trevligt ut det där ,hoppas att du gillar den lika mycket som jag skulle gjort. nu väntar det gottigaste.
Caverö
Den är så d#####kla kul att bygga, allt passar nu skall jag bara innan målning pytsa in lite fotoest på lådor o radio
Hej hopp Giga
Hej hopp Giga
Gigabyte
Ser bra ut Giga! Ska bli kul att se när du fått dit ets och målat klart inredningen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan . Har fått på lite fotoest och målat ,sidorna är torrpassade för foto
Mvh giga
Mvh giga
Gigabyte
Tack janne o håkan , jag funderar lite på durkplåten, är lite för mörk om man skulle torrborsta med lite silver , ,,,,,,,
Gigabyte
Sparsamt skulle jag vilja säga....för det ser ju ut som besättningen står upp till knäna i lera å skit å då täcker skiten säkert mycket av det slitage som annars skulle synas.
Janne.S- Moderator
jo janne det är så, men fanns ju torra frontavsnitt med så ,Men i alla fall har fått på lite prylar till
Hej hopp giga
Hej hopp giga
Gigabyte
Hehehe...ja jo
Se där börjat ta form ordentligt nu! Vad är det för kanon på den där?? är det en Pak 43 eller en erövrad ryska 76mm?
Se där börjat ta form ordentligt nu! Vad är det för kanon på den där?? är det en Pak 43 eller en erövrad ryska 76mm?
Janne.S- Moderator
Det är en pak40 , har sneglat åt Tristars Marder lite har fått väldigt fin kritik både här och på andra forum , men har en mader II på ingånde så jag känner mig ganska pak-ad nu så att säga
Gigabyte
Ser riktigt bra ut!
Stridsutrymmet ser riktigt fint ut på dina bilder.
Ser nu fram emot att den skall få sin beväpning också.
bygg på
mvh
Johan
Stridsutrymmet ser riktigt fint ut på dina bilder.
Ser nu fram emot att den skall få sin beväpning också.
bygg på
mvh
Johan
johan r
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|