Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
+5
Janne.S
Jörgen.E
Matt_Public
cas
Tobias
9 posters
Sida 1 av 1
Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
Jupp! Färdigställde den lilla skönheten! Problem med dekalerna bara, kanske ersätter dem. De på sidorna ser verkligen enorma ut! Men de ser så ut på lådan..! På boxen.. Tycker inte om det själv egentligen...
De små som täcker kulsprutorna fick jag dit men inte vikta över kanten så målade (eh, kladdade!) rött istället. Var trött och.. ..slarvig. Så täckte det med lite sot och skit. Får fixa till det, dekalerna och grönt i hjulhusen imorgon! Men annars är den ganska klar!
De små som täcker kulsprutorna fick jag dit men inte vikta över kanten så målade (eh, kladdade!) rött istället. Var trött och.. ..slarvig. Så täckte det med lite sot och skit. Får fixa till det, dekalerna och grönt i hjulhusen imorgon! Men annars är den ganska klar!
Tobias
Sv: Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
Kolla där, vad snygg den blev!
Skitig och dan, precis som den borde vara!
Skitig och dan, precis som den borde vara!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
Hårdkörd liten pryl. Toksnyggt!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar!
Ja jag blev lite nöjd. Det är bara det där med dekalerna.. Båda på sidorna åkte av en gång var med. Nu sitter de nog ok men jag tycker de är gör-stoora!
Och hade gärna haft rundlar på undersidan av vingarna. Kanske byter.
Ja jag blev lite nöjd. Det är bara det där med dekalerna.. Båda på sidorna åkte av en gång var med. Nu sitter de nog ok men jag tycker de är gör-stoora!
Och hade gärna haft rundlar på undersidan av vingarna. Kanske byter.
Tobias
Jörgen.E
Blev ju en tjusig liten spit av den där
Bra jobbat!
Bra jobbat!
Janne.S- Moderator
Tackar!
Kommer ju på en massa detaljer efteråt bara.. Som att shada panellinjerna över dekalerna, kanske snygga upp kulsprute-tyglapparna, bättre sot etc..?
Men låter den nog vara och går vidare, drar lärdom och kan senare kika tillbaka på utvecklingen (förhoppningsvis.. )
Kommer ju på en massa detaljer efteråt bara.. Som att shada panellinjerna över dekalerna, kanske snygga upp kulsprute-tyglapparna, bättre sot etc..?
Men låter den nog vara och går vidare, drar lärdom och kan senare kika tillbaka på utvecklingen (förhoppningsvis.. )
Tobias
Paramedic skrev:Tackar!
Den blev ju jättebra!
Låt den vara och gå vidare.....
Testa något nytt på varje modell, så skall du se att snart gör det utan att tänka på alla modeller du bygger!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tycker det ser fint ut, den typen av märkning var väl populär under det intensiva battle of britannia för att synas tydligt i dom extremt kaotiska luftstrider som då kunde förekomma. Tycker själv att dom små röda tyglapparna vid kulsprutorna skall målas, dekalerna är för exakta.
Caverö
Fint vädrad och härligt sliten spit
snyggt jobbat !!!!
snyggt jobbat !!!!
Gigabyte
Kent
Tackar-tackar!
Underbar modell att slänga ihop snabbt! Ser fram emot alla nya Airfix-kit under 2013. Hurricane (Early), Typhoon etc.. Kommer lätt att köpa dem som små mys-projekt!
Underbar modell att slänga ihop snabbt! Ser fram emot alla nya Airfix-kit under 2013. Hurricane (Early), Typhoon etc.. Kommer lätt att köpa dem som små mys-projekt!
Tobias
Fyller på med en Mk. IIa - samma Airfix grundmodell. Fick inte tag på deras egen box av IIa så körde på den mindre, billigare och köpte dekaler och Rotol-propeller mm från 3D-kits.co.uk
De är ju snarlika, annan motor och en Coffman engine starter, inga av dem syns här (Coffman sitter fram, på höger sida). Rotol-propellern var fin dock! Och dekalerna helt ok! Lite bättre färg på rundlarna.
Inte vädrat något, gör nog inte det heller så blir de lite olika..?
Hakkorsen under cockpit snodde jag från Skalski´s Mk. IXc..
Alltid fint att kunna visa att det händer något, även om det nästan är en repris..
De är ju snarlika, annan motor och en Coffman engine starter, inga av dem syns här (Coffman sitter fram, på höger sida). Rotol-propellern var fin dock! Och dekalerna helt ok! Lite bättre färg på rundlarna.
Inte vädrat något, gör nog inte det heller så blir de lite olika..?
Hakkorsen under cockpit snodde jag från Skalski´s Mk. IXc..
Alltid fint att kunna visa att det händer något, även om det nästan är en repris..
Tobias
Den blev läcker du!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar. De är ju rätt lika men jag måste nog säga att det är helt ok. Av alla RAFs camo är detta nog favvon.
Men Mk. Vb´n som ligger i stashen (Jan Zumbach´s) blir nog grå-grön..
Men Mk. Vb´n som ligger i stashen (Jan Zumbach´s) blir nog grå-grön..
Tobias
Riktigt fina, bägge två!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Liknande ämnen
» A-4P Skyhawk - Airfix 1/72 - Färdig!
» Supermarine Attacker, Classic Airframes 1/48, FÄRDIG
» Supermarine Seafire F.XVII, Airfix 1/48
» Supermarine Seafire Mk.IIIc., Airfix (konvertering), 1/48
» Airfix Spitfire Mk.1A 1/72 konverterad till Supermarine Type 300 Prototype K5054.
» Supermarine Attacker, Classic Airframes 1/48, FÄRDIG
» Supermarine Seafire F.XVII, Airfix 1/48
» Supermarine Seafire Mk.IIIc., Airfix (konvertering), 1/48
» Airfix Spitfire Mk.1A 1/72 konverterad till Supermarine Type 300 Prototype K5054.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|