Köld och kemikalier
2 posters
Sida 1 av 1
Köld och kemikalier
Mors!
Är det någon som vet hur känsliga de färger och vätskor som vi använder är för köld?
Funderar på att beställa hem lite gojs, men det känns ärligt talat inte riktigt tryggt.
Det brukar kunna bli duktigt kallt i Februari och brevlådan har ingen fjärrvärme alls.
Är jag bara onödigt nojig, eller är tveksamheten befogad?
Är det någon som vet hur känsliga de färger och vätskor som vi använder är för köld?
Funderar på att beställa hem lite gojs, men det känns ärligt talat inte riktigt tryggt.
Det brukar kunna bli duktigt kallt i Februari och brevlådan har ingen fjärrvärme alls.
Är jag bara onödigt nojig, eller är tveksamheten befogad?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Köld och kemikalier
Ja, jo. Det hjälper säkert att vara lite utförligare.MiniStuff skrev:Mer exakt VAD är det du tänker beställa?
Akrylfärg, lim och diverse AK-blask.
Ok!
hm... lim och div AK-blask bör inte var något större problem. Akrylfärg a la Vallejo, Lifecolor bör väl inte ligga i -20 alltför länge. Hur kallt har ni det där uppe i norr?
Jag förvarar mitt lager på ett ställe som inte är alltför varmt, men inte minusgrader heller. Det mår nästan bättre av att stå "kallt" än varmt har jag märkt själv, har en tendens till att torka ur fortare då.
Själv packar jag in färg och dyl i lager av bubbelplast och annat som kan hålla det lite "varmt" under transport och hittills har ingen reklamerat något.
hm... lim och div AK-blask bör inte var något större problem. Akrylfärg a la Vallejo, Lifecolor bör väl inte ligga i -20 alltför länge. Hur kallt har ni det där uppe i norr?
Jag förvarar mitt lager på ett ställe som inte är alltför varmt, men inte minusgrader heller. Det mår nästan bättre av att stå "kallt" än varmt har jag märkt själv, har en tendens till att torka ur fortare då.
Själv packar jag in färg och dyl i lager av bubbelplast och annat som kan hålla det lite "varmt" under transport och hittills har ingen reklamerat något.
MiniStuff- Vicesheriff
-20 på pricken i morse. Ska bli kallare framöver.MiniStuff skrev: Hur kallt har ni det där uppe i norr?
Det var ju duktigt av dig! Håll plasten varm medan jag knåpar ihop en lista.MiniStuff skrev:Själv packar jag in färg och dyl i lager av bubbelplast och annat som kan hålla det lite "varmt" under transport och hittills har ingen reklamerat något.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet