IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Jokkocze sön jul 24 2011, 13:42

Har länge funderat på hur jag kan förvara min färg (och andra kemikalier, typ lim) så att man lätt kommer åt den, men samtidigt så att den inte är ivägen. Tyvärr kommer jag inte på något som inte kräver en massa snickrande och flinande.

Så kort sagt, hur förvarar ni det? Ser gärna bilder! (Svårt att förklara saker bra ibland)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Gäst sön jul 24 2011, 15:36

Jag var lat jag köpte matlådor på Ikea en gång i tiden och förvarar färgburkarna i varsin låda och lim och andra kemikalier i en annan.

(enkelt att flytta och spillrisken blir mindre om något lock öppnas sig eller vid tom brand så är det bara att flytta lådorna enkelt).

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Janne.S sön jul 24 2011, 15:59

Jag har allt framme i modellrummet, humbrolen har jag i en gammal modellkartong och tamyian i ett gammalt färgställ jag fick en gång..... kemikalierna antingen på golvet eller på något av borden.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av johan r sön jul 24 2011, 17:31

Ha ha Janne!

Förvara grejer på golvet!

Med en liten kotte så kommer du snart att märka att detta inte är speciellt bra.........

Färgstället kommer att bli en perfekt plockhylla åt den lilla.

mvh
// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Gäst sön jul 24 2011, 17:35

johan r skrev:Ha ha Janne!

Förvara grejer på golvet!

Med en liten kotte så kommer du snart att märka att detta inte är speciellt bra.........

Färgstället kommer att bli en perfekt plockhylla åt den lilla.

mvh
// Johan

Tänkte mer säga att har man ordning i kaoset så är man på rätt väg, men ha en knatte på G så är det mer oordning i kaoset och blir därefter Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Kent sön jul 24 2011, 18:21

Har all färg på byggbordet.

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Janne.S sön jul 24 2011, 22:12

johan r skrev:Ha ha Janne!

Förvara grejer på golvet!

Med en liten kotte så kommer du snart att märka att detta inte är speciellt bra.........

Färgstället kommer att bli en perfekt plockhylla åt den lilla.

mvh
// Johan

Hon har inte vart in i hobby rummet än i alla fall....kan ju inte krypa än, när hon väl har bemästrat det så flyttar vi upp pinalerna lite högre upp Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier) Empty Sv: Hur förvarar ni färgburkar? (och andra kemikalier)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet