Spitfire IXc (PCM 1/32)
+9
Caverö
Kent
Björn Eriksson
Viggen
linusorn
cas
Stefan E
Tobias
Matt_Public
13 posters
Sida 8 av 8
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Spitfire IXc (PCM 1/32)
Det vet du att den vill.Paramedic skrev:Får ta fram och fingra på gjutramarna i kväll och se om den vill bli Mk.I-ifierad...
Lyckost! En annan är hemma med frontalsinuit.Paramedic skrev:Dags att traska bort till 08 Open. Du är i Östersund, eller?
Ha skoj!
Matt_Public- Master of DNF
Det tar sig som brandmannen sa
Snyggbygge så långt ögat kan se, keep it up liksom
En liten fundering på coloreringen av undersidan, det kan inte vara så att filmcrewet helt enkelt sket i att måla om där och att det således fortfarande är någon variant av medium sea grey?!?
Kan inte den tendera att verka lite blågrå i viss ljussättning??
/Patrik
Snyggbygge så långt ögat kan se, keep it up liksom
En liten fundering på coloreringen av undersidan, det kan inte vara så att filmcrewet helt enkelt sket i att måla om där och att det således fortfarande är någon variant av medium sea grey?!?
Kan inte den tendera att verka lite blågrå i viss ljussättning??
/Patrik
Patrik K
Ja det gör den nof, hehe.. Får leta upp en bra spinner med propeller bara, tre blad osv.. Får bläddra bak och kika över din tråd här igen.Det vet du att den vill.Paramedic skrev:Får ta fram och fingra på gjutramarna i kväll och se om den vill bli Mk.I-ifierad...
Finns ju fler Tamiya-Spittar där ute..
Aj tusan, otrevligt. Hoppas det går över fort!Lyckost! En annan är hemma med frontalsinuit.Paramedic skrev:Dags att traska bort till 08 Open. Du är i Östersund, eller?
Ha skoj!
Träffade Stefan och Kent (hoppas jag säger rätt nu! ) Mycket trevligt med lite ansikten bakom namnen nu! Och se modellerna på riktigt!
Orkar du modellera med din sinuit..?
Tobias
Jag orkar i alla fall vara gnällig.Paramedic skrev:Orkar du modellera med din sinuit?
Slipade ner några partier som jag inte gillade riktigt.
Det blir väl knappast bättre sen, men ändå...
Mycket berättigad fråga. Ska vi pröva med det?Veritech79 skrev:En liten fundering runt koloreringen av undersidan: kan det inte vara så att filmcrewet helt enkelt sket i att måla om där, och att det således fortfarande är någon variant av Medium Sea Grey?
Kan inte den tendera att verka lite blågrå i viss ljussättning?
Så klart du skall!
Sen behöver du bara ett Technicolor-filter över alltihop, men det har säkert Minstuff! Karln har ju tammejtusan allt
Mycket modigt att slipa ner vingspetsar och bulor på det viset! På fin målad yta dessutom
Sen behöver du bara ett Technicolor-filter över alltihop, men det har säkert Minstuff! Karln har ju tammejtusan allt
Mycket modigt att slipa ner vingspetsar och bulor på det viset! På fin målad yta dessutom
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Säg hans namn tre gånger så uppfyller han din innersta önskan (mot faktura, 30 dagar netto).cas skrev:Sen behöver du bara ett Technicolor-filter över alltihop, men det har säkert Minstuff! Karln har ju tammejtusan allt!
Hellre rejäla problem än att gå och småstöra sig.cas skrev:Mycket modigt att slipa ner vingspetsar och bulor på det viset! På fint målad yta dessutom.
Jag hoppas så att du har rätt.linusorn skrev:Kommer att bli så djävulusiskt bra det här!
Av någon underlig anledning så var min halvhjärtade insats inte tillräckligt.
Jag bestämde mig således för att göra om hela jämrans vingen från grunden.
Knäckte loss huvens mittdel gjorde jag också. Inte riktigt meningen.
Jag vet då hur man roar sig. Därefter åkte Vallejos grå grundfärg fram.
Härnäst: preshade all over again.
Det där verkar då ändå vara roligare än att vresa ner en Ölandstok!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Buskbrottning låter som ett typiskt sörlänningshyss. Jag står nog helst över.cas skrev:Det där verkar då ändå vara roligare än att vresa ner en Ölandstok!
Ah, skönt att höra att det är fler än jag som brottas med ölandstok har klippt ner fem st idag. Ska bara ha upp dem ur backen också... Men det är ju inte därför vi är här. Spitfiren kommer att bli kalas är jag övertygad om.
linusorn
Hell,....
Vilken match m spiten du gör Matt
Rollback, redone, shittes pommes frittes, mkt imponerande....
/Juha
Vilken match m spiten du gör Matt
Rollback, redone, shittes pommes frittes, mkt imponerande....
/Juha
Mal
Jo, det blev rentav mer kneg än jag vågat hoppats på.Mal skrev:Vilken match med spiten du gör, Matt!
Rollback, redone, shittes pommes frites, mkt imponerande...
Men vem ska man göra det för om inte för Skepparn?
Lärdom 1: styrtappar. Alltid styrtappar.
Lärdom 2: grunda ordentligt. Grunda sedan lite till.
Lärdom 3: finns det Tamiya så köper man Tamiya.
Din avgrundslika optimism är direkt inspirerande.linusorn skrev:Spitfiren kommer att bli kalas, det är jag övertygad om.
På'n igen! Jag tror han andas...
Sådär.....
Nu är han i farten igen, ser ju grymmt bra ut juh, du kan det där m rollback, redone, klar....
Nu är han i farten igen, ser ju grymmt bra ut juh, du kan det där m rollback, redone, klar....
Mal
He rises AGAIN!
Jojo, detta blir alla tiders det
Jojo, detta blir alla tiders det
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mal skrev:Sådär. Nu är han i farten igen.
cas skrev:He rises AGAIN!
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
» Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
» Spitfire Mk Ia
» Spitfire XII
» 1/48 Spitfire PR.XIX S 31
» Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
» Spitfire Mk Ia
» Spitfire XII
» 1/48 Spitfire PR.XIX S 31
Sida 8 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet