IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

+3
JOooCKE
Azgaron
Janne.S
7 posters

Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Janne.S sön mar 01 2009, 12:49

SOm jag lovade så kommer här en liten "In-box review" av Airfix TSR-2 i 1/48.

Första intrycket när jag öppnar lådan fick mig att känna mig som kapten Ahab, det jag ser är vitt......och stort!!!!
Flygkroppen är enorm! delen utasn noskon och utblås är bara den större än totallängden på Vigilanten!! Jag hade alltid för mig att den skulle vara i ungefär samma storlek som Viggien men den är alltså bra mycket större.

Det verkar som Airfix åtminstone börjatr fundera lite på hur de packar modeller, alla sprues ligger faktiskt inte i samma påse utan flygkroppen ligger i en påse, 4 sprues ligger i en påse och i den påsen ligger en liten påse till med det genomskinliga spruet.
Allt som allt är det 6 sprues, men lådan som de kommer i är Airfix största och det finns en hel del luft i den trots mängden delar.



sprue 1
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01835



sprue 2
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01836



sprue 3
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01837



sprue 4
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01838



sprue 5
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01839



sprue 6
In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01841




Överlag så känns delarna som de håller en hyfsad kvalité, kanske inte en TamyGawa men helt klart bättre än mycket annat jag sett Airfix släppa (som Viggen t.ex.).
Det är hyfsat detaljerat och man har nog en bra grund att utgå ifrån när man börjar detaljera själv Very Happy

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01840



Det enda som stör mig en aning är de vida panellinjerna, dom får jag nog göra någonting åt sedan, hade de suttit på den riktiga maskinen så hade man fått in en knytnäve i skarven Razz

Dekalerna ser helt OK ut, jag gillar att man ska pilla dit den röda pricken själv i nationsbeteckningen....då finns det ingen annan att skylla på om det inte blir centrerat! Bra Airfix!

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 DSC01842



Jag tror nog att det ska gå att få ihope en fin TSR-2 av de här delarna, kanske man får lägga ner lite mer arbete än om det varit en TamyGawa och de ligger inte långt ifrån Trumpeter!


Som lite bonus så lägger jag även in en länk till en TSR-2 WALKAROUND !




Tjo å tjim, mera lim!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Azgaron sön mar 01 2009, 13:08

Trevlig review Janne!

Maffigt värre mao! Synd att du inte har med nått som jämförelse, men jag har ju sett Viggien så jag vet vad du pratar om! Smile Nått för en annan som också gillar stora modeller! Finns den i 1/32 månntro? Smile

Bra länk till walkarounden som sparats!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av JOooCKE sön mar 01 2009, 13:11

hmmm , det kanske blir att man införskaffar sig en sån här , det såg trevligt ut det där ! Smile
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av johan r sön mar 01 2009, 14:53

Tackar för den trvliga presentationen av lådan.

Färdigbyggd nästa helg kanske......?

//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Janne.S sön mar 01 2009, 16:58

Johan R skrev:Tackar för den trvliga presentationen av lådan.

Färdigbyggd nästa helg kanske......?

//Johan

...troligt Razz

är ju inte kar med F-2:an ens....bara du som bygger i sådan raketfart!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Caverö sön mar 01 2009, 18:57

Bra in box reviev.
Du skriver "när man börjar detaljera själv", du menar väl om man detaljerar själv. vissa bygger direkt ur lådan. lol!

Vi som inte orkar.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Janne.S sön mar 01 2009, 20:02

Caverö skrev:Bra in box reviev.
Du skriver "när man börjar detaljera själv", du menar väl om man detaljerar själv. vissa bygger direkt ur lådan. lol!

Vi som inte orkar.

Razz

hehehe...fick ju med en fin walkaround....massa fina detaljer, fixar du lätt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Stefan E mån mar 02 2009, 10:33

Hejsan!

Tack för titten Janne!

Jag har beställt en TSR.2 från Moduni, det blev lite dyrare (knappt 50 Euro, ca 500:-) men det blev ju lite annat också (Eduard Me109 i 1/32, HobbyBoss F-105G och revell Super Cub 1/32 plus lite smått) så det går portofritt!

Skall bli kul att få se hur Airfix har gjort den, den har ju fått fin kritik överlag!
Det blir en fin kompis till SR-71an!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Warsawpact mån mar 02 2009, 11:43

Är det bara jag som trånar efter en Review sektion här på forumet? scratch
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Janne.S mån mar 02 2009, 12:17

Warsawpact skrev:Är det bara jag som trånar efter en Review sektion här på forumet? scratch

Hahaha, ja det är ju en tanke....men det är ju inte som att reviewerna haglar precis, men visst om medlemmarna känner av skrivklåda så.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48 Empty Sv: In-box review av Airfix TSR-2 i 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet