IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av SAU ons maj 08 2013, 20:31

Matt_Public skrev:Gött!

Vad är det japanska flygetyget i bakgrunden?

Den lilla söta japanskan heter inte "Sally" utan "Ann".
Mitsubishi Ki-30

VX-30 Sådana blodhundar måste jag bara ha... alien
Har ju de gamla till F-4
SAU
SAU

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons maj 08 2013, 21:04

Tack för upplysningen! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Björn Eriksson tor maj 09 2013, 20:26

Nu finns det enl. önskemål en lådtitt på Hobby Boss 1:48 F/A-18A Hornet

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3283-f-a-18a-hornet-hobby-boss-148#76637
Björn Eriksson
Björn Eriksson

Inlägg av denstore fre maj 10 2013, 00:30

SAU skrev:Hannants har levererat. Deras ordersystem har en del buggar emellanåt så det man lägger i korgen trillar väl ut mellan spjälorna.
Mna fina Vampyrstolar för manuell uthoppning dök minsann inte upp No

Jaja, man får vara nöjd för den lilla högen ändå..

En Morane och en Mitsubishi från en av konflikterna i Indochine.
En alldeles ny nattramlare från Sword
Motmedel och vapen i babyblått till en Super Etendard från Libyeninsatsen.
I Academys nyrelease ingår inte ens tomhylsor som man kan använda.
En rund fin liten motor.
En alldeles ny P-35 och lite smått till en P-26 m.m . Båda ska iallafall få fina indianskalpsdekaler Very Happy

Det är inte hannants fel. Du beställer ju bara grejer i microbskala, så det är klart att saker trillar mellan spjälorna då...Razz
denstore
denstore

Inlägg av SAU lör maj 11 2013, 23:16

denstore skrev:

Det är inte hannants fel. Du beställer ju bara grejer i microbskala, så det är klart att saker trillar mellan spjälorna då...Razz

Microbskala va! Säger han som köper fanér med skalenlig trästruktur till sina 1/350-fartyg... Razz

Det bästa är ju att man kan beställa igen. Xtradecal har ju precis släppt svenska vampyrdekaler så...

Här ett ebay-fynd.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 DassaultEtendardIVM

Nyutgiven med klassiska snygga loggan och minsann lådtypen med vikbart lock också.
Samma som min gamla Heller Etendard IV i skala 1/50 från 1959.
Retro alien
SAU
SAU

Inlägg av denstore sön maj 12 2013, 00:13

SAU skrev:

Microbskala va! Säger han som köper fanér med skalenlig trästruktur till sina 1/350-fartyg... Razz

1/350 är storskaligt för fartyg. Wink
denstore
denstore

Inlägg av cas mån maj 13 2013, 09:04

Ahhh, Etendard är snygg den!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons maj 15 2013, 08:20

cas skrev:Ahhh, Etendard är snygg den!
Jupp, örlogsflaggan är mums! Very Happy

Själv har jag köpt på mig lite Tamiya-färg. Alltid bra att ha i reserv.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 130515_colores_zps238e2961

Utöver det så har jag tydligen importerat plywood. Undrar vad det ska vara bra för? scratch

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 130515_wood_zps12d8ebbe
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons maj 15 2013, 08:28

Skall du börja bygga mustanger nu?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public ons maj 15 2013, 08:30

cas skrev:Skall du börja bygga Mustanger nu?
Det är väl typ bara Janne och jag kvar som inte gör det?

Också: du var mig en skarp lirare. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal ons maj 15 2013, 17:13

Matt_Public skrev:
cas skrev:Skall du börja bygga Mustanger nu?
Det är väl typ bara Janne och jag kvar som inte gör det?

Också: du var mig en skarp lirare. cyclops

LOL har inte heller smackat ihop en What a Face....
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tor maj 16 2013, 10:40

Mal skrev:LOL! Har inte heller smackat ihop en... What a Face
Sedär? Nå, det hinner du säkert med vad det lider. Ingen kommer undan. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Henrik Bergman tor maj 16 2013, 13:35

Nej, det är väl så...
Jag har fått hem allt jag behöver för att dra igång min Mustang i 1/32.
Behöver bara rensa lite bland alla påbörjade byggprojekt bara Razz

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av Janne.S tor maj 16 2013, 17:49

Henrik Bergman skrev:

Nej, det är väl så...
Jag har fått hem allt jag behöver för att dra igång min Mustang i 1/32.
Behöver bara rensa lite bland alla påbörjade byggprojekt bara Razz

/Henrik

Skönt att bara ha ett projekt åt gången. Very Happy

Mustang säger ni......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas fre maj 17 2013, 07:08

Var det inte du som kom på att på ett kollo BEHÖVER man flera projekt samtidigt...
Kom igen bara, vi vet att du vill!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public fre maj 17 2013, 08:00

cas skrev:Kom igen bara, vi vet att du vill!
Just! Och du vet att vi vill! Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas lör maj 18 2013, 20:08

Tyärr var jag inte med på hela plastkollot, men jag lyckades få Ministuffs sista sån här:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Box_image
Dags att leta efter andra dekaler som passar till P-61A-5, A-10 eller A-11,, dvs änkor utan torn på...
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Henrik Bergman lör maj 18 2013, 21:38

CAS skrev:
Dags att leta efter andra dekaler som passar till P-61A-5, A-10 eller A-11,, dvs änkor utan torn på...

Hittar du något bra, så kan du väl höra av dig.
Köpte min änka förra året, men har inte lagt ner så mycket tid på att leta eftermarknadsdelar än Rolling Eyes

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av cas sön maj 19 2013, 10:15

Eagle cals har ett fint ark.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 EAG48148
Jag funderar hårt på den med gul nos och tänder =)

Sen finns det två från Print Scale som kan innehålla rätt saker, men då får man dubbelkolla serienummerna på individerna.

Kits-World:s ark är visserligen trevligt, men innehåller bara en A-5, resten är B-kärror.
Men JÖSSES vilken fin byggsats det är cyclops

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin mån maj 20 2013, 20:00

Hejsan,
Dags att erkänna att jag kanske trots allt också är en shop-o-holic.
Jag lämnade alla spärrar hemma för att handla loss ordentligt på Kollot.
Sagt och gjort.
Jag kom hem med åtta nya byggsatser. (sex stycken i butik, och två stycken inköpa från Janne.)
Den nionde JAS 39 Gripen kommer så fort Markus hinner skicka den.
Två BiG Ed set hade jag beställt hos Alfa, men de hade inte kommit ännu, så även där får jag lite till brevbäraren.
Men vad är det då för en massa ny plast som nu finns i Upplands Väsby Question scratch
Nämligen detta.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203381_zps05f85c0e

Trumpeters nya MiG-21F-13 (kommer bli egyptisk)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203382_zpsfae69ad5
Trumpeters nya MiG-23MF (kommer bli syrisk eller irakisk)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203383_zps3edd8aec
Kinetics F-16C "Barak" (självklart israelisk)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203384_zpsd81cb4a0
Roden T-28 Trojan (kommer nog bli fransk)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203385_zps3d54e0d4
Trumpeter FGA Mk.6 Seahawk. (Självklart brittisk, med Suezränder)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203386_zpsd4806acc
Trumpeter Su-24 Fencer (kommer bli syrisk)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203387_zps767b4bac
BAE Nimrod (Brittisk Falklandskrigare)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203388_zps1a965fa5
BAC TSR-2 (whiffad Israelisk, eller svensk?)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 201305203389_zpse96ff821

Det var det.
Hoppas nu man bara kan hitta lite lugn och ro så man kan börja bygga på dessa.

//Bosse

Senast ändrad av Marlin den mån maj 20 2013, 20:32, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavning och syftningsfel)
Marlin
Marlin

Inlägg av cas mån maj 20 2013, 20:15

Ett sånt lass Bosse!
Mumsigt i de högre divisionerna...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin mån maj 20 2013, 20:23

cas skrev:Ett sånt lass Bosse!
Mumsigt i de högre divisionerna...

Ja ska det vara, så ska det vara ordentligt. Razz
Jag kommer få många roliga timmar ur den där högen.
//Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E mån maj 20 2013, 20:30

Inte undra på att det var trångt i bilen! Razz

Skönt lass med modeller (jag glömde ju kika på Fencern! Crying or Very sad ).

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public mån maj 20 2013, 21:05

Vilken skörd, alltså!
Svårt läcker Seahawk... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias mån maj 20 2013, 21:21

För lite propellrar Bosse!

Nej det är ok! Och den där Nimrod´en och Sea Hawk´en ser MYCKET trevliga ut! Smile

Fan att jag missade kollot..
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet