IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 08 2013, 20:49

cas skrev:Finns det nån Tse-Tse konvertering till Mossien:n förresten, eller är det scratch på egen hand som gäller?
Paragon Design gjorde en.
Men den verkar var slut överallt.
Och något nytt från Paragon lär det inte bli eftersom Neil har lagt ner.. Crying or Very sad 
En bild av vad som en gång var.

http://www.1001modelkits.com/de-havilland-dh-98-mosquito-model-kit/26738-de-havilland-mosquito-molins-conversion-tse-tse-designed-to-be-assembled-with-model-kits-from-tamiya-mk-vi-1-48-paragon.html

Fast det finns ju alltid e-bay om man är riktigt sugen.

/Bosse
Marlin
Marlin

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis okt 08 2013, 21:26

Ja hittade någon tråd från i somras där Neil svarar på frågaon om han tänker köra igen eller sälja formar etc. Verkade inte aktuellt men inte heller helt omöjligt, Hannants hade visat intresse..
Har inte länken men var enkelt att hitta på britmodeller under "chat" (tror jag det var)..
Tobias
Tobias

Inlägg av Warsawpact ons okt 09 2013, 22:26

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 F9133

La beslag på en Tiger hos kempe. Asgrymt kit!
...för övrigt den perfekta pendlarbilen. Om ändå Putin sålde dem till civila.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons okt 09 2013, 22:46

Den såg ju rätt kul ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av MiniStuff tor okt 10 2013, 14:33

Snygg bil du....

Putin borde få stryk på riktigt men det är helt annan diskussion.

Inlägg av Matt_Public tor okt 10 2013, 15:11

Warsawpact skrev:Om ändå Putin sålde dem till civila.
Efter att ha sett ett otal ryska dashcam-videos så håller jag med dig.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons okt 16 2013, 12:22

Lite nytt har kommit hem, men jag var för lat att fota och lägga upp så jag tar och snor bilderna istället...
Från webhallen snodde jag den här skönheten för bara 79 spänn
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Ar555boxtop
Den verkar görfin när jag kikade i lådan!
Undrar hur en bombare från -48 skall målas...speciellt om den skall flyga över hav scratch 

Och sen är det bara att inse, synen blir sämre och kraven högre.
Men Lampan Hansy från Markslöjd kanske kan hjälpa?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 8873367502878
En får la hoppas det.
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias ons okt 16 2013, 12:36

Häftig kärra! Hamnar den långt upp i stashen? Smile

Lampan ser användbar ut med - hur mycket kostar en sån tro?
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public ons okt 16 2013, 12:39

En stor honkarns Ar 555? Shocked 

*tåspetsdans* albino 

cas skrev:Undrar hur en bombare från -48 ska målas? Speciellt om den ska flyga över hav. scratch 
Någonstans under -45 blir det lite diffust med fakta, men ifall historien är något att bry sig om så var ett ljust fält med vågformad demarkation på vingens framkant det vanligaste särdraget för slika tilltag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 D10d47945a3ccf61f43fd524d1208b87
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E ons okt 16 2013, 15:19

Fina inköp CAS!

Aradon kan väl målas i RLM83/84 med "wellenmuster" i RLM..ääähhh... den där sena, ljusgrå, du vet (76?). Embarassed 

Skaffade en sådan där lampa för flera år sedan, nu har jag TVÅ dylika över arbetsbänken!

Jag är totalt beroende av dem numera, du kommer att upptäcka detsamma! sunny 
Man kan aldrig ha för mycket ljus....

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron ons okt 16 2013, 17:32

En sån lampa skulle jag definitivt behöva!

Aradon såg ju trevlig ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons okt 16 2013, 19:50

Usch för Wellenmuster! Det blir det inte, men den vågiga kanten absolut!

Lampan gick lös på 549 hos Clas i sjön Very Happy 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias ons okt 16 2013, 20:11

Skall investera i båda glasögon och lampa jag med känner jag..
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E tis okt 22 2013, 17:50

Gick in på Sagoland efter jobbet, jag skulle ha en burk blank röd Humbrol19, bara....

Det blev ett par dyra burkar! Embarassed 

De hade nämligen fått hem en ordentlig laddning modeller (Trumpeter/Hobbyboss) sen sist jag var där, och mera Revell var på väg in.
Tydligen uppladdning inför julhelgen, redan.

DÅ såg jag henne, jag tog tag i kartongen och SLÄPPTE DEN INTE!

Min ÄNKA, bara min.....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 IMG_6821_zpsdeb0ae3a

Jag är lycklig.....  I love you I love you drunken 

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Fisken35 tis okt 22 2013, 18:03

Idag landade det lite klisterlappar från Rebell Hobby, tre ark svenskt flyg.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 DSCN0177Medium_zpseb81667a

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Tobias tis okt 22 2013, 18:16

Den där P-61an är ju riktigt, RIKTIGT cool!! Vilka bra butiker ni har som tar hem sådant (till ett ok pris?)
Planerat något after-market..?

Tunnan mm, härligt! Tarangus på G på bordet? Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public ons okt 23 2013, 07:24

Uj, det där är vad jag kallar tidig Julhandel! Svenne-klibbisarna ser också smarriga ut.
Tunnan den är ju bara för go', asså! Se grymt mycket fram emot det färdiga bygget.

Nåja. Något tyskt drev in med Englandsposten:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 131023_KingKit_zps07eb983f

Har varit sugen på den här i tre års tid. Nu kan jag avsluta åtagandet i stor stil.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons okt 23 2013, 07:43

Blir lite avis på dig Stefan! Svarta änkan är en av mina favvisar.

Inte fel med lite dekaler!

Nice 109a i stor skala!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons okt 23 2013, 07:45

Ohhh, mera P-61:or!
Är den bara hälften så go som den där GWH-lådan jag snodde från Ministuff så blir det underbart!

Svenskt till hösten?
Det kanske vore ett tema det Very Happy 

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E ons okt 23 2013, 09:39

Fredrik; Härlig med Svenska dekaler, det ser vi fram emot!

Matt; Ännu en 109a?
         Nu måste du väl ha alla Schmittar?
         Ser ut att vara en fin byggsats, jag är lite nyfiken på den (den har fått bra kritik).

Änkan var rätt imponerande redan i kartongen, och jag är inte besviken!

Metallben och nosvikter inkluderade, alla kanoner o kulsprutor och luftintag "borrade", TVÅ kompletta motorer etc, över 750 delar, två etsplåtar, plasten mycket fint gjuten, inget gjutskägg, inga utstötsmärken på fel ställen, hög grad av detaljering.

Dekalerna är som vanligt ganska sunkiga, "Ladyn" har fel nummer och damen på nosearten skall ha BLÅ dress, men har fått röd av Trumpeter.
Divisionen som "Ladyn" flög för hade röda spinners och röda kylgälar på motorerna, visas heller inte på målningsanvisningen eller boxarten.
Begriper inte vad Trumpeter sysslar med ibland, Ladyn är ju en av de mest kända änkorna och mycket väldokumenterad, både med text och bilder.
Visste jag redan innan, men det gör det inte bättre....

Så nya dekaler blir det (Zots), eduard-masker (jag är lat) och nya resin-hjul (gillar inte gummidäcken), etsade bälten, kanske metallpipor också, vi får se.

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public ons okt 23 2013, 10:41

Stefan E skrev:
Matt: Ännu en 109:a?
         Ser ut att vara en fin byggsats, jag är lite nyfiken på den (den har fått bra kritik).
Nja, jag har skam till sägandes Anton, Berta, Caesar och Träger kvar på listan. Men dem hinner jag nog med under nästa år eller så (ifall Christer tillåter). Byggsatsen är fullständigt kanon och rekommenderas å det grövsta! Satt och lallade lyckligt för mig själv över det präktiga innehållet. En och annan baby-hickning till detalj var inte helt enligt ritningarna, men det är inget oöverstigligt och jag ska dokumentera åtgärderna mycket noggrant i byggtråden.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias ons okt 23 2013, 12:06

Stefan E skrev:Fredrik; Härlig med Svenska dekaler, det ser vi fram emot!

Matt; Ännu en 109a?

Änkan var rätt imponerande redan i kartongen, och jag är inte besviken!

Metallben och nosvikter inkluderade, alla kanoner o kulsprutor och luftintag "borrade", TVÅ kompletta motorer etc, över 750 delar, två etsplåtar, plasten mycket fint gjuten, inget gjutskägg, inga utstötsmärken på fel ställen, hög grad av detaljering.

Dekalerna är som vanligt ganska sunkiga, "Ladyn" har fel nummer och damen på nosearten skall ha BLÅ dress, men har fått röd av Trumpeter.
Divisionen som "Ladyn" flög för hade röda spinners och röda kylgälar på motorerna, visas heller inte på målningsanvisningen eller boxarten.
Begriper inte vad Trumpeter sysslar med ibland, Ladyn är ju en av de mest kända änkorna och mycket väldokumenterad, både med text och bilder.
Visste jag redan innan, men det gör det inte bättre....

Så nya dekaler blir det (Zots), eduard-masker (jag är lat) och nya resin-hjul (gillar inte gummidäcken), etsade bälten, kanske metallpipor också, vi får se.

Stefan Very Happy
De verkar slarva både med dekaler och detaljer en hel del.. Dekaler är ju (oftast) lättare att fixa ändå?
Håller med om gummihjul, hellre resin.. Metallpipor låter ju användbart i den skalan! :)Men de du får med låter ju inte fel de heller.

@ Matt, det är Adolf va? Hade inte han någon pryl i rutan där? Ser fin ut! Vad är det för tillverkare??
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public ons okt 23 2013, 12:58

Paramedic skrev:@ Matt: det är Adolf, va? Hade inte han någon pryl i rutan där?

Ser fin ut! Vad är det för tillverkare?
Jupp, det är gamle Affes teleskop som sticker ut. Rätt praktiskt ifall man vill vara den förste att få syn på fienden.

Tillverkaren heter Cyber-Hobby (som verkar vara en del av Dragon Models).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias ons okt 23 2013, 13:56

Aha, det var det han hade det till - trodde det var något bombsikte.Embarassed  Eller cigarrhållare.. Wink

Du får köra en fin byggtråd med bilder eller en review sen då. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån okt 28 2013, 16:35

Snabbt jobbat av Hannants! Beställde detta i onsdags:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 004_zpsd86441ec
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 005_zps7a926d8e

Totalt fyra A4-sidor med sådana färgbilder och lika många med en kort historik. Ett dekal-set gjort för mig?? Wink
Ok, inte äss-galen, bygger gärna helt "vanliga" kärror från spännande divisioner med, men har man läst några av deras böcker blir det spännande att modellera deras kärror tycker jag. Smile

Sånt här gillar jag dock! Mängder av val! Här skall byggas..
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet