F-15C Eagle, 65th AGRS Nellis Air Force Base (Tamiya 1/48)
+2
Stefan E
cas
6 posters
Sida 1 av 1
F-15C Eagle, 65th AGRS Nellis Air Force Base (Tamiya 1/48)
Som vanligt...min Tigercat är nästan klar, 109:an likaså, och Miragen, P-38:an, Demonen, Hellcatten, Slufen och alla de andra får vila lite. Mitt sjuka sinne VILL INTE bli klar med nåt verkar det som...så vad göra? Starta en ny naturligtvis!
Det där glada gänget som bygger Eagles verkar ha fått lite punktering, men om jag startar en så kanske det lossnar?
(Ja, Matt_Public, jag skall starta Tiffien! Snart )
Anywhoo...eftersom RAF:s 112:e SQN inte finns längre, och RAF aldrig har fått Eagles så får vi ta det näst bästa:
En aggressor Eagle i ökenkammo!
Synd att det fattas hajtänder...
Till detta har jag Tamiya:s gamla ök till modell, en kattaplut som jag bytte med Matt_Public (tack och bock grabben!) och lite köpedekaler.
Inte så värst mycket delar inte!
Det verkar som de flesta med andra hade problem med luftintaget så vi börjar väl där då.
En del utstötarmärken som gick att spackla, och man får två olika ramper att välja mellan. På marken antar jag att man skall välja det rakaste alternativet...
Intagskanalerna ser ju inte riktigt ut som en F-15, men lite spackel kanske kan fixa det?
Vi får se...
Sådär, ännu ett projekt sjösatt Vi får väl se hur detta går
Det där glada gänget som bygger Eagles verkar ha fått lite punktering, men om jag startar en så kanske det lossnar?
(Ja, Matt_Public, jag skall starta Tiffien! Snart )
Anywhoo...eftersom RAF:s 112:e SQN inte finns längre, och RAF aldrig har fått Eagles så får vi ta det näst bästa:
En aggressor Eagle i ökenkammo!
Synd att det fattas hajtänder...
Till detta har jag Tamiya:s gamla ök till modell, en kattaplut som jag bytte med Matt_Public (tack och bock grabben!) och lite köpedekaler.
Inte så värst mycket delar inte!
Det verkar som de flesta med andra hade problem med luftintaget så vi börjar väl där då.
En del utstötarmärken som gick att spackla, och man får två olika ramper att välja mellan. På marken antar jag att man skall välja det rakaste alternativet...
Intagskanalerna ser ju inte riktigt ut som en F-15, men lite spackel kanske kan fixa det?
Vi får se...
Sådär, ännu ett projekt sjösatt Vi får väl se hur detta går
cas- Vicesheriff
Sv: F-15C Eagle, 65th AGRS Nellis Air Force Base (Tamiya 1/48)
Hurra!
Ännu en Örn på gång!
Min sover inte, den är i målarverkstan just nu!
Lovar gött det här!
Stefan
Ännu en Örn på gång!
Min sover inte, den är i målarverkstan just nu!
Lovar gött det här!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Vid mitt blod! En öken-igel!
Ser ju helfrän ut. Tiffie kan gott vänta.
Kul att den transmogrifierade pallen kommer till användning också.
Då har vi ju inte spelat Kalleboll med Von Werra-kartongen i onödan...
Ser ju helfrän ut. Tiffie kan gott vänta.
Kul att den transmogrifierade pallen kommer till användning också.
Då har vi ju inte spelat Kalleboll med Von Werra-kartongen i onödan...
Matt_Public- Master of DNF
Kommer bli så bra, beställde färg i måndags till mitt nästa projekt, som också är en Aggressor dock en F-16 men den blir också brun.
Ska bli riktigt kul att följa denna.
Ska bli riktigt kul att följa denna.
Kent
Najs....
En Tamiya. Denna tråd ska jag följa....ser spännande ut.
Alldrig byggt Jet, sett otal byggen på Forumet...Lite sugen blev man nu när jag ser denna...
Ska nog bygga en nångång, sneglat otal gånger på Tamiyas Phantom 1:32 (Vietnam)
En Tamiya. Denna tråd ska jag följa....ser spännande ut.
Alldrig byggt Jet, sett otal byggen på Forumet...Lite sugen blev man nu när jag ser denna...
Ska nog bygga en nångång, sneglat otal gånger på Tamiyas Phantom 1:32 (Vietnam)
Mal
Tusan vilket läckert projekt!!
Janne.S- Moderator
Kul att ni gillar den!
Ha spenderat lite mer tid med luftintagen, men visst katten märks det att det är en gammal Tamiya! En märklig mix av upphöjda och nedsänkta panellinjer (ibland samma linje som byter håll när den går från en plastdetalj till en annan)
Passformen är dock helt ok
Edit:
Desert Eagle Matt?
Det blir väl er en sånhär av det...
Ha spenderat lite mer tid med luftintagen, men visst katten märks det att det är en gammal Tamiya! En märklig mix av upphöjda och nedsänkta panellinjer (ibland samma linje som byter håll när den går från en plastdetalj till en annan)
Passformen är dock helt ok
Edit:
Desert Eagle Matt?
Det blir väl er en sånhär av det...
cas- Vicesheriff
Ja, då kör vi då!
Knallpall från Quickboost är ju liiiite mer detaljerad än Tamiyas egna.
De där bägge huvknäckarna (tror jag) på var sida om huvudboxen var en aning för små för resin och den ena blev snabbt uppäten av mattmonstret. Som tur var hade jag lite överblivet ets med ungefär rätt utseende så det fick rycka in istället. Ingen kommer nog märka nån skillnad
Grundade cockpit med svart.
Trottel och styrspak saknas just nu, men dom kommer väl på plats efter att dekalerna har gjort sitt.. Ja, det är dekaler i denna kärran. Kommer bli stängd huv det här, och det är bra, för då behöver man inte måla apparatrummet bakom piloten
Nästan synd, för jag hade förberett mig på att måla lite grönmetallic nästan som Aotake där. Tyvärr får man väl säge, för alla kärrorna är numera ommålade till vitt...
Detta är Tamiyas imitation av första fläktsteget.
.
Fick till helt rätt tryck med sprutan denna gången, så Citadels Mithril silver flöt ut kanonbra! Snart vågar jag nog göra en plåtren kärra=)
Svart var ju ändå laddat i sprutan så jag passade på att måla insidan också.
Finns inga direkt insugskanaler, därav allt det svarta.
Så här ser det ut med locket på
Luftintagsramperna har limmats ihop.
Här märks det att det är en gammal modell! Panelinjerna på ovansidan är nedsänkta men några av dom blir upphöjda när de kryper runt hörnet!
Jo jag tackar jag...
Mina spridda ansträngningar råkade komma fram till landställen också, och här får man en liten go överraskning:
Jepp, en pianotråd som förstärkning på huvudställen! Gött mos!
Likadant med nosstället, med den lilla skillnaden att dom vill dra tråden ner till hjulet också!
Kan nog bli starkt, men blir det snyggt?
Hmmm
Tål att tänkas på när man åker till the Reef i Fredrikshavn imorgon!
//Christer
Knallpall från Quickboost är ju liiiite mer detaljerad än Tamiyas egna.
De där bägge huvknäckarna (tror jag) på var sida om huvudboxen var en aning för små för resin och den ena blev snabbt uppäten av mattmonstret. Som tur var hade jag lite överblivet ets med ungefär rätt utseende så det fick rycka in istället. Ingen kommer nog märka nån skillnad
Grundade cockpit med svart.
Trottel och styrspak saknas just nu, men dom kommer väl på plats efter att dekalerna har gjort sitt.. Ja, det är dekaler i denna kärran. Kommer bli stängd huv det här, och det är bra, för då behöver man inte måla apparatrummet bakom piloten
Nästan synd, för jag hade förberett mig på att måla lite grönmetallic nästan som Aotake där. Tyvärr får man väl säge, för alla kärrorna är numera ommålade till vitt...
Detta är Tamiyas imitation av första fläktsteget.
.
Fick till helt rätt tryck med sprutan denna gången, så Citadels Mithril silver flöt ut kanonbra! Snart vågar jag nog göra en plåtren kärra=)
Svart var ju ändå laddat i sprutan så jag passade på att måla insidan också.
Finns inga direkt insugskanaler, därav allt det svarta.
Så här ser det ut med locket på
Luftintagsramperna har limmats ihop.
Här märks det att det är en gammal modell! Panelinjerna på ovansidan är nedsänkta men några av dom blir upphöjda när de kryper runt hörnet!
Jo jag tackar jag...
Mina spridda ansträngningar råkade komma fram till landställen också, och här får man en liten go överraskning:
Jepp, en pianotråd som förstärkning på huvudställen! Gött mos!
Likadant med nosstället, med den lilla skillnaden att dom vill dra tråden ner till hjulet också!
Kan nog bli starkt, men blir det snyggt?
Hmmm
Tål att tänkas på när man åker till the Reef i Fredrikshavn imorgon!
//Christer
cas- Vicesheriff
Här jobbas det på
Pinnen i landstället
Hur mkt kommer modellen väga så att risken för att ställen viker sig om det är utan pinne????
Pinnen i landstället
Hur mkt kommer modellen väga så att risken för att ställen viker sig om det är utan pinne????
Mal
Vag vet faktiskt inte hur tungnosad den kommer att vara, men nosstället ser ju inte jätteklent ut. Skall ta och prova vid tillfälle helt enkelt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Man kan inte vara nog försiktig med ställ...snällt av tamyia
Ångar ju på bra här ju! Grannt!
De där små hornen so sticker ut är sonder som mäter hastighet, höjd och vinklar och annat så stolen ska separera vid rätt tillfälle från piloten.
Ångar ju på bra här ju! Grannt!
De där små hornen so sticker ut är sonder som mäter hastighet, höjd och vinklar och annat så stolen ska separera vid rätt tillfälle från piloten.
Janne.S- Moderator
Ja, det är nog lika bra att ta nospinnen också. Om den målas vit så kanske den inte sticker ut sååå mycket =)
Ah, det är såna små skojiga saker i hornen! Dom hade ju inte funkat så bra som huvbrytare direkt...
Och tack förresten!
Ah, det är såna små skojiga saker i hornen! Dom hade ju inte funkat så bra som huvbrytare direkt...
Och tack förresten!
cas- Vicesheriff
Hupp! Hade tydligen bommat uppdateringen.
Häng RBF-flaggor likt julgranspynt på nosstället som distraktion.
Också: duktigt stor pistol.
Häng RBF-flaggor likt julgranspynt på nosstället som distraktion.
Också: duktigt stor pistol.
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Focke Wulf Fw 190-D9 Tamiya 1/48 med eagle cals dekaler.
» Sudanese Air Force MiG-29 - GWH 1/48
» F-15C Eagle
» F-15C Eagle
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one
» Sudanese Air Force MiG-29 - GWH 1/48
» F-15C Eagle
» F-15C Eagle
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet