IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Plastkollo i Vårgårda 2013 17-19 Maj

+7
Matt_Public
Martin Bo
cas
MiniStuff
Marlin
Stefan E
Janne.S
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Plastkollo i Vårgårda 2013 17-19 Maj - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo i Vårgårda 2013 17-19 Maj

Inlägg av Stefan E tor maj 16 2013, 21:57

Janne.S skrev:Det är nog lugnt...det vi har glömt säljer mackan till oss Razz
Hinner definitivt till byggmodellen åxå.... Ligger ca 5 minuter bort med apostlahästarna Very Happy

Jag har förvarnat kempe!

....10minuter för oss med normallånga ben, alltså! Razz

Hoppas Kempe har laddat ordentligt nu! Very Happy

Ses i mörrn! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo i Vårgårda 2013 17-19 Maj - Sida 2 Empty Sv: Plastkollo i Vårgårda 2013 17-19 Maj

Inlägg av Janne.S tor maj 16 2013, 22:02

Martin Bo skrev:Hej och hå
Nu börjar det att bli riktigt nära
Det var klurigare att packa än jag trodde.. det blev en del bra att ha grejer.
Så gäller det att få plats med modellerna oxå
Mvh
Martin

Det blir bara du och jag i bilen så det finns plats för allt i bilen i alla fall....
HAr man glömt något så brukar det gå bra och låna av varandra, annars är alltid Mackan villig att sälja bra ha saker till oss Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin tor maj 16 2013, 22:03

Phantom2 skrev: Ses i mörrn! Very Happy
Stefan

Det gör vi. cheers sunny
Jag beräknar vara hos dig mellan 10.30 och 11.00
Sticker hemifrån vid 8-tiden, sen hänger allt på trafiken.
//Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Gäst tor maj 16 2013, 22:06

Byggargänget får ha en trevlig helg i Vårgårda Very Happy

För att sedan vara motvalsarkärring så tycker jag
att det finns 2 butiker av rang i Götet,
Byggmodellen och Hobbycenter Smile

Som sagt ha en bra och givande helg på Eder Smile

//Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av MiniStuff tor maj 16 2013, 22:44

Brage skrev:Nu är det nära. Själv tänkte jag ansluta på lördag. Är planen fortfarande att göra en räd till butikerna i Göteborg på lördag morgon? I så fall siktar jag nog in mig på att vara i Vårgårda när ni kommer tillbaka.

Vad skall man packa.... Någon färdig modell att visa ut? Något att bygga? Kanske något kul hobbyrelaterat verktyg? Nån obyggd nyhet? Det ser ut att bli välfyllt i bilen

/ Lars

Jag kommer antagligen att stanna kvar istället för färd till Götet, känner att jag får nog av butiker s a s ändå Razz Du kan ju gärna ringa och kolla läget.

Tar för övrigt med mig lite av varje, pågående och nytt samt ett par avslutade.

/Markus

Inlägg av Janne.S tor maj 16 2013, 23:27

Nu är det så att jag är rätt hockeyfrälst så jag kommer nog att se semifinalen i hockey VM hemma med sambon, viftandes med finska flaggor Very Happy
Det är eftermiddags matchen som det verkar....Men sedan kommer jag tillbaks till Vårgårda igen Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas fre maj 17 2013, 07:02

Bah, hockey!

Förresten, är det nån som har ett par utblås i plast till en F-15C som INTE har såna där kalkonfjädrar, och som dessutom blev av med dom?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff lör maj 18 2013, 01:39

Nu säger de sista tappra godnatt på den första dagen av byggande här i Vårgårda. Smile

Inlägg av Mal lör maj 18 2013, 03:01

åååh vad kul...

Skulle vilja varit där, mkt utbyte av ideer, tips mm, självklart lite god dryck o snacka modeller Very Happy

posta gärna bilder om vad dem som inte kunde vara med skulle vara kul o se Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S lör maj 18 2013, 08:31

Jodå det fotodokumenteras Very Happy
Kommer en liten redovisning efter helgen...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas lör maj 18 2013, 08:56

Jaså, har ni vaknat nu?
Very Happy

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff lör maj 18 2013, 09:00

Jodå, till doften av färskt kaffe Razz

Nu vankas det frukost.

Inlägg av Stefan E sön maj 19 2013, 15:49

Hej!

Hemma i Linkeboda igen efter en toppenhelg! sunny

Massor av byggande (Startade två nya byggen), snackande, shoppande o mera byggande ända till långt in på småtimmarna!

Obetalbart rolig o trevlig helg!

Längtar redan till nästa kollo.... bounce

Stort tack till Janne och alla som varit med o arrangerat träffen!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Caverö sön maj 19 2013, 16:35

Detta var en mkt trevlig helg och själv startade jag fyra nya byggen och fick mycket pill gjort. cheers

Sådant som man ibland inte orkar med där hemma, här blir det fullt fokus och inga störningar. cheers

Förutom den råa atmosfären dom giftiga kommentarerna och den låga nivån på skämten Very Happy cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av cas sön maj 19 2013, 17:32

Ja, inte vågar man skaka färgburkar eller prata om Brages kanon när Markus och Janne är inom hörhåll.

Förr eller senare lyckas jag nog bättre i mina förhandlingar så att jag kan delta under mycket längre tid...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av MiniStuff sön maj 19 2013, 17:52

cas skrev:Ja, inte vågar man skaka färgburkar eller prata om Brages kanon när Markus och Janne är inom hörhåll.

...

lol! lol! lol! lol!

Ja man får tacka för det otroligt härliga sällskapet man har haft under helgen, aldrig har jag varit så effektiv. Två stycken färdigbyggda modeller varav en är i princip färdigmålad, nästan så att jag inte behöver bygga något mer i år Razz

Mer sånt här nästa år! Tack Janne för ditt uppstyr av lokalen.

/Mrks

Inlägg av Marlin sön maj 19 2013, 17:57

Nu har jag kommit hem till Upplands Väsby igen.
Sista sträckan Norrköping - Väsby kördes i skyfalls liknande skurar och kraftig polisbevakning.
Det går/gick tydligen något Gumball race på E4:an

Tack alla för en mycket trevlig och givande helg.
Instämmer med vad andra sagt..
Jag ser redan fram mot nästa kollo. bounce
Inköpen kommer läggas upp i brevbärar-tråden under veckan.
//Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Martin Bo sön maj 19 2013, 19:17

Hej !
Tack för en toppen helg i mycket gott sällskap och tack för alla insatser före under och efter.
Och Janne! tack än en gång för skjutsen.

Med vänlig hälsning

Martin
Martin Bo
Martin Bo

Inlägg av Janne.S mån maj 20 2013, 20:04

Tack alla glada plastnördar som kom och gjorde helgen så lyckad!
Det var en härlig intensitet i byggandet och nivån på skämten nådde sällan skådade bottennivåer Razz
Och jag kan inte annat än längta till nästa plastkollo!

Placeringen i Vårgårda var över förväntan även om det bidde lite varmt i lokalen och getingarna var många!
Kanske ska satsa på den lite större lokalen nästa gång.....markplan och fler fönster att öppna Very Happy
Den var ju lite dyrare men om vi är ute i tid så är vi garanterade bidrag till tillställningen Very Happy
Vi får se vad vi hittar på nästa år.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin mån maj 20 2013, 20:21

Janne.S skrev:Tack alla glada plastnördar som kom och gjorde helgen så lyckad!
Det var en härlig intensitet i byggandet och nivån på skämten nådde sällan skådade bottennivåer Razz

Placeringen i Vårgårda var över förväntan även om det bidde lite varmt i lokalen och getingarna var många!
Kanske ska satsa på den lite större lokalen nästa gång.....markplan och fler fönster att öppna Very Happy
Den var ju lite dyrare men om vi är ute i tid så är vi garanterade bidrag till tillställningen Very Happy

Hear, hear...
Instämmer mycket i detta.
Vi snackade lite om att det borde ligga på mer än en person att ansvara för detta.
Om jag kan hjälpa till så gör jag det gärna.
//Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Janne.S mån maj 20 2013, 20:32

Marlin skrev:
Janne.S skrev:Tack alla glada plastnördar som kom och gjorde helgen så lyckad!

Hear, hear...
Instämmer mycket i detta.
Vi snackade lite om att det borde ligga på mer än en person att ansvara för detta.
Om jag kan hjälpa till så gör jag det gärna.
//Bosse

Vi får se vart vi landar, först och främst ska jag dryfta Plastkollot inför föreningen i augusti och sedan kan vi börja smida planer Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Timo P mån maj 20 2013, 23:07

Tack till alla för en trevlig helg! Lärorikt och mycket byggande men framförallt sagolikt roligt!

Timo
Timo P
Timo P

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet