Plastkollo 3
+10
olindau
Timo P
Martin Bo
cas
Brage
Stefan E
Matt_Public
MiniStuff
Janne.S
Marlin
14 posters
Sida 1 av 8
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Plastkollo 3
God Fortsättning Kamrater.
I år har jag inte julledigt, så nu sitter man här på jobbet och allt är tyst som i graven.
Då börjar tankarna vandra och helt plötsligt kom jag på att tänka på Plastkollot.
Det är visserligen långt kvar till våren men det kanske är dags att börja planera Plastkollo 3.
Mitt förslag är att vi försöker sammanstråla i Tånga Hed igen.
Radiolokalen var väl lite väl varm och trappan upp var inte speciellt kul den heller.
Vandrarhemmet har lokaler som man kan hyra för en rätt billig penning.
Jag föreslår att vi bokar "Lektionssalen"
Den kostar 550.-/dygn och har plats för 30 personer.
Boende finns också att tillgå på vandrarhemmet.
Jag och Stefan bodde där i fjol och det var helt OK
Priserna för boende (2013) är
285.-/natt enkelrum
440:-/natt 2-bäddsrum
Tittar man i evenemangskalendern på Tånga Hed så verkar helgen 16-18 maj var rätt tom.
Och det är samma helg vi var där 2013.
I mitt tycke skulle det vara en utmärkt helg för Plastkollo 3.
Så vad säger ni?
Finns det några intresserade?
/Bosse
I år har jag inte julledigt, så nu sitter man här på jobbet och allt är tyst som i graven.
Då börjar tankarna vandra och helt plötsligt kom jag på att tänka på Plastkollot.
Det är visserligen långt kvar till våren men det kanske är dags att börja planera Plastkollo 3.
Mitt förslag är att vi försöker sammanstråla i Tånga Hed igen.
Radiolokalen var väl lite väl varm och trappan upp var inte speciellt kul den heller.
Vandrarhemmet har lokaler som man kan hyra för en rätt billig penning.
Jag föreslår att vi bokar "Lektionssalen"
Den kostar 550.-/dygn och har plats för 30 personer.
Boende finns också att tillgå på vandrarhemmet.
Jag och Stefan bodde där i fjol och det var helt OK
Priserna för boende (2013) är
285.-/natt enkelrum
440:-/natt 2-bäddsrum
Tittar man i evenemangskalendern på Tånga Hed så verkar helgen 16-18 maj var rätt tom.
Och det är samma helg vi var där 2013.
I mitt tycke skulle det vara en utmärkt helg för Plastkollo 3.
Så vad säger ni?
Finns det några intresserade?
/Bosse
Marlin
Sv: Plastkollo 3
Jag ska kolla hur regeringen jobbar just den helgen men jag är på
Ett par slutsatser från förra gången:
Nu ska vi vara smarta och sök bidrag från ipms sverige INNAN plast kollot drar igång (jag har fortfarande inte fått ersättning från förra gången fast det blivit godkänt)
Allt ska vara klart och bokat minst en månad innan så inga oklarheter finns, då kan vi säkert locka till oss lite fler långväga forumsvänner!
Vi ska vara minst två som håller i det så det inte blir ett informationsvakuum om en försvinner.
Ett par slutsatser från förra gången:
Nu ska vi vara smarta och sök bidrag från ipms sverige INNAN plast kollot drar igång (jag har fortfarande inte fått ersättning från förra gången fast det blivit godkänt)
Allt ska vara klart och bokat minst en månad innan så inga oklarheter finns, då kan vi säkert locka till oss lite fler långväga forumsvänner!
Vi ska vara minst två som håller i det så det inte blir ett informationsvakuum om en försvinner.
Janne.S- Moderator
Jag kan hjälpa till med bokning och sånt, även om jag nog måste räknas in under kategorin långväga forumsvänner.
Fast jag är ju inte medlem.
Men det går väl att ordna
/Bosse
Fast jag är ju inte medlem.
Men det går väl att ordna
/Bosse
Marlin
Låter som en mycket god idé med lektionssalen! Hur ser det ut med kylskåp, spis, kaffekokare etc.?
Måste kolla helgen dock men annars är jag på som vanligt. Måste bygga iaf 1 gång per år
/Markus
Måste kolla helgen dock men annars är jag på som vanligt. Måste bygga iaf 1 gång per år
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Fanns det inte en till lokal för 750kr/dygnet som dessutom hade ett pentry?
Janne.S- Moderator
MiniStuff skrev: Och en absolut nödvändighet glömde jag: toalett!?
Önskas egen kupé?
Matt_Public- Master of DNF
Janne.S skrev:Fanns det inte en till lokal för 750kr/dygnet som dessutom hade ett pentry?
Stämmer bra det.
Saxat från hemsidan.
Stugan är en liten röd stuga som ligger på innergården vid de röda Vandrarhemmen. En lokal för 10- 20 personer. Passar perfekt för den lilla gruppen som vill ha ett grupprum eller som vill laga mat och äta tillsammans, men inte ha det så stort. Stugan kostar 700:- dygn att hyra.
Matt_Public skrev:MiniStuff skrev: Och en absolut nödvändighet glömde jag: toalett!?
Önskas egen kupé?
Matt, du måste med denna gång.
Om du tar dig till Arlanda så hämtar jag dig och du kan åka bil med mig och Stefan.
Min bil kan ta upp till sex passagerare med lätt packning.
Tre med mycket packning.
/Bosse
Marlin
Åhå? Nå, helt omöjligt är det ju inte.Marlin skrev:Matt, du måste med denna gång.
Celebert sällskap in extremesis, må jag säga. Stannar vi för grillkorv?Marlin skrev:Om du tar dig till Arlanda så hämtar jag dig, och du kan åka bil med mig och Stefan.
Matt_Public skrev:MiniStuff skrev: Och en absolut nödvändighet glömde jag: toalett!?
Önskas egen kupé?
Allra helst! Med egen buttler!
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Åhå? Nå, helt omöjligt är det ju inte.Marlin skrev:Matt, du måste med denna gång.Celebert sällskap in extremesis, må jag säga. Stannar vi för grillkorv?Marlin skrev:Om du tar dig till Arlanda så hämtar jag dig, och du kan åka bil med mig och Stefan.
Självklart
Kaffe måste fyllas på under resan.
Och givetvis någon totalt onyttig lunch.
/Bosse
Marlin
Egen bajamaja med namnskylt?MiniStuff skrev:Matt_Public skrev:MiniStuff skrev: Och en absolut nödvändighet glömde jag: toalett!?
Önskas egen kupé?
Allra helst! Med egen buttler!
Hursomhelst jag är PÅ!
....och Mattias bara måste med, och ja, du FÅR en korv!
....fast vi brukar stanna o äta gott vid Braehus....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hejsan,
Den helgen borde passa även mig. Men jag tror att jag bor hemma. Kolla dock hur det ser ut med möjlighten att vara på Tånga i maj. Enligt dagens lokaltidning blev vandrarhemmet flyktingförläggning strax innan jul. Efter vad jag förstår, skall detta bara vara fram till april. Så i maj kanske allt är som vanligt igen.
/Lars
Den helgen borde passa även mig. Men jag tror att jag bor hemma. Kolla dock hur det ser ut med möjlighten att vara på Tånga i maj. Enligt dagens lokaltidning blev vandrarhemmet flyktingförläggning strax innan jul. Efter vad jag förstår, skall detta bara vara fram till april. Så i maj kanske allt är som vanligt igen.
/Lars
Brage
Oki....
vi behöver bestämma datum, 16-18 maj föreslaget
vi behöver kolla så tånga hed är tillgänglig...
vi behöver bestämma oss för lokal.....
alt1. 550kr/dygn ,rymlig lokal, toalett men inget pentry.
alt2 750kr/dygn, kök, toalett men vi vet inte hur det ser ut invändigt eller hur stort.
Sedan tigger vi pengar av ipms sverige
slutligen har vi en röjarhelg i plastens tecken!
vi behöver bestämma datum, 16-18 maj föreslaget
vi behöver kolla så tånga hed är tillgänglig...
vi behöver bestämma oss för lokal.....
alt1. 550kr/dygn ,rymlig lokal, toalett men inget pentry.
alt2 750kr/dygn, kök, toalett men vi vet inte hur det ser ut invändigt eller hur stort.
Sedan tigger vi pengar av ipms sverige
slutligen har vi en röjarhelg i plastens tecken!
Janne.S- Moderator
Tja!
Jag har lite frivillig internetblackout just nu, men jag skall sätta igång förhandlingarna för ett mer omfattande deltagande!
Nån måste ju se till så att min själsfrände Matt uppför sig!
Jag har lite frivillig internetblackout just nu, men jag skall sätta igång förhandlingarna för ett mer omfattande deltagande!
Nån måste ju se till så att min själsfrände Matt uppför sig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kul att intresset inte har svalnat
@Janne - kan du ta på dig att fördela arbetsuppgifter till de som vill vara med och sy ihop detta?
Jag kan ställa upp med att kolla om Tånga Hed finns att tillgå och vara bokningsansvarig för den detaljen.
Men någon annan med bättre lokalkännedom kanske kan undersöka vad som finns som alternativ?
/Bosse
@Janne - kan du ta på dig att fördela arbetsuppgifter till de som vill vara med och sy ihop detta?
Jag kan ställa upp med att kolla om Tånga Hed finns att tillgå och vara bokningsansvarig för den detaljen.
Men någon annan med bättre lokalkännedom kanske kan undersöka vad som finns som alternativ?
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Kul att intresset inte har svalnat
/Bosse
Gott, Bosse
Då kan vi kanske börja med att bestämma datum? Jag lägger upp en omröstnings tråd om datumet och så får foumfolket ett par veckors betänketid (dvs förhandling med den bättre hälften).
När vi spikat det kan Bosse höra sig för med tånga hed om hur det ser ut.....vi räknar väl med ungefär samma antal ivrare, runt 10.
Om behov finns kanske någon alingsåsare glida förbi Vårgårda och reka lokalerna.
Väntar med paniken om det är upptaget i maj tills Bosse ringt och vet besked och börjar titta efter alternativ då.
Janne.S- Moderator
Varför ser jag just den här bilden för min inre syn?cas skrev: Nån måste ju se till så att min själsfrände Matt uppför sig!
Frågan är väl bara vem av oss som är fastspänd...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Frågan är väl bara vem av oss som är fastspänd...
Jag har en hundrameters rulle silvertejp i bilen, jag kan nog se till så ni båda två sitter säkert!
Janne.S- Moderator
Fair enough!Janne.S skrev:Jag har en hundrameters rulle silvertejp i bilen, jag kan nog se till så ni båda två sitter säkert!cas skrev:Frågan är väl bara vem av oss som är fastspänd...
Mata mig med korv, chips och cola regelbundet, bara.
Läs gärna högt ur Trumpeter-katalogen vid läggdags också.
Matt_Public skrev:Fair enough!Janne.S skrev:Jag har en hundrameters rulle silvertejp i bilen, jag kan nog se till så ni båda två sitter säkert!cas skrev:Frågan är väl bara vem av oss som är fastspänd...
Mata mig med korv, chips och cola regelbundet, bara.
Läs gärna högt ur Trumpeter-katalogen vid läggdags också.
Antecknat och noterat.
Självklart kan vi uppfylla dessa froma önskemål.
Ska det vara is i colan
/Bosse
Marlin
Eller så kan ni låta mig härja fritt. Det funkar också.Marlin skrev:Självklart kan vi uppfylla dessa fromma önskemål.
Också: is i colan är som ets i cockpit!
Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2024?
» Plastkollo 2015
» Plastkollo 1 2024
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2024?
» Plastkollo 2015
» Plastkollo 1 2024
Sida 1 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|