Plastkollo 3
+10
olindau
Timo P
Martin Bo
cas
Brage
Stefan E
Matt_Public
MiniStuff
Janne.S
Marlin
14 posters
Sida 7 av 8
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Plastkollo 3
Äntligen har vi årets hittils varmaste helg = plastkollo!
Kaffebryggare och vattenkokare packade. Börjar bli fullt i lillvolvon.
Ser nästan ut som man flyttar hemifrån . . .
Åtminstone är drycken i bagaget kylskåpskall efter natten!
Kockbiträdet
Kaffebryggare och vattenkokare packade. Börjar bli fullt i lillvolvon.
Ser nästan ut som man flyttar hemifrån . . .
Åtminstone är drycken i bagaget kylskåpskall efter natten!
Kockbiträdet
Timo P
Matt_Public skrev:
Ska CAS hemlighetsmakeri orsaka administrativa problen för Bosse nu också?
Enough is enough! Tala om vad det är.
Jajadå, jag ger med mig.
Pressen är för stor helt enkelt.
Trumpeters F8F-1 Bearcat fick följa med med =)
Och tre (två) saker till som hamnar i brevbärartråden strax!
Och jag har dessutom inspekterat allt som Timo tar med sig, och får vi en dålig helg däruppe så beror det inte på honom!
Senast ändrad av cas den fre maj 16 2014, 08:34, ändrad totalt 1 gång
cas- Vicesheriff
Tankad, Packad o klar........
Nu väntar vi bara på den blå bilen (som lär vara på väg!)....
Stefan
Nu väntar vi bara på den blå bilen (som lär vara på väg!)....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Han borde dyka upp snart?
Men vem hinner först till Vårgårda?
Mvh
Killen med överlast
Men vem hinner först till Vårgårda?
Mvh
Killen med överlast
Timo P
Stort Tack till alla som kom och gjorde detta till en riktig superhelg i plastens tecken!
Stefan
Stefan
Jupp, instämmer, stort tack.
Och nu är man inte byggmötes oskuld på IPMS längre
Fredrik
Och nu är man inte byggmötes oskuld på IPMS längre
Fredrik
Fisken35
Tack till alla för en häftig helg och tack till de som gjorde det möjligt.
Särskilt tack till "kvartersmästarn" Timo för förfriskningar, material och många goda skratt. och till Bosse för initiativ, samordning av bokningarna och en mycket god middag. Skall definitivt testa grillad ananas.
Med vänlig hälsning
Martin
Särskilt tack till "kvartersmästarn" Timo för förfriskningar, material och många goda skratt. och till Bosse för initiativ, samordning av bokningarna och en mycket god middag. Skall definitivt testa grillad ananas.
Med vänlig hälsning
Martin
Martin Bo
Tack till alla som var med! Vilken helg!
Bilen ompackad och på väg till Tyskland. Ser fram emot ett byggmöte i Linköping. Sista helgen i oktober?
Materialförvaltaren
Bilen ompackad och på väg till Tyskland. Ser fram emot ett byggmöte i Linköping. Sista helgen i oktober?
Materialförvaltaren
Timo P
Tack alla som var med! Det här får vi göra om
Nu efter att allt är uppackat i hobbyrummet igen så längtar jag redan tillbaka...
Mer uppdateringar i byggtrådarna är att vänta.
Nu efter att allt är uppackat i hobbyrummet igen så längtar jag redan tillbaka...
Mer uppdateringar i byggtrådarna är att vänta.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag måste också passa på tillfället att tacka både arrangörer och övriga deltagare för ett mycket trevligt plastkollo.
Det gav mersmak och jag kommer gärna tillbaka.
/Olle
Det gav mersmak och jag kommer gärna tillbaka.
/Olle
olindau
Även jag vill tacka alla som var med och gjorde kollot till ännu en succé
Och Bosse....du är kung vid grillen!
Lite tankar kring kollot skulle vara kul att höra, var det något som kunde förbättras eller göras annorlunda? Önskemål och idéer på att utveckla kollot osv.
Lite tankar kring kollot skulle vara kul att höra, var det något som kunde förbättras eller göras annorlunda? Önskemål och idéer på att utveckla kollot osv.
Janne.S- Moderator
Passar på att lägga in en efterlysning efter mitt "Airfix Model World, Typhoon MkIb special supplement".
Den lilla tidningen följde inte med mig hem...har nåt sett till den?
Lite tankar om kollot:
Jag tycker att platsen är ganska väl vald. Inte så långt från göteborg, och samtidigt lite närmare för de långväga gästerna norrifrån.
Det är väldigt praktiskt att ha det i anslutning till ett vandrarhem, så att logi och frukost kan fås till en billig peng. Mycket bra.
Bygglokalen som sådan var lite trång och lite olyckligt vinkelutformad. Satt man i hörnet blev man väldigt lätt isolerad
Dock praktiskt att ha färgsprutorna i ett annat rum! Man slapp ju färgdamm och de värsta Alclad-dimmorna.
Plastkollot har ju en ganska öppen och avslappnad stämning och det det märks på allt. Tanken från början är ju att vi forummedlemmar skall träffas IRL, men jag ser inga hinder för andra deltagare. Vi kan växa ett tag till, utan att det blir trångt och tråkigt. Tror inte vi behöver kombinera detta med föredrag, eller museii-besök, det är trots allt byggandet och tjôtandet som är det primära.
//Christer
Lite tankar om kollot:
Jag tycker att platsen är ganska väl vald. Inte så långt från göteborg, och samtidigt lite närmare för de långväga gästerna norrifrån.
Det är väldigt praktiskt att ha det i anslutning till ett vandrarhem, så att logi och frukost kan fås till en billig peng. Mycket bra.
Bygglokalen som sådan var lite trång och lite olyckligt vinkelutformad. Satt man i hörnet blev man väldigt lätt isolerad
Dock praktiskt att ha färgsprutorna i ett annat rum! Man slapp ju färgdamm och de värsta Alclad-dimmorna.
Plastkollot har ju en ganska öppen och avslappnad stämning och det det märks på allt. Tanken från början är ju att vi forummedlemmar skall träffas IRL, men jag ser inga hinder för andra deltagare. Vi kan växa ett tag till, utan att det blir trångt och tråkigt. Tror inte vi behöver kombinera detta med föredrag, eller museii-besök, det är trots allt byggandet och tjôtandet som är det primära.
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Janne.S skrev:Även jag vill tacka alla som var med och gjorde kollot till ännu en succé
Tackar.
Jag kan mycket väl tänka mig att grilla även nästa kollo.
Det är ju bara kul när folk uppskattar det man gör.
Min synpunkter är nog som fler har sagt.
Lokalen var i minsta laget.
Men till nästa år bokar vi "Mässen" och då kommer vi kunna få in minst 30 byggers i gemytlig gemenskap i samma rum.
I den byggnaden finns det också vandrarhemsrum på övervåningen.
Jag skickar en förfrågan till Ingela i god tid till nästa kollo.
Och med det löftet har jag väl tagit på mig rollen som logementsansvarig igen.
Jag ser gärna att vi fortsätter med Tånga Hed som plats för Kollot.
Lagom långt bort för min del.
Dessutom ser jag det som en mycket stor fördel med boende och byggande på samma plats.
Och frukosten var ju ett trevligt inslag.
Är vi tillräckligt många som bokar nästa år också så tror jag nog att de ställer upp med frukost igen.
Och blir vi fler kanske det går att få även en fredagsmiddag där.
/Bosse
cas skrev:Passar på att lägga in en efterlysning efter mitt "Airfix Model World, Typhoon MkIb special supplement".
Lite tankar om kollot:
//Christer
Ooppsss
Jag hittade en Airfix tidning bland mina prylar.
Så det är säkert den du saknar.
PM:a mig din adress så kommer den med posten.
/Bosse
Marlin
Kan bara instämma till 110% med Bosses synpunkter!
Det var en aningen trångt och delade upp oss i två grupper, vilket var tråkigt eftersom det blev omöjligt att prata med dem som satt längst bort.
Vårt kollo börjar noteras lite här o var nu, så man kan nog räkna med att det kommer en del oanmälda på lördagen, då måste det finnas plats.
Lokalen räckte denna gång, men hade vi bara varit ett par stycken fler, hade det blivit trångt.
Mässen blir perfekt till nästa gång, och att rummen finns i samma hus är ju ingen nackdel!
Tånga Hed är ett himla mysigt ställe och personalen är alltid trevlig och tillmötesgående, så jag tycker att vi ska fortsätta vara där.
Bosse som logementsansvarig/Grillmästare och Timo som Kalfaktor blir perfekt (om ni vill, förstås)!
Jag tycker att årets upplaga var toppen!
Stefan
Det var en aningen trångt och delade upp oss i två grupper, vilket var tråkigt eftersom det blev omöjligt att prata med dem som satt längst bort.
Vårt kollo börjar noteras lite här o var nu, så man kan nog räkna med att det kommer en del oanmälda på lördagen, då måste det finnas plats.
Lokalen räckte denna gång, men hade vi bara varit ett par stycken fler, hade det blivit trångt.
Mässen blir perfekt till nästa gång, och att rummen finns i samma hus är ju ingen nackdel!
Tånga Hed är ett himla mysigt ställe och personalen är alltid trevlig och tillmötesgående, så jag tycker att vi ska fortsätta vara där.
Bosse som logementsansvarig/Grillmästare och Timo som Kalfaktor blir perfekt (om ni vill, förstås)!
Jag tycker att årets upplaga var toppen!
Stefan
Utan att varit med detta år så låter tankarna kring nästa kollo helt klockrena! Kör på!
Och som sagt det är byggandet och gemenskapen som är det primära, inte eventuella besök hit å dit, det kan man göra som en annan grej. Spontana "föredrag" kan ju uppstå om någon råkar sitta och göra något som andra inte prövat och vill kolla på/lära sig. Inte sant?
/En som väntar på rapport med mysiga bilder på svettiga gubbar med plast i händerna.
Och som sagt det är byggandet och gemenskapen som är det primära, inte eventuella besök hit å dit, det kan man göra som en annan grej. Spontana "föredrag" kan ju uppstå om någon råkar sitta och göra något som andra inte prövat och vill kolla på/lära sig. Inte sant?
/En som väntar på rapport med mysiga bilder på svettiga gubbar med plast i händerna.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Utan att varit med detta år så låter tankarna kring nästa kollo helt klockrena! :DKör på!
Nu finns det bilder.....
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3774-plastkollo-3-med-bilder-vargarda-2014-05-16-18#89980
/Bosse
Marlin
MiniStuff skrev:
Absolut Mackan!
Vi saknade dig (o dina "porrpipor")!
Nästa år kan jag visa hur man gör träådring, om någon är intresserad.
Jag kunde inte i år, det krävs lite förberedelser och jag kom på´t lite sent.
Stefan
Timo, sista helgen i oktober är det alltid C4-open i Malmö, så då lär i alla fall inte jag komma.
Erik_G
hupp...nu e canberran klar förresten ska peta ihop något med bilderna från kollot innan jag fotar den
Janne.S- Moderator
Jäkla Speedbyggare där!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hörru Janne...vad hände med dina plastkollofoton?
Försvann dom i rena villervallan över färdigställandet av Canberran?
Försvann dom i rena villervallan över färdigställandet av Canberran?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2024?
» Plastkollo 2015
» Plastkollo 1 2024
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 2024?
» Plastkollo 2015
» Plastkollo 1 2024
Sida 7 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet