IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Det går sakta nu

+3
Marlin
Matt_Public
Galdrin
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Det går sakta nu Empty Det går sakta nu

Inlägg av Galdrin mån jun 17 2013, 20:48

Ber om ursäkt för att jag slarvade bort mitt momentum. Bygger fortfarande men får vara glad om det blir 1 eller 2 plastbitar som limmas fast på planen per vecka. Har inte tappat intresset men fick 2 tunga tegelstenar i famnen samtidigt:

1. Jobbet gav mig ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till men det innebär massor av privat engagemang och ger inte mer pengar i slutändan Smile
2. Jag insåg plötsligt vad jag vill uppnå innan jag blir gammal, satsar stenhårt på ett mål som innebär att jag måste lägga om livsstil, attityd till livet, skaffa kontakter i världen och samla pengar på hög.

Några av er har säkert råkat ut för att en ide hittar er, inte att ni kommer på en ide, och den går bara inte att skaka av sig ... där är jag nu.

Läser fortfarande era inlägg, beundrar era kreation och samlar modeller på hög inför andra tider.

MVH Tony / aka Galdrin

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Matt_Public mån jun 17 2013, 20:52

Att slita in deg är en ädel strävan. Kör så det ryker!

Vi håller hobbybranschen vid liv så länge. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Marlin mån jun 17 2013, 22:05

Detta är ju "bara" en hobby.
Satsa på vad som är viktigt i livet.
Plastbitarna finns kvar om du har lust att återvända till dem.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Janne.S mån jun 17 2013, 22:07

JApp, livet brukar gå före Very Happy

Bygg du i den takt du har tid och lust till, det är absolut inget att be om ursäkt för Very Happy
Man är välkommen hit i alla fall även om man inte bygger i 130 km/h!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Stefan E mån jun 17 2013, 22:17

Absolut inget att be om ursäkt för, du prioriterar det som är viktigt!

Du är alltid välkommen hit när du känner att plastbehovet blir för svårt! Very Happy

Lycka till med ditt projekt! cheers

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Galdrin mån jun 17 2013, 22:27

Tackar för uppmuntran Smile Plasten läggs inte helt på hyllan men det blir inte warp-speed på ett tag nu. Börjar snart en Draken när jag får lite utrymme i allt läsande jag måste göra, någon som kan rekommendera ett bra referensverk eller någon samling med walk-around bilder? Skall bli en finsk Draken.

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Timo P mån jun 17 2013, 22:52

Att gynna hobbyhandeln och samla är inte heller fel. Tror att många av oss har för mycket att göra privat och på jobbet. Det kanske är därför vi kopplar av så bra med modellbygge? En skön hobby för stressade själar som låter oss koppla av. Att åka på en bygghelg kan vara bra för att lämna alla måsten och få lite byggt.

Hälsningar
Timo
Timo P
Timo P


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Galdrin ons aug 21 2013, 07:55

Hohoho ... En lite udda känsla att anmäla sig till högskolestudier när man är närmare 40 år Smile

Dessutom kurser som behandlar saker som jag arbetar med dagligen ...

Undras var sjutton jag kan hitta mina gymnasiebetyg nu? Inte direkt att knalla in på skolan och be om nya utskrivna eftersom det ligger på en helt annan ort.

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Matt_Public ons aug 21 2013, 08:00

Galdrin skrev:Hohoho ... En lite udda känsla att anmäla sig till högskolestudier när man är närmare 40 år Smile

Dessutom kurser som behandlar saker som jag arbetar med dagligen ...

Undras var sjutton jag kan hitta mina gymnasiebetyg nu? Inte direkt att knalla in på skolan och be om nya utskrivna eftersom det ligger på en helt annan ort.
Ring till expeditionen och förklara läget, de hjälper säkert gärna en gammal mönsterelev.

Också: ha det så skoj på nya läroverket!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Galdrin fre jan 10 2014, 19:18

Sådär, nu skall man nog få lite tid över att bygga också. Knep CCE certifikat 1576 efter att i 6 månader lagt det mesta av min fritid på att läsa bl.a. amerikanska lagar samt två månaders ångest medans de teoretiska proven avläggs. Har inte byggt på en modell på 2-3 månader och funderar över vad som är bäst för att få igång motivationen, plocka fram en orörd låda med en "enkel" modell eller ge sig i kast med ett av de avstannade projekten?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Stefan E fre jan 10 2014, 19:23

Ta en ny, fin låda med något spännande som du verkligen VILL bygga och som intresserar dig.

Tänk inte så mycket på resultatet, bara BYGG något!

Jag  börjar komma igen efter en låååång "downperiod" i byggandet, så jag vet exakt hur det känns.

Lycka Till o kör hårt!  cheers 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Jokkocze fre jan 10 2014, 20:02

Själv hade jag knappt rört en modell på en bit över ett år, så jag tog och satte igång lite lätt för ett tag sen, när jag hade tid över. En Apache i 1/72 blev det för mig (Det enda som inte låg nerpackat i en låda och därmed kunde hänga med mig upp efter jul Razz)
Känns rätt lagom. Inte för mycket smått eller för mycket som måste spacklas, så det är rätt bra att komma igång med.

Fast nu har min brist på kompressor satt käppar i hjulet för mig, så jag vet inte riktigt när jag kommer vidare :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Galdrin fre jan 10 2014, 20:10

Tror jag hittade en låda med lagom många delar. Trumpeters Vampire i 1/48. Med några små resinbitar i kontoret. Vad har hänt med kompressorn?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Jokkocze fre jan 10 2014, 20:50

Galdrin skrev:Tror jag hittade en låda med lagom många delar. Trumpeters Vampire i 1/48. Med några små resinbitar i kontoret. Vad har hänt med kompressorn?
Låter stort Razz

Den flög i golvet igen och höljet sprack sönder ännu mer. Håller på att tillverka nytt, men det är ju lite jobb att bygga något vettigt. Sen får det ju gärna se lite fräsigt ut också Smile

I nuläget ser den ut ungefär sisåhär
Det går sakta nu DSC_0053
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Det går sakta nu Empty Sv: Det går sakta nu

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet