IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är Sockelshop nere?

+2
Perth701
ernie87
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Är Sockelshop nere? Empty Är Sockelshop nere?

Inlägg av ernie87 lör aug 24 2013, 16:27

Eller är det bara jag som inte kommer in? Jag som ville handla:/
ernie87
ernie87

Till överst på sidan Gå ner

Är Sockelshop nere? Empty Sv: Är Sockelshop nere?

Inlägg av Perth701 lör aug 24 2013, 18:36

fungerar för mig...

Perth701

Inlägg av ernie87 lör aug 24 2013, 18:42

Hmm, konstigt..Jag får upp detta:

Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'License check for module "TadoraEmotionNewArticleCarousel" has failed.' in /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Shopware/Plugins/Community/Backend/TadoraEmotionNewArticleCarousel/Bootstrap.php:293 Stack trace: #0 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Shopware/Plugins/Community/Backend/TadoraEmotionNewArticleCarousel/Bootstrap.php(224): Shopware_Plugins_Backend_TadoraEmotionNewArticleCarousel_Bootstrap->checkLicense() #1 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Enlight/Event/Handler/Plugin.php(149): Shopware_Plugins_Backend_TadoraEmotionNewArticleCarousel_Bootstrap->onPostDispatchWidgets(Object(Enlight_Event_EventArgs)) #2 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Enlight/Event/EventManager.php(165): Enlight_Event_Handler_Plugin->execute(Object(Enlight_Event_EventArgs)) #3 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Enlight/Controller/Action.php(191): Enlight_Event_EventManager->notify('Enlight_Control...', Array) #4 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Enlight/Controller/Dispatcher/Default.php(521): Enlight_Controller_Action->dispatch('errorAction') #5 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Enlight/Controller/Front.php(214): Enlight_Controller_Dispatcher_Default->dispatch(Object(Enlight_Controller_Request_RequestHttp), Object(Enlight_Controller_Response_ResponseHttp)) #6 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Shopware/Components/HttpCache/HttpKernel.php(79): Enlight_Controller_Front->dispatch() #7 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Symfony/Component/HttpKernel/HttpCache/HttpCache.php(434): Shopware\Components\HttpCache\HttpKernel->handle(Object(Symfony\Component\HttpFoundation\Request), 1, true) #8 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Shopware/Components/HttpCache/AppCache.php(234): Symfony\Component\HttpKernel\HttpCache\HttpCache->forward(Object(Symfony\Component\HttpFoundation\Request), true, NULL) #9 /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Symfony/Component/HttpKernel/HttpCache/HttpCache.php(403): Shopware\Components\Http in/derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Shopware/Plugins/Community/Backend/TadoraEmotionNewArticleCarousel/Bootstrap.php on line 293

Fatal error: Undefined class constant 'PRIMARY_TYPE_NUM' in /derpqbos/www.dersockelshop.de/engine/Library/Zend/Session/SaveHandler/DbTable.php on line 522
ernie87
ernie87

Inlägg av cas lör aug 24 2013, 19:18

Den funkar fint för mig med!
Testa en annan webläsare?
Eller töm alla cookies, cachemminnet och annat roligt...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av nikoliner ons sep 18 2013, 12:01

Hej,
Är ny här på forumet och tänkte ta upp 30 år gamla byggvanor (och förhoppningsvis höja kvaliteten på byggena lite:D ).
Jag behöver i stort sett köpa färg, lim, verktyg, tillbehör - ja allt helt enkelt - på nytt.

Vart skall jag vända mig? Vilken butik tycker ni har störst utbud till rimliga priser?
(Sockelshop.de har en lättnavigerad hemsida och bra utbud medan tex Modelhobbies.uk är billiga men blir vansinnig över hemsidan)

Jag bor i Göteborg och har varit på Kempes och Hobbycenter men dessa två är ju minst sagt begränsade i sitt utbud.

Tacksam för förslag på butiker.

//Niclas

nikoliner

Inlägg av Gäst ons sep 18 2013, 12:26

Tjenare Niclas....

Välkommen ombord och välkommen överlag  Smile

finns en näthandlare vid namn byggmodellen.se det han inte har kan han med stor säkerhet ordna fram åt dig

Mvh Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av Gigabyte ons sep 18 2013, 12:41

nikoliner skrev:Hej,
Är ny här på forumet och tänkte ta upp 30 år gamla byggvanor (och förhoppningsvis höja kvaliteten på byggena lite:D ).
Jag behöver i stort sett köpa färg, lim, verktyg, tillbehör - ja allt helt enkelt - på nytt.

Vart skall jag vända mig? Vilken butik tycker ni har störst utbud till rimliga priser?
(Sockelshop.de har en lättnavigerad hemsida och bra utbud medan tex Modelhobbies.uk är billiga men blir vansinnig över hemsidan)

Jag bor i Göteborg och har varit på Kempes och Hobbycenter men dessa två är ju minst sagt begränsade i sitt utbud.

Tacksam för förslag på butiker.

//Niclas
hej och välkommen ,,
tja ang  butiker,, så vad skall du bygga ?,, ministuff diorama figurer ,,,flyg rebellhobby ,, byggmodellen ,,mm

jag köper bara inom swedala nu mera,, det blir samma pengar pga höga frakter och ev tull från icke Eu land
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Stefan E ons sep 18 2013, 15:04

Hejsan och Välkommen till forumet, alltid lika kul att se nya byggare här!

Ofta beställer jag från Fjärran Östern, dvs Kina och Japan som är de stora tillverkarländerna (Tamiya, Hasegawa, HobbyBoss, Trumpeter mfl), Lucky Models är min Favorit;

http://www.luckymodel.com/

Även HobbyEasy från Hong Kong är bra, fast sidan är trög;

http://www.hobbyeasy.com/

Vill man hålla sig inom Europa finns alltid Moduni, här finns alla de vanliga Europeiska märkena (Revell, Airfix mfl.) plus massor från Östern.

http://www.moduni.de/moduni/

Den jag själv oftast brukar använda är Hannants, de har ett enormt sortiment med allt vad modellbyggaren behöver.

http://www.hannants.co.uk/

Kanske inte billigast, men de har ett enormt sortiment och är snabba och frakten är rimlig, så länge det är små paket.

Därför beror det lite på VAD jag vill ha, varifrån jag handlar.

Tänk på att går man utanför Europa så tillkommer (oftast) postavgifter, moms och utöver det, en ganska saftig frakt.
Men det oslagbara utbudet och de låga priserna kompenserar priset, och frakten tar inte lång tid (även om det kan ta tid i Tullen).

Limma Lugnt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas ons sep 18 2013, 20:58

Välkommen hit!
Trevligt med nytt blod i leden cheers 
I tips och trix - delen finns en hel del matnyttigt om färg, målningstekniker, spackel och annat roligt.
Vågar man föreslå ett besök på IPMS Göteborgs träffar? Nästa träff är den 11:e oktober.

Hannants får ytterligare en röst från mig, av samma anledningar som ovan. Dom har enormt mycket, och minimalistisk men snabb hemsida.

Sen skall man icke förakta de lokala butikerna heller! Att behöva vänta 1-3 veckor bara för att man behöver en endaste liten färgburk kan vara ack så frustrerande What a Face, speciellt om man vill måla NU! (säger jag som bor mitt ute i ingenstans....och verkligen behöver planera mina inköp i god tid)

Vad är du ute efter, mer i detalj? Färg finns ju en massa olika tillverkare av till exempel och det är skillnad på bra färg för penselmålning kontra färgspruta. Skall du jaga rätt i en dylik? Penslar är ett helt kapitel för sig likaså slippapper, smärgeldukar etc. Att raida Kicks på jakt efter diverse nagelfilar, nagelpolerare, pinccetter och aceton är inte heller det en dum idé!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av cas tor sep 19 2013, 12:29

Vidare diskussioner för nikoliners skull kör vi i separata trådar, här är första:
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3471-hur-skall-man-mala-egentligen
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet