U.S. Staff Car, Tamiya 1/48
+4
Matt_Public
Mal
Marlin
Stefan E
8 posters
Sida 1 av 1
U.S. Staff Car, Tamiya 1/48
Hejsan!
Den här bilen, en Ford Fordor 1942(ungefär), följde med i den här Tamiya Mustang-byggsatsen.
Jag tyckte modellen är så pass fin så den får en egen byggtråd, …tråd är välan mycket att säga eftersom det bara blir en del.
Jag tänke göra en helt civil bil först, men ändrade mig en bit in i bygget.
Lite blanksvart runt fönstren som underlag för kromet.
Motorhuven monterad, det är inte många delar….
Nummerplåt och baklysen.
Inredningen monterad och målad, chassiet är av metall, det ger en skön tyngdkänsla åt modellen.
Insidan av taket målat…
Ungefär här ändrade jag mig och tyckte det skulle vara trevligt med en militär stabsbil som kunde användas tillsammans med mina flygplan.
Karossen var helt färdigbyggd (förutom strålkastarna) så det var inga problem att måla den.
Det blev Humbrol 155 Olive Drab, den sena, lite ljusare varianten.
Ett lager klarlack så kunde jag lägga på dekalerna och ett lager sidenmatt klarlack för att försegla dem.
Fönster, vindruta, strålkastare förenat med chassiet (som SKRUVAS i karossen) och hjulen, och vi har en färdig modell.
Jag hade hunnit måla navkapslarna med Alclad Chrome, så jag gjorde lite repor i dem.
Stefan
Den här bilen, en Ford Fordor 1942(ungefär), följde med i den här Tamiya Mustang-byggsatsen.
Jag tyckte modellen är så pass fin så den får en egen byggtråd, …tråd är välan mycket att säga eftersom det bara blir en del.
Jag tänke göra en helt civil bil först, men ändrade mig en bit in i bygget.
Lite blanksvart runt fönstren som underlag för kromet.
Motorhuven monterad, det är inte många delar….
Nummerplåt och baklysen.
Inredningen monterad och målad, chassiet är av metall, det ger en skön tyngdkänsla åt modellen.
Insidan av taket målat…
Ungefär här ändrade jag mig och tyckte det skulle vara trevligt med en militär stabsbil som kunde användas tillsammans med mina flygplan.
Karossen var helt färdigbyggd (förutom strålkastarna) så det var inga problem att måla den.
Det blev Humbrol 155 Olive Drab, den sena, lite ljusare varianten.
Ett lager klarlack så kunde jag lägga på dekalerna och ett lager sidenmatt klarlack för att försegla dem.
Fönster, vindruta, strålkastare förenat med chassiet (som SKRUVAS i karossen) och hjulen, och vi har en färdig modell.
Jag hade hunnit måla navkapslarna med Alclad Chrome, så jag gjorde lite repor i dem.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: U.S. Staff Car, Tamiya 1/48
Fasiken den gick fort, snabb du e , snyggt vart det med, gillar chippingen på naven, klockrent, sånt där man inte tänker på men som tillför sjuukt mkt overall
Mal
Haha! Vilken knasgullig gammal Ford.
Bra där!
Bra där!
Matt_Public- Master of DNF
Kors då, den gick for och flinkt!
Snygg blev den med
Snygg blev den med
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack skall ni ha!
Så värst fort gick det inte....
Började samtidigt som Mussen som den kom tillsammans med... för bara (nästan) FYRA år sedan!
Inte dåligt för en byggsats med ett trettiotal delar!
Stefan
Så värst fort gick det inte....
Började samtidigt som Mussen som den kom tillsammans med... för bara (nästan) FYRA år sedan!
Inte dåligt för en byggsats med ett trettiotal delar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Vacker liten skapelse som kan skjutsa dina piloter till kärran eller komma och möta dem med lite munkar, mjölk och kaffe!
Härligt!
Härligt!
Tobias
En sådan liten sötnos!
Bra jobbat Stefan, nu är det bara Mustangen kvar.
Bra jobbat Stefan, nu är det bara Mustangen kvar.
Caverö
Liknande ämnen
» US Staff Car, Tamiya 1/48
» Tamiya T-62
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» Tamiya T-62
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
Sida 1 av 1