Trumpeter 1/48 J 28 Vampire
+8
Gigabyte
Mal
Marlin
Hayabusa
Matt_Public
cas
Caverö
linusorn
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Trumpeter 1/48 J 28 Vampire
Himla snygg Vampire!
Men nosen ser lite "svullen" ut, ser inte riktigt rätt ut?
Inte är det Trumpeters dekaler, var har du fått tag i dom?
Kul att se en Svensk modell!
Stefan
Men nosen ser lite "svullen" ut, ser inte riktigt rätt ut?
Inte är det Trumpeters dekaler, var har du fått tag i dom?
Kul att se en Svensk modell!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack ska ni ha. Ska ta en bild cas! Ja den är inte riktigt rätt i formen, men en trevlig modell som faller ihop rätt lätt. Den har heller inte drabbats av Trumpeters sedvanliga sätt att krångla till väldigt mycket alldeles i onödan. Dekalerna är från Robert Bergwalls dekalfirma och medföljer till alla ex som gått via den svenska distributören. Tror att de går att köpa löst också via Rebell.
linusorn
Och en trevlig hjulafton till på köpet!
Nice!
Nice!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jaoo.... Håller med... Matt
Det händer av o till för mig med lol....men det ger skills i slutändan hur man fixar saker
Oja, riktigt snyggt fipplat .... många byggen på g o de ser grymma ut fasiken, du e som en byggmaskin o det snyggt med .D
Det händer av o till för mig med lol....men det ger skills i slutändan hur man fixar saker
Oja, riktigt snyggt fipplat .... många byggen på g o de ser grymma ut fasiken, du e som en byggmaskin o det snyggt med .D
Mal
Tack ska ni ha.
Nu är hon äntligen färdig! På grund av debaclet med huven nådde jag inte riktigt upp till den nivå jag trodde och önskade. Men rätt nära, så jag får anse mig nöjd. Provade en ny vädringsteknik som jag blev väldigt nöjd med. Inte riktigt en wash. Snarare ett filter, alltså mycket tunnare blandning än wash som jag la i mitten på varje panel på ovansidan för att simulera färgblekning. Vet inte hur mycket som syns på fotona, men i verkligheten funkar det.
Lite bilder på det hela ska vi väl ha också.
Nu är hon äntligen färdig! På grund av debaclet med huven nådde jag inte riktigt upp till den nivå jag trodde och önskade. Men rätt nära, så jag får anse mig nöjd. Provade en ny vädringsteknik som jag blev väldigt nöjd med. Inte riktigt en wash. Snarare ett filter, alltså mycket tunnare blandning än wash som jag la i mitten på varje panel på ovansidan för att simulera färgblekning. Vet inte hur mycket som syns på fotona, men i verkligheten funkar det.
linusorn
linusorn skrev:Tack ska ni ha.
Ska bli kul o se detta, nu e jag mkt mkt nyfiken..... Älskar ju vädring tänk på att det ska inte altid synas så det märks keyword är subtilt ;)det kommer man långt på
Ny saker o prova e skitkul sånt driver en framåt, vissa saker kanske inte funkar alla gånger, men bra o memorera för andra ställen kan de vara "perfekta" fel men ändå rät på rätt plats, jobbar mkt med det tänket testa o se
Mal
Mycket snyggt bygge Linus!
Det är inte alltid blekning och vädring syns på bliderna, kameran har svårt att fånga de där subtila skiftningarna.
Tycker du fått till det alldeles lysande!
"Less is more" är parollen man skall arbeta efter.
Stefan
Det är inte alltid blekning och vädring syns på bliderna, kameran har svårt att fånga de där subtila skiftningarna.
Tycker du fått till det alldeles lysande!
"Less is more" är parollen man skall arbeta efter.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Filtret på ovansidan inbillar jag mig att jag ser det, och det jag ser, det gillar jag!
Den blev alla tiders, den där lille blodsugaren
Den blev alla tiders, den där lille blodsugaren
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» J28 Vampire (Trumpeter/Classic Airframes)
» DeHavilland Vampire FB.5 skala 1/48, från Trumpeter
» de havilland Vampire FB Mk.5 - J 28 Vampire - Infinity Models 1/32
» J28 Vampire
» J 28B Vampire
» DeHavilland Vampire FB.5 skala 1/48, från Trumpeter
» de havilland Vampire FB Mk.5 - J 28 Vampire - Infinity Models 1/32
» J28 Vampire
» J 28B Vampire
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|