Imperial Baneblade - Games Workshop
+6
Gigabyte
Warsawpact
johan r
Azgaron
Janne.S
MiniStuff
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Imperial Baneblade - Games Workshop
Janne.S skrev:
Så jävla snyggt!!!
BANEBLADE TO THE PEOPLE!
Instämmer frenetiskt!
"You bring glory to the imperium" Markus!
Den där Banebladen ÄR Imperial Guard personifierat...massiv,råkraft,tungt använd, skräckinjagande, mycket eldkraft men framför allt, "it kills aliens!"
Blir det en Death Korps of Krieg Stormblade härnäst?
*hoppas*!!!!
Warsawpact- Starwarsviritous
Den ser d****igt elak ut! och verkligen snyggt vädrad. Är det en rostfärgad wash du lagt på? Om den hade rullat runt i verkligheten hade den sett ut som din!
Claes
Mycket snyggt Markús! Grym kärra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fasen vad läcker den vinterskruden blev men är det bara jag som inte vet vad en Baneblade är får nåt. Film..spel eller nåt? Ber om ursäkt för min okunnighet.
MagnusE
MagnusE
MagnusE
@Claes: washen är gjord i "två" (eg. typ hundra ggr) steg, en over-all wash med vallejos sepia game ink och sen har jag pin-washat på en helsikes massa ställen om och om igen, med en egen häxbryggd av väl valda oljefärger samt en massa "low odour thinner". Bla används burnt umber, lite grönt av ngn sort och lite blått mm.
@Magnus: baneblade är en maskin från Games Workshops Warhammer 40K-värld. En av många stora monster i en ung skala på 1:48-1:50 (eller 28mm som det heter i figurvärlden)
/Markus
@Magnus: baneblade är en maskin från Games Workshops Warhammer 40K-värld. En av många stora monster i en ung skala på 1:48-1:50 (eller 28mm som det heter i figurvärlden)
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt målat MArcus, men vad är det ? Det är en helt främmande värld men jag tror jag fattar ung.
Snyggeful bra jobbat.
Snyggeful bra jobbat.
Caverö
Mycket läcker gjort med den slitna vinter kamouflaget !!!
Gigabyte
En liten bilduppdatering. Har påbörjat vädringen under vagnen, kommer att placera den på ett litet dio/vingett och eftersom det är vinter så blir det även en del gegga-moya och dylikt samlat på undersidan maskinen. Så gegga blev det, här är kort på första blandningen och appliceringen.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt! Geggigt värre kan man väl säga!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
lite olika, men i det här fallet blandade jag vanligt hobbylim (trälim etc.), fågelburssand (väldigt bra då den innehåller väldigt finmalen sand tillsammans med lite grövre partiklar), static grass och diverse pigment (warpigs Pitch Black och Dark Mud). Trälimmet binder ihop allt samt ger lite blöt glans åt det hela när det torkar. Blir det en aning för tjockt/grötigt så är det bara att droppa i lite vatten. Och om jag vill att det skall ha en mattare ton så kan man ha i en uns Matt Medium (tex. vallejos eller ngt konstnärsmärke).
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Denna tråd är mer eller mindre "avslutad"... och fortsätter nu i denna tråd: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/diorama-f30/winter-40k-t923.htm#16396
/Mrks
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Imperial Guard Valkyrie ( Warhammer 40.000 / Games-Workshop)
» Ork trukk - Warhamer 40k - Games Workshop
» Combat Patrol - Orks - Warhammer 40k - Games Workshop
» Kustom Boosta-Blasta - Games Workshop
» Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop
» Ork trukk - Warhamer 40k - Games Workshop
» Combat Patrol - Orks - Warhammer 40k - Games Workshop
» Kustom Boosta-Blasta - Games Workshop
» Adeptus Titanicus - Warhound Scout Titans - Games Workshop
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|