Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?
Hej-hopp!
Har ett spännande litet projekt på gång som innefattar mycket Extra Dark Sea Grey... Ingen airbrush ännu, postponed till sommaren (igen) troligen och hittar inga sprejbomber (i Sverige) så det blir till att pensla..
Dock inte säker på att Humbrols 123 som är "satin" är det jag behöver.. Dessutom är den jag testat som vissa av de dåliga Humbrol - kass täckning, torkar fort, kladdig etc. Vissa Humbrol funkar bra för mig, andra är på det viset..
Så, några bra idéer på andra, penselbara alternativ för Extra Dark Sea Grey?
Som en bonus tar jag även emot tips på "Sky"/Sky Type S" av samma anledning om det finns..
Har ett spännande litet projekt på gång som innefattar mycket Extra Dark Sea Grey... Ingen airbrush ännu, postponed till sommaren (igen) troligen och hittar inga sprejbomber (i Sverige) så det blir till att pensla..
Dock inte säker på att Humbrols 123 som är "satin" är det jag behöver.. Dessutom är den jag testat som vissa av de dåliga Humbrol - kass täckning, torkar fort, kladdig etc. Vissa Humbrol funkar bra för mig, andra är på det viset..
Så, några bra idéer på andra, penselbara alternativ för Extra Dark Sea Grey?
Som en bonus tar jag även emot tips på "Sky"/Sky Type S" av samma anledning om det finns..
Tobias
Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?
Penselmålar sällan, men när jag väl gör det så föredrar jag White Ensign.
Matt_Public- Master of DNF
jag är kanske lite biased men gillar främst att penselmåla med akryl, Vallejo:
Air - Exta Dark sea grey
visserligen är just denna är sk "airfärg" (alltså framtagen för airbrush) MEN de funkar alldeles utmärkt att penselmåla med, brukar vara alldeles lagom tunn. Och hellre kör jag fler lager för att täcka än att täcka med en strykning och sabba ytan/detaljerna.
/Markus
Air - Exta Dark sea grey
visserligen är just denna är sk "airfärg" (alltså framtagen för airbrush) MEN de funkar alldeles utmärkt att penselmåla med, brukar vara alldeles lagom tunn. Och hellre kör jag fler lager för att täcka än att täcka med en strykning och sabba ytan/detaljerna.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Ah, Vallejo har den med! Kan nog bli en beställning - får kolla över vad jag mer behöver.
Hur är konsistensen mot vanliga Vallejo? Samma..?
Tobias
Air är lösare i konsistensen är Model Colour så de går att pensla som de är men händer att jag späder ut även dem vid penselmålning.Paramedic skrev:Ah, Vallejo har den med! Kan nog bli en beställning - får kolla över vad jag mer behöver.
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Vad använder ni som extra vikt
» Säljes Airfix Harrier 1/24 med extra
» RAF Dark Earth + Dupont 71-009
» RAF Dark Green
» A dark adventure.
» Säljes Airfix Harrier 1/24 med extra
» RAF Dark Earth + Dupont 71-009
» RAF Dark Green
» A dark adventure.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt