IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av Tobias lör okt 12 2013, 10:10

Hej-hopp!

Har ett spännande litet projekt på gång som innefattar mycket Extra Dark Sea Grey... Ingen airbrush ännu, postponed till sommaren (igen) troligen och hittar inga sprejbomber (i Sverige) så det blir till att pensla..
Dock inte säker på att Humbrols 123 som är "satin" är det jag behöver.. Dessutom är den jag testat som vissa av de dåliga Humbrol - kass täckning, torkar fort, kladdig etc. Vissa Humbrol funkar bra för mig, andra är på det viset..

Så, några bra idéer på andra, penselbara alternativ för Extra Dark Sea Grey?

Som en bonus tar jag även emot tips på "Sky"/Sky Type S" av samma anledning om det finns..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av Matt_Public lör okt 12 2013, 11:25

Penselmålar sällan, men när jag väl gör det så föredrar jag White Ensign.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av Tobias lör okt 12 2013, 12:38

White Ensign, huh? Skall kika på dessa - tack! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av MiniStuff lör okt 12 2013, 12:56

jag är kanske lite biased men gillar främst att penselmåla med akryl, Vallejo:

Air - Exta Dark sea grey

visserligen är just denna är sk "airfärg" (alltså framtagen för airbrush) MEN de funkar alldeles utmärkt att penselmåla med, brukar vara alldeles lagom tunn. Och hellre kör jag fler lager för att täcka än att täcka med en strykning och sabba ytan/detaljerna.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av Tobias sön okt 13 2013, 09:44

Ah, Vallejo har den med! Kan nog bli en beställning - får kolla över vad jag mer behöver. Smile

Hur är konsistensen mot vanliga Vallejo? Samma..?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av MiniStuff sön okt 13 2013, 14:07

Paramedic skrev:Ah, Vallejo har den med! Kan nog bli en beställning - får kolla över vad jag mer behöver. Smile

Hur är konsistensen mot vanliga Vallejo? Samma..?
Air är lösare i konsistensen är Model Colour så de går att pensla som de är men händer att jag späder ut även dem vid penselmålning.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey? Empty Sv: Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet