Tomahawk, på fel sätt! (Airfix 1/72)
+3
Stefan E
Tobias
cas
7 posters
Sida 1 av 1
Tomahawk, på fel sätt! (Airfix 1/72)
Well, jag får väl starta upp en space-claimertråd då, trots att jag inte har nåt att visa upp
Jag har svårt att låta bli nya Airfix-modeller i 1/72...speciellt en sån här
Den första som jag tänker göra, kommer att ha varken ökenkammo eller hajtänder, och DET mina vänner, är inte så som man brukar se en Tomahawk!
Tack vara ett litet Xtradecal ark (X72139) så skall jag börja med en helt annan individ, målad i temperate day fighter färgerna, eller Dark green, Ocean grey och Medum Sea grey!
Knasigt va?
Jag har sen två små Tomahawker kvar, varav en skall bli ett försök till ökenkärra som har tippat över och ligger på rygg på lämplig basplatta , och sen en till som jag inte alls har bestämt hur den skall se ut. En Pearl Harbour maskin kanske? När modellerna kostar 66 spänn stycket så får man ju shoppa loss lite.
Se detta som en samlingsbyggtråd för allihop, och den Gröngrå som uppvärmningen =)
//Christer
Jag har svårt att låta bli nya Airfix-modeller i 1/72...speciellt en sån här
Den första som jag tänker göra, kommer att ha varken ökenkammo eller hajtänder, och DET mina vänner, är inte så som man brukar se en Tomahawk!
Tack vara ett litet Xtradecal ark (X72139) så skall jag börja med en helt annan individ, målad i temperate day fighter färgerna, eller Dark green, Ocean grey och Medum Sea grey!
Knasigt va?
Jag har sen två små Tomahawker kvar, varav en skall bli ett försök till ökenkärra som har tippat över och ligger på rygg på lämplig basplatta , och sen en till som jag inte alls har bestämt hur den skall se ut. En Pearl Harbour maskin kanske? När modellerna kostar 66 spänn stycket så får man ju shoppa loss lite.
Se detta som en samlingsbyggtråd för allihop, och den Gröngrå som uppvärmningen =)
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Tomahawk, på fel sätt! (Airfix 1/72)
Härligt!! Jag älskar denna varianten! Men har svårt att gå tillbaka till småkärrorna nu (vem kunde ana?? 1/48 rulz! )
'
Fick du inte lite hajkäftar och grejor av mig..?
Tycker det finns supermånga fina varianter att bygga ja. Pearl Harbor är ju spännande helt klart. AVG, ÖKENCAMO!! etc. Ser gärna alla dina små kastyxor!
Fan, kanske skulle göra ett trippelbygge av dessa ändå, de är ju billiga och enkla..
'
Fick du inte lite hajkäftar och grejor av mig..?
Tycker det finns supermånga fina varianter att bygga ja. Pearl Harbor är ju spännande helt klart. AVG, ÖKENCAMO!! etc. Ser gärna alla dina små kastyxor!
Fan, kanske skulle göra ett trippelbygge av dessa ändå, de är ju billiga och enkla..
Tobias
Jag satt o rotade i min 1/32 P-40E häromdan, synd jag har så mycket på gång redan!
Kommer att följa din tråd, det är ett som är säkert!
Stefan
Kommer att följa din tråd, det är ett som är säkert!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Gvörsk! Ingen hajkäft?
Nå, turligt nog så har jag blind tillit till ditt snille.
Nå, turligt nog så har jag blind tillit till ditt snille.
Matt_Public- Master of DNF
Trevligt trevligt men inte så special tycker jag, hur som helst så är jag sugen på att se mer.
Ses på fredag antar jag
Ses på fredag antar jag
Caverö
Wild Bill Kelsos kärra eller
Hursomhelst kommer det bli kul o se 1:72 byggas
Hursomhelst kommer det bli kul o se 1:72 byggas
Mal
Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Heh, Wild bill Kelso är ju en sann amerikansk hjälte!
Dock flyger han inte en P-40B utan en ganska mycket senare modell, förmodligen en ganska kraftigt moddad E eller K....
Skall i Mal:s anda ge mig på att saltchippa cockpit i min brittiska bomber command Tomahawk. Runt 1942 så lär den ha varit ganska sliten...
Dock flyger han inte en P-40B utan en ganska mycket senare modell, förmodligen en ganska kraftigt moddad E eller K....
Skall i Mal:s anda ge mig på att saltchippa cockpit i min brittiska bomber command Tomahawk. Runt 1942 så lär den ha varit ganska sliten...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jösses...
Saltchipping i cockpiten, det går nog, men det är litet jucklo i 1:32,
du ska köra 1:72.... det går nog men blir ett riktigt jucko.
Kika på hårspray kan vara mkt lättare samt bättre kontroll i sådan skala .
för gissar att du vill ha rätt slitage att metallen är under o förgen in top.
Annars som jag faktiskt kompleterade min chippning i cockpiten på P51 (efter vädringen m lack on top) var att jag använder silver från silverpenna, applicerade längs kanter mkt försiktigt m fin pensel, sen ren fin pensel fuktad i Beckers A odurless o justera chippingen som den passar en, fördelen, är du inte nöjd så dopp penseln/tops o ta bort det bara, den är mkt förlåtande, du kan tom ta bort silvret efter att det torkat , skadar inte färgen om du inte alls skulle gilla det.
Det är vad jag kommit fram till m error and trials efter 11 byggen
Saltchipping i cockpiten, det går nog, men det är litet jucklo i 1:32,
du ska köra 1:72.... det går nog men blir ett riktigt jucko.
Kika på hårspray kan vara mkt lättare samt bättre kontroll i sådan skala .
för gissar att du vill ha rätt slitage att metallen är under o förgen in top.
Annars som jag faktiskt kompleterade min chippning i cockpiten på P51 (efter vädringen m lack on top) var att jag använder silver från silverpenna, applicerade längs kanter mkt försiktigt m fin pensel, sen ren fin pensel fuktad i Beckers A odurless o justera chippingen som den passar en, fördelen, är du inte nöjd så dopp penseln/tops o ta bort det bara, den är mkt förlåtande, du kan tom ta bort silvret efter att det torkat , skadar inte färgen om du inte alls skulle gilla det.
Det är vad jag kommit fram till m error and trials efter 11 byggen
Mal
Hårspray säger du?
Jaha, det får vi väl ta och göra nåt åt...
Tobbe, dekalerna jag tiggde av dig var för en grönstjärtad stilla havs mustang!
Jaha, det får vi väl ta och göra nåt åt...
Tobbe, dekalerna jag tiggde av dig var för en grönstjärtad stilla havs mustang!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Check it out.
Kommer själv prova den då jag e larvigt förtjust i chipping
Kommer själv prova den då jag e larvigt förtjust i chipping
Mal
Ah, just det! Vem tusan fick hajkäftar av mig då?
Mer P-40s till folket!
Mer P-40s till folket!
Tobias
Liknande ämnen
» Curtiss Tomahawk Mk.IIb 1/48 Airfix P-40B
» Tomahawk i kvadrat, Academy vs Airfix
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» J21 & J29 dubbelt i svenska färger - Pilot Replicas 1/48
» Brittiska sockar, mitt sätt
» Tomahawk i kvadrat, Academy vs Airfix
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» J21 & J29 dubbelt i svenska färger - Pilot Replicas 1/48
» Brittiska sockar, mitt sätt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet