Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
Ja de finns i 1/72! Ultracast tror jag det var? För Airfix nya..
Hittar den iofs inte nu så kan ha fel.
Ah, alla Mussar hade ju inte den heller eller så får jag lära mig att jobba med plasticard..
Hittar den iofs inte nu så kan ha fel.
Ah, alla Mussar hade ju inte den heller eller så får jag lära mig att jobba med plasticard..
Tobias
Om det var special till brittiska maskiner enbart, eller om det var motsvarigheten till tropikfilter skall jag låta vara osagt. Freightdog var det ju som gjorde kitet, men det verkar bara finnas i 1/72. Äger ingen Tamiya-musse i dom större skalorna så jag kan inte kolla....
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja just det ja, Freightdog!
Nej jag har heller ingen aning om vad det är, men vet att jag läst det..! Ah, det är ingen brådska, mycket annat före.. Typ köpa modellen och AB´en t ex.
Men har en massa funderingar under tiden..
Nej jag har heller ingen aning om vad det är, men vet att jag läst det..! Ah, det är ingen brådska, mycket annat före.. Typ köpa modellen och AB´en t ex.
Men har en massa funderingar under tiden..
Tobias
Jag har ju startat ett otal liknande trådar men har fler frågor så får väl gräva upp en av dem istället för att starta en ny..
Har lite fler undringar, tar det i tur och ordning:
1. Sugen som fasiken på den där Trumpeter-Dunderbulten - Razorback´en. Men det verkar inte helt enkelt att få tag på den. Det verkar till och med svårt om man letar hos de allra dyraste återförsäljarna, de har den som beställningsvara i bästa fall.
(Hittade inte ens någon på ebay!)
Vad beror detta på? Trodde man skulle kunna hitta den typen av modell ganska fort.
2. En F6F-3 fanns det lite alternativ till, i 1/32. Någon som byggt hasegawas eller Trumpeters?
Kikat lite på online-reviews men är som vanligen nyfiken på vad ni här, som byggt/klämt på den i stashen tycker..
3. F8F Bearcat är enn annan jag skulle vilja bygga, återigen i 1/32. Någon som har något att säga om Trumpeters?
Har lite fler undringar, tar det i tur och ordning:
1. Sugen som fasiken på den där Trumpeter-Dunderbulten - Razorback´en. Men det verkar inte helt enkelt att få tag på den. Det verkar till och med svårt om man letar hos de allra dyraste återförsäljarna, de har den som beställningsvara i bästa fall.
(Hittade inte ens någon på ebay!)
Vad beror detta på? Trodde man skulle kunna hitta den typen av modell ganska fort.
2. En F6F-3 fanns det lite alternativ till, i 1/32. Någon som byggt hasegawas eller Trumpeters?
Kikat lite på online-reviews men är som vanligen nyfiken på vad ni här, som byggt/klämt på den i stashen tycker..
3. F8F Bearcat är enn annan jag skulle vilja bygga, återigen i 1/32. Någon som har något att säga om Trumpeters?
Tobias
Vet inte nåt om dunderbultarna mer än att det är en ganska tidig trumpeter, men om jag förstått släktskapet rätt med hobbyboss 1/48 motsvarigheterna till Hellcat så har den för stor cockpit. Bearcaten skall dock vara helfin (eller så är det ingen som bryr sig så hårt om den att dom har dokumenterat felen...)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Aha.. Det låter som att det kan vara en svår grej att fixa, för stor cockpit? Inte kommit dit i reviews´en ännu men skall spana in Hasses med.
Bearcats ingen populär modell? De är ju ena riktiga små sportbilar! Älskar hela konceptet..
Bearcats ingen populär modell? De är ju ena riktiga små sportbilar! Älskar hela konceptet..
Tobias
Bearcats är en toktrimmad hotrod!
Endera dan så kanske jag vädrar klart min resincockpit och fortsätter med den byggtråden =)
Endera dan så kanske jag vädrar klart min resincockpit och fortsätter med den byggtråden =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Håller du på med en?? Skall genast söka..
Tobias
Både Trumpeters Wildcat F4F-3 (med "hela" vingar) och F4F-4 (med "vikbara" vingar) är rätt hyfsade modeller.
Som vanligt har dom slarvat med en del smådetaljer, men det är mycket fina modeller att bygga.
Trumpeters F8F-1/2 Bearcat är mycket fin och en av deras bästa.
Trumpeters F6F Hellcat är riktigt bra, inga större missar och den var flera år före HobbyBoss 1/48 ök, så de har inget gemensamt.
Enda klagomålet jag hört är att kroppssidorna inte är riktigt så "flata" som Hellcaten skall vara.
Dessutom saknar den överlappande paneler, Trumpetaren har vanliga försänkta sådana.
Eduard fick Hellcaten perfekt i 1/48.
Stefan
Som vanligt har dom slarvat med en del smådetaljer, men det är mycket fina modeller att bygga.
Trumpeters F8F-1/2 Bearcat är mycket fin och en av deras bästa.
Trumpeters F6F Hellcat är riktigt bra, inga större missar och den var flera år före HobbyBoss 1/48 ök, så de har inget gemensamt.
Enda klagomålet jag hört är att kroppssidorna inte är riktigt så "flata" som Hellcaten skall vara.
Dessutom saknar den överlappande paneler, Trumpetaren har vanliga försänkta sådana.
Eduard fick Hellcaten perfekt i 1/48.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Gött att höra om Vildkatterna, sanade in Mal´s och blev sugen på en. Inte högprioriterat men definitivt något för stashen.
För övrigt hamnat i något "skede" som göra att jag vill bygga amerikanska plan. Dels pga alla roliga dekaler men även blivit lite inspirerad av allt War Thunder-spelande. Alltid gillat Dunderbultar men just nu är det mesta stryktåligt med gott om .50 cals (med mycket ammo!) och en rejäl motor spännande..... Måste ha känsa för modellen..
Kul att höra om Bearcat´en! Den hade ju ett helt ok pris så kanske köper en inom kort!
Ah ok, låter som det vanliga med hellcat´en då också - lite småmissar men sånt jag kan leva med..
Kikade på Zoukei Mura-Mussen lite till - D/K-boxen är ju spännande då den ger en stjärt-variant utan den extra "stjärtfenan". finns ju flera riktigt fina dekalvarianter för D-5:or och D-10:or utan den. (Missouri Armada bl a)
Man får ju även de där "louvres´en" för en brittisk Mustang IVa! Men kanske skall vänta med ett sånt bygge?
För övrigt hamnat i något "skede" som göra att jag vill bygga amerikanska plan. Dels pga alla roliga dekaler men även blivit lite inspirerad av allt War Thunder-spelande. Alltid gillat Dunderbultar men just nu är det mesta stryktåligt med gott om .50 cals (med mycket ammo!) och en rejäl motor spännande..... Måste ha känsa för modellen..
Kul att höra om Bearcat´en! Den hade ju ett helt ok pris så kanske köper en inom kort!
Ah ok, låter som det vanliga med hellcat´en då också - lite småmissar men sånt jag kan leva med..
Kikade på Zoukei Mura-Mussen lite till - D/K-boxen är ju spännande då den ger en stjärt-variant utan den extra "stjärtfenan". finns ju flera riktigt fina dekalvarianter för D-5:or och D-10:or utan den. (Missouri Armada bl a)
Man får ju även de där "louvres´en" för en brittisk Mustang IVa! Men kanske skall vänta med ett sånt bygge?
Tobias
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Kuyush J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32
» Kyushu J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32, FÄRDIG
» Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Kuyush J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32
» Kyushu J7W1 Shin-Den, Zoukei-Mura 1/32, FÄRDIG
» Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet