Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
5 posters
Sida 1 av 1
Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
Hej!
Bjuder på en bild på den "Devastator" som jag har liggande. en gammal Airfix modell som faktist inte är så tokig och där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Passformen är god, nitarna känns rätt och med lite inredning, huv från Falcon och lite tid så kan det bli en fin modell. Lite varning dock för att Airfix egna dekaler är rätt spröda i sammanhanget (syns på "T:et". Men det är en billig modell som jag gärna skulle bygga igen och då kanske med lite ritsningar här och var samt lite mer inredning. En Devastator från tiden vid slaget om Midway lockar...
Mvh. André
Bjuder på en bild på den "Devastator" som jag har liggande. en gammal Airfix modell som faktist inte är så tokig och där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Passformen är god, nitarna känns rätt och med lite inredning, huv från Falcon och lite tid så kan det bli en fin modell. Lite varning dock för att Airfix egna dekaler är rätt spröda i sammanhanget (syns på "T:et". Men det är en billig modell som jag gärna skulle bygga igen och då kanske med lite ritsningar här och var samt lite mer inredning. En Devastator från tiden vid slaget om Midway lockar...
Mvh. André
Senast ändrad av Andre B den fre maj 05 2017, 21:55, ändrad totalt 2 gånger
Andre B
Sv: Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
Ser bra ut! Ska bli kul att se klar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Devastator'n, den vita valen och lite andra Airfix byggen som ligger eller pågår...
Håller på med att fila på en Falcon huv till den. Det tar sin lilla tid...
Mvh. André
Mvh. André
Andre B
Den ser fin ut. Gillar färgvalet!
glimturen
Den försökte man sig ju på som liten grabb :-) Underbar färgkombo på den.
johan r
Tackar!
Ja, en underbar färgklick i vitrinet även i ofärdigt skick...
/André
Ja, en underbar färgklick i vitrinet även i ofärdigt skick...
/André
Andre B
Jag gillar´t sköna färger som gör modellen till en prydnad
Jag vill minnas att man provat den som grabb
Jag vill minnas att man provat den som grabb
Caverö
"Den vita valen" - en annan gammal Airfix modell. Denna gång en NA.39 Buccaneer (från 1960)...
Airfix NA.39 Buccaneer är förmodligen en av de mest assymetriska modeller som någonsin tillverkats. Den här modellen har krävt rätt många timmar när det gäller spackling, slipning mm för att få den någorlunda symetrisk. Någon inredning har den ännu inte. Men tanken är att stoppa i en sådan någon gång när modellens yttre är någorlunda ok. Kan ju berätta det att för att få någorlunda symmetri på insug och utblås så skar jag bort dessa och stoppade i ett par plasticard rör där istället. Något som innebar än mer spackling och slipning...
http://airfixtributeforum.myfastforum.org/viewtopic.php?f=42&t=315
/André
Airfix NA.39 Buccaneer är förmodligen en av de mest assymetriska modeller som någonsin tillverkats. Den här modellen har krävt rätt många timmar när det gäller spackling, slipning mm för att få den någorlunda symetrisk. Någon inredning har den ännu inte. Men tanken är att stoppa i en sådan någon gång när modellens yttre är någorlunda ok. Kan ju berätta det att för att få någorlunda symmetri på insug och utblås så skar jag bort dessa och stoppade i ett par plasticard rör där istället. Något som innebar än mer spackling och slipning...
http://airfixtributeforum.myfastforum.org/viewtopic.php?f=42&t=315
/André
Andre B
Liknande ämnen
» Användaning av lack eller inte vid byggen
» Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
» Lite hyllstädning eller hur åren går
» Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» Zoukei Mura-Mussen? Och lite andra 1/32& 1/48-kit..
» Lite hyllstädning eller hur åren går
» Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet