Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??
Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
På alla bilder man tittar på där Brittiska maskiner har dagjakts-schema i grå-grön-grå så ser alltid medium sea grey så väldans mycket ljusare ut, visserligen kan man ju åtgärda det med lite vitt men om burken är rätt från början så är det ju onödigt att förstöra den.
Hoppas jag inte verkar för luddig i mitt anförande.
/Patrik Kennetsson
På alla bilder man tittar på där Brittiska maskiner har dagjakts-schema i grå-grön-grå så ser alltid medium sea grey så väldans mycket ljusare ut, visserligen kan man ju åtgärda det med lite vitt men om burken är rätt från början så är det ju onödigt att förstöra den.
/Patrik Kennetsson
Patrik K
Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??
Veritech79 skrev:Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
/Patrik Kennetsson
Färger är inte alltid helt hundra. Men visserligen kan det diffa rejält ibland.
När det gäller bilder och ref. material etc. så får man tänka på att färgen på bilden kanske blivit solblekt rent av så att den ser ljusare ut eller om de haft en ljus primer innan topplagret ?
Blev rejält lurad av referensbilderna jag hade när jag målade min King Tiger.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Veritech79 skrev:Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
/Patrik Kennetsson
Färger är inte alltid helt hundra. Men visserligen kan det diffa rejält ibland.
När det gäller bilder och ref. material etc. så får man tänka på att färgen på bilden kanske blivit solblekt rent av så att den ser ljusare ut eller om de haft en ljus primer innan topplagret ?
Blev rejält lurad av referensbilderna jag hade när jag målade min King Tiger.
Jo förvisso skiljer sig ju färg från färg men ta den här maskinen till exempel: http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Supermarine-349-Spitfire/1657404/M/ ,Medium Sea Grey ser ut som humbrols ljusgråa 64.
Men jag får väl helt enkelt droppa i lite vitt i burken och köra på det, får kalla det artistisk frihet!
Patrik K
Matt_Public skrev:
Hehehe
Vinken förstådd och arkiverad
Patrik K
Liknande ämnen
» Airbrusha xtracrylics!
» Academy 1/35 M3 Lee Medium Tank
» T-28 model 1936 medium tank
» Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?
» Academy 1/35 M3 Lee Medium Tank
» T-28 model 1936 medium tank
» Penselbar, bra Extra Dark Sea Grey?