IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Patrik K ons maj 05 2010, 18:30

Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
På alla bilder man tittar på där Brittiska maskiner har dagjakts-schema i grå-grön-grå så ser alltid medium sea grey så väldans mycket ljusare ut, visserligen kan man ju åtgärda det med lite vitt men om burken är rätt från början så är det ju onödigt att förstöra den.
Hoppas jag inte verkar för luddig i mitt anförande.

/Patrik Kennetsson
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Warsawpact ons maj 05 2010, 19:21

Veritech79 skrev:Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
På alla bilder man tittar på där Brittiska maskiner har dagjakts-schema i grå-grön-grå så ser alltid medium sea grey så väldans mycket ljusare ut, visserligen kan man ju åtgärda det med lite vitt men om burken är rätt från början så är det ju onödigt att förstöra den.
Hoppas jag inte verkar för luddig i mitt anförande.

/Patrik Kennetsson

Färger är inte alltid helt hundra. Men visserligen kan det diffa rejält ibland.
När det gäller bilder och ref. material etc. så får man tänka på att färgen på bilden kanske blivit solblekt rent av så att den ser ljusare ut eller om de haft en ljus primer innan topplagret ?
Blev rejält lurad av referensbilderna jag hade när jag målade min King Tiger.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Patrik K ons maj 05 2010, 20:30

Warsawpact skrev:
Veritech79 skrev:Precis som rubriken säger så undrar jag om inte MSG:n är lite väl mörk, är det någon annan som målar med xtracrylics som tycker samma?!?
På alla bilder man tittar på där Brittiska maskiner har dagjakts-schema i grå-grön-grå så ser alltid medium sea grey så väldans mycket ljusare ut, visserligen kan man ju åtgärda det med lite vitt men om burken är rätt från början så är det ju onödigt att förstöra den.
Hoppas jag inte verkar för luddig i mitt anförande.

/Patrik Kennetsson

Färger är inte alltid helt hundra. Men visserligen kan det diffa rejält ibland.
När det gäller bilder och ref. material etc. så får man tänka på att färgen på bilden kanske blivit solblekt rent av så att den ser ljusare ut eller om de haft en ljus primer innan topplagret ?
Blev rejält lurad av referensbilderna jag hade när jag målade min King Tiger.

Jo förvisso skiljer sig ju färg från färg men ta den här maskinen till exempel: http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Supermarine-349-Spitfire/1657404/M/ ,Medium Sea Grey ser ut som humbrols ljusgråa 64.
Men jag får väl helt enkelt droppa i lite vitt i burken och köra på det, får kalla det artistisk frihet! Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Icon_biggrin
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Matt_Public tor maj 06 2010, 09:26

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Motivator%209
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Patrik K tor maj 06 2010, 09:42

Matt_Public skrev:Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Motivator%209

Hehehe Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Lol

Vinken förstådd och arkiverad Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Icon_biggrin
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...?? Empty Sv: Är inte Xtracrylics Medium Sea Grey lite väl mörk eller...??

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet